túra éve: 2007
Mt. GerecseTúra éve: 20072007.02.26 12:00:09

- Mt. Gerecse 2007-

Vasárnap dino baggio és old sporttársakkal útra keltünk, hogy teljesítsük a Mt. Gerecse elnevezésû túrát. Mi a Bajót, Héreg, Tardos indulópont helyett a Nyergesújfalu, Sport Presszót választottuk, kicsit növelve a távon. Lassú kocogással kezdtünk, ügyelve nehogy elfussuk az elejét, a dombokon a tempóból visszavettünk. Nagy örömünkre a helyenként viharos, hideg szél szinte mindenhol csontig hatolt, természetesen nem készültünk fel rá eléggé. :) J Mogyorósbánya, Öreg-kõ érintése után –Péliföldszentkereszt kihagyásával- csatlakoztunk a kék jelzéshez és le sem tértünk róla egészen a volt hercegprímási kastélyig.

(Útközben meglepetten tapasztaltuk, hogy mennyi helyen ritkítják az erdõt, óriási méretekben folyik a fakitermelés. A sok helyen eldobált mûanyag flakonok mellett ez volt a másik nagyon elszomorító dolog….. )

Pusztamaróton rövid pihenõ, pólócsere és némi rituális u-vitamin elfogyasztása után, Melcsi és Orsi sporttársakkal kibõvülve másztuk meg a kilátóig vezetõ utat. (3:46 ó) A csúcson, dacolva a hideggel várt ránk az egyszemélyes fogadóbizottság, aki meleg szavakkal gratulált a csúcs megmászásához, majd némi tokaji és anyu-süti kínálásával nagyon a szívünkbe lopta magát. Mindenképpen dicséret illeti a fiatalembert, aki a fennsíkon, mínuszban, metszõ szélben egymaga fogadta a túrázókat, mindenkihez volt egy-két bátorító és vidám szava. A nagyon szép kitûzõ átvétele után meg sem álltunk egészen a tardosi Gorba Presszóig. (Abszolút kedvenc hely. :)

Összegezve: igaz, a túra nem volt agyonszervezve, ellenõrzõ pontok nem voltak, de minket ez cseppet sem érdekelt, jó volt együtt, jövõre reméljük ismét teljesíthetjük.
Legközelebb találkozunk a Mátra-Bátrán! :)