túra éve: 2007
Népek Tavasza
2007.03.15.
30.1 km
Szintidõ 8óra, teljesítve 6óra 40perc.

Ez a túra volt a 2. TT-m amin részt vettem. Ezúttal egyedül vágtam neki. A terep ismerõs volt sok helyen, igaz volt 1-2 hely amerre még nem volt alkalmam járni.

Egybõl egy kellemes 4km.es emelkedövel kezdtünk, mely a Gulicska csúcsra vezettet, szebben nem is lehett volna kezdeni a napot, gyonyörû kilátás fogadott. Egy kis sziklás terep után a Fehérkõlápai rétre kiérve értük el az 1ep.t. Ezután megkezdtük a leereszkedést Lillafüredre. Egy kis kitérõ után egy családi ház mellet fordultunk fel a Vesszõsi meredekre. Kiadós mászás után értünk egy óriási fakitermeléshez, ahol többünknek is sikerült kis kitérõ után rátérni a helyes utra. A P- csatlakozása rendesen megviccelt. Két irányba haladt az út, sikerült a rossz úton elindulni, de pár lépés után megpillantottam egy 10es csoportot akik szintugy tanakodtak, hogy merre is mennyenek. Végülis visszafordultunk és 500m után be is értünk a 2.ep.ra. Itt vált el az utunk a 42km.esektöl, kis ásványvíz után folytattuk utunkat, a Sebesvízi üdülö mellet elhaladva, ezután a Jávorkuti uton áthaladva ereszkedtünk le. Kemény, sziklás, fánátmászos terep fogadott minket, de ezt leküzdve a patak mentén jutottunk el a 3. ep.ra. A Garadnai DTSk pihenõben pár szelet zsíroskenyér és tea után ujdosult barátommal, Zsoltival folytattam a túrát. A garadnai lovarda után kezdtük meg az utolso nagy mászást. Pont 11óra volt mikor elindultunk felfelé, tüzesen sütött le ránk a nap, meg is izzadtunk mire felértünk. Õrvénykõ felé vettük az utunk, ahol rengeteg túrázó csoporttal találkoztunk. Sok iskola csoport érkezett, ugyanis 10 és 15km.es távokon is lehetett indulni, melyen nagy volt az érdeklõdés. Kis meredek és ujabb pecsételés után, 4.ep.nál megpihentünk és ámultuk a csodaszép kilátást. Felfrissitettük magunkat és indultunk tovább. Többször kereszteztük a bánkúti mûatat aztán bevetettük magunkat az erdöbe. Gyorsan eltelt az idõ, elértük az 5.ep-t gyors pecsét és indultunk is tovább. Persze egy kis csokievés belefért. Haldtunk tovább, kicsit egyhangu uton, egy nagy tisztásra kiérve értük el az utolso elötti 6.ep.t. A gyönyörü napsütéses idöben megcsodáltuk a tályat mig igazolták papirjainkat és indultunk neki az utolso pár km.nek. Továbbhaladûsunkat kicsit lassitotta a turázo csoportok, de ügyes elözések után mehettünk a saját temponkban. Gyorsan leértünk, a gyár mellett elhaladva kiértünk a mûatra, ahonnan már csak pár lépés volt hátra és megérkeztünk a Herman Ottó emlékparkba ahonnan "nemrég" kezdtük turánkat. Oriási volt a nyüzsgés mindenhol turázók, kicsiktöl a nagyokig, kezdöktöl a tapasztaltakig. Kis evés, ivás, pihenés után indultunk haza.

Jól éreztük magunkat, köszönet a szervezõknek, jövöre ujbol megyünk ;)