túra éve: 2016
Mátrabérc / Hanák Kolos / MúzslaTúra éve: 20162016.04.14 22:20:07

Sziasztok!

Pont 8 éve írtam ide, itt az új írás ideje! :-)

Csak pár apró tapasztalatot szeretnék megosztani, hogy képbe legyenek azok is, akik nem minden túrán indulnak. Én 2008 után tavaly szaladtam neki a túrának, amin majdnem elvéreztem, egy rossz mozdulat és 35 km gyakorlatilag egy lábbal várt rám. Na mondom, akkor majd idén. :-)

És most "készültem" hiszen másztam hegyet előtte (tavaly a Mátrabércen), a felszerelésem a lehető legkevésbé illő továbbra is, remek vajszínű melegítő világos pólóval, nehéz hátizsákkal és teremcipőban, amelynek még mutatóba sem volt rece a talpán. Viszont nem volt pénteken meccsem, illetve volt csak nem mentem, meg Verpeléten aludtunk, bár pár bagzó macska elég kitartóan igyekezett ebben megakadályozni és mit ne mondjak, nem eredménytelenül igyekeztek, de mégis sokkal frissebben érkeztem a rajthoz, mint eddig bármikor. :-) Éreztem az erőt, hitet adott, hogy egy éve másztam hegyet, mi állhat ellen nekem? :-)))

Nekivágtam és mit ne mondjak, elfelejtettem, hogy nem csak magnézium kell, hanem só is! Na, az nem volt nálam. Betermeltem 4 Snickers-t és hopp, egyszer csak elkezdett igen rendesen esni az eső. A kellemesen vastag agyagos talaj csúszott mint a veszedelem én meg futottam mint a nyúl. Egyenes következménye volt a helyzetnek, hogy estem-keltem. A végére én voltam az, akinek a mozgása bádogemberes a kinézete sárkupacos volt. Viszont azért is írtam ezt a kis hozzászólást, hogy itt is megköszönjem annak a két srácnak a segítségét, akik sótablettával és itallal kínáltak, nagy mértékben hozzájárulva sikeres célbaérkezésemhez! Köszönöm!

Tehát figyelj kedves leendő túrázó. Kell kaja, magnézium, só és nem árt a jó felszerelés sem. Ha ezek nem állnak rendelkezésedre, akkor meg kell tanulnod jól esni és szerezz be remek mosógépeket is! :-))) Valamint segíts másokon és neked is segíteni fognak! Meglásd!

Imádom a túrás feelinget!

Amúgy a célomat is elértem, mert 10 óra alatt akartam érkezni és simán 9 51 alatt ott is voltam. :-)

Sziasztok! Jövőre talán ismét ott leszek. :-)

túra éve: 2008
Mátrabérc / Hanák Kolos / MúzslaTúra éve: 20082008.04.22 19:57:58
Sziasztok!

Csak röviden és tömören szeretném elmondani az élményeimet. Egészen március közepéig nem is tudtam arról, hogy létezik Mátrabérc túra, de hirtelen megvilágosodtam. A világosodáshoz nagy szükségem volt a kollégámra, aki fogadott velem, hogy nem tudom 9 órán belül megcsinálni a túrát. Mivel "komoly" volt a tét (egy láda sör) ezért nem lehetett nem belevágnom. Akkor még nem is sejtettem mi minden vár reám! :-)

Fél hétre érkeztünk meg, az adminisztráció még igénybe vett 10 percet majd hajrá esetleg hurrá kiáltásokkal elõre. Nem tudtam, hogy hibáztunk, mivel addigra az út teljesen tömött lett, komoly, beállt forgalommal. Persze próbáltam futni, de a sor és a sár miatt néha úgy éreztem, mintha valamelyik sportcentrum futógépét nyüstölném, mivel a lábam pörgött ezerrel, de nem haladtam sehová. :-) Majd megérkezett a várva-várt esõ! :-))) A Kékesig ronggyá áztam, megfagytam és társai, de ott a biztonság kedvéért kentem magamra egy kis hûsítõ krémet. :-))) Nehogy már görcsöt kapjak! :-) A Kékesrõl lefelé jövet sikerült egy 9,9 pontos szaltó fél csavarral mozdulatsort bemutatnom osztatlan örömére az igen jól szórakozó túrázóknak. Hiába, próbáltam súlyt fektetni társaim szórakoztatására is. Utána bõvítettem a repertoárt, mert egyszerûen szétszaggattam a gatyámat. Annyira, hogy meg kellett válnom tõle, így a hátizsákom nehezebb lett kb. 4 kilóval én meg egészen pofásan mutattam rövid gatyában kõomlásban, ködben és kustoló esõben tutuló farkasok között. Persze a láda sör motivált, így uzsgyi tovább. Közben, mivel nem tudtam szõlõcukrot venni árgus szemekkel figyeltem a sarat, mert a többiek igen bõkezûen bántak-e nemes étellel. Sikerült is vagy 30 darabot felcsipegetnem! :-)))) A nagy csalódás a Muzslán ért. Még 22 percem volt az ellenõrzõ pontnál, de nem tudtam mennyi van még hátra. Megkérdeztem. Vagy 2 kilométer. Az mazsola, gondoltam és sovány malac vágtában megindultam. Majd 20 perc múlva riadtan tapasztaltam, hogy vagy a falu láthatatlan, vagy nem 2 kilométerre van, bár a láda sör szempontjából ez már valójában lényegtelen volt. Az idõm 9 34 lett. Felhívtam a kollégámat és megmondtam neki, hogy Õ nyert én meg nem veszítettem, mert hihetetlenül remek volt a túra! Minden percét élveztem és a kocsmáról már nem is mondok semmit...