túra éve: 2014
Dél-Börzsönyi kilátásokTúra éve: 20142014.03.30 07:57:19

Zebegényi séta 5

Szuper jó idõben indultunk a sétának, a rövid távra most elvittük a négy éves unokaöcsit és a szintén elsõbálozó sógort is. Nem rohantunk, nézelõdtünk, pont kellemes séta volt.

A szervezés pazar, nevezés helyben elektronikus, a füzet színes, az út egyértelmû és szalagozott, a célban a tészta finom. Igazi jóféle BTHE rendezvény, gratulálunk nekik.

És a négy éves is bírta :-)

túra éve: 2013
Lokomotív 424Túra éve: 20132013.10.05 17:33:12

Lokomotív 424 - 14km

A tavaszi Horváth József emléktúra meghozta a kedvünk az õszi sétához is, is kétszemélyes családi sétát terveztünk be mára. Az idõ nagyon csípõsen indult, pedig csak 9-re értünk be a rajthelyre, de még ekkor is alig emelkedett 0 fok fölé. Aztán ahogyan haladtunk Magyarkút felé, már egyre többször sütött ki a nap. Az elsõ EP elõtt néhány túratárs a vasútállomás környékén kereste a pecsételõhelyet, de aztán mindenki rátalált a helyes útra. A kéken felfelé már több nyílt szakasz, több napsütés várt, kellemes tempóban mentünk felfelé. A Loko-pihenõnél három csokivariációból is lehetett választani, a kilátás pedig még mindig pazar. Lefelé kicsit jobb tempót mentünk, hogy ebédre hazaérjünk a családhoz Szokolyára, így végül 3:10 alatt értünk be, pont kellemesen elfáradva.

A szervezõk még mindig nagyon kedvesek, családiasak, szimpatikus csapat, ide még vissza fogunk térni, remélhetõleg már tavasszal, köszönjük szépen :)

Horváth József EmléktúraTúra éve: 20132013.04.27 14:04:30

Tavalyihoz hasonlóan 7:50-es start a 10-es távon, most az asszonnyal kettesben. 1-es és 2-es rajtszám, elõttünk csak a hosszabb távokon indultak. Útvonal szép, kilátás pazar, pontõr kedves, csoki rendben. Loko pihenõ  után érdemes kicsit még továbbmenni a peremen a keresztig, onnan még jobb a panoráma.

Sajnos 3.5 km után a párom bakancsa felmondta a szolgálatot, egyszerûen leszakadt a talpa, amit a GPS nyakbaakasztójával kötöztünk meg, így egy lassabb, de kellemes séta lett belõle némi trackeléssel a turistautak.hu számára.

A célban zsíroskenyér lilahagymával, csalamádéval, tea, szörp és jó szó, beszélgetés. Külön jó pont a szelektíven gyûjtött hulladék miatt.

Gratulálunk a szervezõknek, csak így tovább!

Plusz egy: élmény volt látni a völgyben haladó dupla Desiro szerelvényeket :)

túra éve: 2012
Börzsöny Terepfutó / KirályrétTúra éve: 20122012.05.05 20:00:47

Királyrét 15

Kellemes túra jó idõben. Az elején aszfalt, majd kavicsos út, ezekért én nem rajongok, de ez nyilván nem a szervezõk hibája. Verõcén a piros jelzésben lehetne mit javítani (keresztezõdések környéke, stb). Magyarkút után viszont nekiindul a földút, nagyon szép helyeken, szinte síkban, minimális emelkedéssel halad. A verõcei templomnál kaptam magam elé egy normális tempóban haladó párt, akik szépen húztak magukkal, magamhoz képest jó tempóban haladtam. A K+ becsatlakozása után a múlt heti Horváth József emléktúrával azonos útvonalon mentünk Szokolya vasútállomásig. Innen jól jelzett, egészen vadregényes pár km következett, én közben tartottam is egy kis pihenõt. Az ösvény egy idõ után átvált erdészeti úttá, amit majdnem Királyrétig meg is tart. Kis kaptató, utána kis mezei séta, majd a hegyoldalba vájt úton le a büféhez.

Magam részérõl nagyon élveztem, viszonylag jól is haladtam, futókon kívül nem is elõzött meg senki. Külön dícséret a szervezõknek a széles korosztály-megmozgatásért. A rajtnál két attraktív hölgy indított útnak, az elsõ EP-on nagyon kedves idõsebb hölgy várt, a másodikon három gyerek, míg Királyréten szintén gyerekek felnõtt kíséretében.

Horváth József EmléktúraTúra éve: 20122012.04.28 12:02:09

Szokolyai lévén adta magát a túra. Mivel este még szükség lesz a tüdõmre (kóruskoncert) a 10 km-es távon indultam 7:45-kor másodikként. A szalagozás jó, a kritikusabb helyeken nyíllal ellátott táblák is segítettek. Egy helyen tévedett kicsit az itiner, de a táblák és szalagok egyértelmûek voltak. A pihenõtõl gyönyörû a kilátás a Szokolyai-medencére, érdemes nézelõdni. A K+ nyiladék még mindig bokagyilkos, nagyon kell figyelni, hogy az avarban, bedõlt fák között ne lépjünk kõre, amin megcsúszunk. Ahol lehet, a peremen érdemes menni.

Kellemes séta volt, a rendezõk nagyon kedvesek, mosolygósak, segítõkészek voltak.

Jövök jövõre is!

túra éve: 2011
HévízgyörkTúra éve: 20112011.05.22 08:28:07

Hévízgyörk 20

Tavaly is szemeztem a túrával, de nem jött össze. Idén viszont mindenképpen nekilódultam. Az elõttem szólóhoz maximálisan csatlakozok, kedves, gyors, jókedvû (és csinos) startoltatók, pontõrök, szép táj. Sajnálatos módon féltávnál úgy begörcsölt a vádlim, hogy nem tudtam tovább menni egy lépést sem. Külön köszönet a harmadik pont õreinek, akik autóval lehoztak a hegyrõl. Ennek ellenére kaptam ebédet, emléket és még zuhanyzási lehetõséget is.

Köszönjük, szuper volt a túra, remélhetõleg jövõre ugyanitt!

túra éve: 2010
Wass Albert emléktúra a Börzsönyben 44/28/18Túra éve: 20102010.01.09 17:03:26
Wass Albert-emléktúra 18 - harc az elemekkel, avagy Vagdalthúst nem szereti az idõjárás :)
Szegény Vagdalt, mindig valami jó kis idõt kap a túráira: hól ónos esõ, hol kánikula, hol pedig erõs hóolvadás.
Néhány hónap kényszerû mozgáshiány és a karácsonyi ünnepkör táplálkozási túlkapásai után jelentkeztünk erre a túrára, nem kis részben a Négy évszak a Börzsönyben mozgalom résztúra mivolta miatt. Eredetileg pontõrnek kértek fel, de akkor még úgy látszott, hogy nem lesz belõle semmi, de az aktuális programomat odébbrakták, így már mehettem.
Kényelmes start után indultunk Verõcérõl, párommal együtt, komótosan, beszélgetve. Puhányságunk a Borbély hegynél ütközött ki elõször, ugyanis elég nehéz volt belerázódni a dologba, de azért csak felértünk, még némi kilátás is fogadott. Pecsét után irány Magyarkút. A nap sütött, a hõmérséklet kellemes volt, ismerõs a terep, geocaching témában jártunk erre nemegyszer. A fogadó elõtt újabb EP, csoki, már robogunk is. A kékre érve keresztezzük a patakot, majd komótosan lépdelünk felfelé a gerincre. Ekkor még úgy nézett ki, hogy viszonylag kevés sárral megússzuk a dolgot... :)
A K+ jelzésre áttérve fogadott az elsõ meglepetés. A vízmosás lefelé meglehetõsen embert (és kutyát) próbáló feladat volt, alkalmi útitársaink meg is álltak félidõben egy idegnyugtató cigire. A sok olvadt hó, sár és nedves falevél keveréke nagyon veszélyessé tette a terepet, néha bokáig sárban jártunk de leértünk. Örültem, hogy elõzõ nap leimpregnáltam a bakancsokat és vittünk kamáslit is. A K+ és P jelzések egy darabig együtt haladtak, majd egy nagyon érdekes, kanyarulatos meredély után (talán le lehetne telepíteni lentre a jelzéseket) fel a sínekre, el az állomásig, majd fel Szokolya felé. Itt csatlakoztak a 28-asok, egyre többen lettünk. A faluban a bisztróig mentünk, ahol nagyon kedves hölgyek pecsételtek, majd némi táplálék és nedû elfogyasztása utána elindultunk visszafelé.
A falu szélén újabb sártenger fogadott, a megszaporodó embersereg kereste az alternatív megoldásokat: út széle, mezõ. Közben az esõ is eleredt, az idõ is hûvösebbre fordult. A tanyánál aztán az esõ is rákezdett, ez a hangulatnak sem tett jót.
Végül nagy nehezen elértünk az EP-ig, onnan gyorsan tovább a falu felé. Itt is nedves avar és sár fogadott, de nem volt olyan rossz, mint korábban. Viszonylag gyorsan leértünk, innen már a lábak is kezdtek tiltakozni, de azért bevánszorogtunk a célba.
Pecsét, oklevél, kitûzõ, szívélyes kézfogás, finom virsli és már indultunk is haza.
Köszönjük a túrát, jól esett, van még hova fejlõdni :)

ps1: A verõcei CBA elõtt zajlódott le a következõ beszélgetés két helyi között: - És te hol parkolsz? - Ott lent az X utcánál - Te jó ég! Hogyhogy? - Nem tudom, valami futkorászás van :)

ps2: az ablakunk alatt halad el a 44 km-es táv, ezekben a pillanatokban is mennek el emberek, hajrá mindenkinek

túra éve: 2009
Fel a Csóványosra!Túra éve: 20092010.01.09 17:16:44
Majdnem kimaradt ez a túraleírás, pedig ezt a párom írta meg:

Budai tájakonTúra éve: 20092009.07.25 16:44:25
Budai tájakon 15
Hát ez kellemes volt, köszönjük.
Laza fél 9-kor indultunk neki, külön az asszony és külön én. Az elején a sík terepen ismerkedtem más túratársakkal, akiket az emelkedõn nem fogtam vissza.
A Nagy-Hárs-hegy nem is volt túl megerõltetõ, ellenben onnan le nem volt olyan mókás, nemrég nagyot estem szikláról, most is óvatosabban járkáltam a kövek között. A Fekete-fej elõtti emelkedõ kicsit lassabban ment már, de meglett. Innen kényelmes tempóban mentem a 3-as EP-hoz, onnan már jobban szedtem a lábam a lejtõkön.
A szurdok most is szép volt, bár nem elõször jártam itt.
A 4. EP-nél egy kicsit megtévesztett az itiner utólagos javítása, nem tudtam, hogy az satírozás vagy micsoda és az utcanevekkel nem voltam tisztában, valamint az ott pontõrködõ hölggyel félreértettük egymást valószínûleg, így az instrukciók alapján egy pár percet a kéken fölfelé sétáltam. Aztán összefutottam a párommal, aki közben feladni kényszerült a sétát és együtt megoldottuk, hogy az nem satír, hanem kék pötty akar lenni :)
Innen már gyorsabb tempóban igyekeztem a cél felé.
Végülis 3ó 40p alatt értem be kitérõkkel ez cirka 4.5-ös átlag, ami nekem nagyonis megfelel.
A célban feltétekkel ellátott zsíros kenyér volt, amit nem kívántam, ellenben elég sokat ittam.
Kellemes túra, jó idõ, köszönjük a rendezést.

Gémes 30/20Túra éve: 20092009.06.20 21:12:37
Autóval mentünk Diósjenõre, ahol szépszámú jármû volt már a parkolóban.
Az indítópult a váróteremben volt, kivártuk a sort, kaptunk egy jó kis leírást-itinert-igazolófüzetet, ami néhol személyes anekdotázásokkal volt tarkítva. Tetszett. Érkezett még térkép és egy genotherm is, ami jó szolgálatot tett az aktuális idõjárásban.
Párommal külön indultunk, hogy tartsuk a saját tempónkat.
A Závozi-nyeregben jól esett a víz, addigra már szép emelkedõt tudtunk le.
Az elsõ esõcseppek a Kámor elõtt értek, de semmi vész.
A Csánki kert környékén begörcsölt a vádlim, talán némi tápanyaghiány mutatkozna ??
Az egyetlen negatívum, hogy többen elvétettük-keresgéltük a pénzásási ellenõrzõpontot, de a baracklé kárpótólt :)
Lefelé viszonylag eseménytelen volt az út, leszámítva, hogy az utolsó ep után elkapott a zuhé és az egyszál pólós felszerelésemnek nem tett jót.
Innen már gyorsan beértünk, az asszony kicsivel mögöttem.
Jól éreztük magunkat, köszönjük.

update: július végén megérkeztek a kitûzõk és az emléklapok, köszönjük szépen

Bazilika / BurdaTúra éve: 20092009.05.17 10:29:44
Emberléptékû túra, kellemes idõjárás, jó szervezés, köszönöm.
Bõvebben és fotók erre: http://tura.hostcity.hu/keep/20090517-burda-20-teljesitmenytura.html

túra éve: 2008
Fel a Nagy-Gallára!Túra éve: 20082008.10.20 20:27:56
Nagyon kellemesen éreztük magunkat, Nagybörzsönybõl érkeztünk és Szob felé táboroztunk. Mindenben egyetértek az elõttem szólóval.
Részletesebb beszámoló és képek az alábbi linken:

Válaszút 20Túra éve: 20082008.06.22 15:11:38
Elsõ teljesítménytúránk a párommal. Mivel kondink az még gyér, nem is régóta túrázunk, 5-6 órás szintidõt tûztük ki.
Királyrétrõl Kóspallagig nem is volt semmi gond, utána viszont a faluban sokáig aszfalton kellett menni, amit sem gyaloglásilag, sem biztonságilag nem szeretek. A K+ jelzésen felkapaszkodtunk a Tar Péter hegyre, ahol hiányoztak az ellenõrzõpontosok :)
Szokolyára gyorsan lementünk, ekkor már kezdõdött a nagy meleg. Elgyalogoltunk a saját házunk elõtt :) és megintcsak sok aszfalton az ellenõrzõpontig, ahol nagyon kedvesek voltak a kollégák. Eddig magunkhoz képest jól jöttünk, 4 km/h feletti átlaggal heggyel együtt. A sípályára dühbõl felcaplattunk a tûzõ napon, viszont az utána levõ több km nyílt terepre már elpárolgott az energia, mert hiába nem volt szint, a hõség rekkenõ volt, a láb már kezdett akadékoskodni (nekünk). Holtpont a lovarda környékén volt, itt végre beértünk az erdõbe, viszonylag gyorsan lementünk, 5 és fél óra lett belõle, ami ilyen idõben magam részére teljesen korrekt.
Köszönjük a szuper rendezést, csak így tovább.