túra éve: 2008
Vödörvölgyi MikulásTúra éve: 20082008.12.13 20:11:35
Ezzel a hétvégével gondban voltunk, erre a napra ugyanis a 3 meghirdetett túra közül az, amelyiket kinéztük (Téli Kab-hegy) megközelíthetetlen volt (az elsõ busz délre ért volna oda a rajthoz), a másikat 40 km / több, mint 2000 m szinttel ilyen idõben enyhe túlzásnak éreztük, úgyhogy kizárásos alapon maradt a Vödörvölgyi Mikulás a maga kis 15 km-ével. Ez legfeljebb idõsek és gyerekek számára teljesítménytúra, ennek megfelelõen a mezõny majdnem teljes létszáma belõlük is állt össze. Egyéb túrázók számára (voltak azért hozzánk hasonlók is egy páran) inkább csak arra volt jó, hogy járjunk egyet a jó levegõn (arra viszont nagyon is jó volt). Szint gyakorlatilag nem volt benne (200 m összvissz), a táj azért is jó volt, mert ez legalább egy kevésbé ismert vidéken vezetett (nem Budai-hegység az Erzsébet-kilátóval, ami nagyon szép ugyan, de már minden budapestinek a könyökén jön ki szerintem), úgyhogy legalább itt is jártunk. Az esõ majdnem végig szemerkélt, néha erõsebben is rákezdett, de legalább volt egy kis változatosság (a gyerekcsoportok biztos nem örültek neki, mi igen). Összességében jó kis túra volt, igazából olyan volt, mint egy "igazi" teljesítménytúra kicsinyített mása - tényleg elsõsorban gyermekeseknek, idõsebbeknek volt jó szerintem. Azzal együtt élveztük, az más kérdés, hogy nekünk egy kicsit túl könnyû volt. De hát nem kell minden hétvégén hõsi halált halni.

Bakonyi MikulásTúra éve: 20082008.12.12 21:12:55
Bakonyi Mikulás 17 A

Én eredetileg a 30-as résztávján szerettem volna indulni, de a férjem lebeszélt, mondván, hogy ilyen sárban épp elég lesz a 17-es is, fõleg, hogy ahhoz, hogy Budapestrõl odaérjünk a rajthoz, 4:20-kor kellett kelni...
Tényleg elég nagy sár volt, de azért rosszabbra számítottunk. Csak 2 olyan lejtõ volt, ahol lényegében nadrágféken tudtunk csak lejutni. Száraz idõben egy nagyon kellemes, könnyû kis túra lett volna, igazából csak egy számottevõ emelkedõ volt benne, ami így mondjuk tényleg elég ciki volt, hogy mindkét bakancsunkon egy-egy +3 kilós sárcsimbókot is kellett cipelni...
De azért összességében egyáltalán nem volt fárasztó. Jó volt a terep, legalábbis annak, aki olyan perverz, hogy szereti a megáradt patakokat, sárcsuszamlásokat és félig beszakadt árkokat... XD Egy-két patakátkelésnél gondolkodóba estünk, de a vízhatlan bakancsnak hála, végül a gázlókövek nélküli szakaszokon is át tudtunk kelni, helyenként úgy, hogy nemes egyszerûséggel átlábaltunk ott, ahol sekélyebb volt a víz.
Az utolsó ponton találkoztunk a Mikulással is, akitõl kaptunk tavalyi szaloncukrot és tavaly elõtti csoki mikulást. De úgyis a fíling volt a lényeg, örültem is, hogy nem a B-re jöttünk, mert akkor az elsõ ponton lett volna a Mikulás, és így sokkal motiválóbb, hogy a végén volt...
Kellemes kis túra, szép a táj, és kimondottam ajánlom azoknak, akik nem szeretik az unalmas terepeket. Javaslom, hogy vigyetek túrabotot, mert egy-két árokba elég ciki lenne anélkül leereszkedni. A cél egy kicsit putri volt (egy lepukkant kocsmában helyezték el:S), mi ki is ültünk elé, nem maradtunk bent. A buszmegálló nem pont a célnál volt, addig még el is kellett jutni (amely igényelt némi erõtartalékot és tájékozódási képességet), de hát jártunk már rosszabbul is, olyan szempontból, hogy a céltól még valami emberlakta vidékre jussunk.

Budai kilátókTúra éve: 20082008.12.12 20:59:53
Kellemes kis séta, 23 km, de elég könnyû terepen, szint alig volt benne, 1-2 kisebb emelkedõ, de azok is kibírhatóak és jó az elosztásuk, és nagyon bõ szintidõ, amit egy ovis is tud teljesíteni, de gondolom épp azért, mert olyan szép tájakon vezet az út, hogy mindenki egy csomószor megáll fényképezkedni.
Ezt a túrát ajánlom mindenkinek. Hezitáltunk, hogy bevállaljuk-e az extrát, végül nem tettük, azt nem mondom, hogy bánom, de azért jövõre valószínûleg arra fogunk nevezni. Eltévedni nem nagyon lehet, és több ponton is kaptunk kaját. No meg még az idõ is gyönyörû volt. Ez a túra szerintem lényegében bárki által teljesíthetõ, aki néha kirándul egyet, voltak gyerekek is. Teljesítménytúrának nem annyira mondanám, inkább a tájnézésrõl szól, és profi túrázók számára a 23 km-es távja tényleg egy kis egészségügyi séta. Jó volt a szervezés, és bár sok induló volt, elég hamar szétszóródtunk, úgyhogy a túra legnagyobb részében négyesben haladhattunk társaimmal. Ajánlom mindenkinek, aki szeretne sétálni egyet a Budai-hegység legszebb vidékein!:)

Gyermekvasút nyomábanTúra éve: 20082008.12.12 20:48:01
Elég ciki volt: szûk 3 órácskával azelõtt, hogy indultam volna a túrára, volt egy "kisebb" balesetem... a túráról azonban nem voltam hajlandó lemondani, így miután néhány kiló kenõcs és algopirin segítségével helyrerakták a gerincemet, nyakig gézbe bugyolálva nekivágtam, hogy 20 km-t caplassak éjnek évadján.
Ahhoz képest egész jól bírtam. Emlékeim szerint csak két olyan szakasz volt, amikor kihagyott az emlékezetem, eluralkodott rajtam az erõtlenség, és rövidebb ideig képtelen voltam a földön való fetrengésnél épületesebb tevékenységek végzésére: az egyik a túra leghírhedtebb kaptatóján, amely az Erzsébet-kilátóhoz visz fel - mentségemre szóljon, itt többen is összeestek, pedig õk alapjáraton épek voltak (gondolom), úgyhogy annyira azért nem is voltam ám rossz XD
A másik az már a vége felé volt... Az az igazán ciki ebben a túrában, hogy éjjel van, és hogy 20 km-en azért sok ám az a 980 m szint... szóval a végén már annyira kivoltam, hogy egy lájtosabb kis domboldal közepén is utolért a végkimerülés... azzal együtt mégis csak szintidõn belül sikerült teljesítenem a túrát... most persze elhenceghetnék vele, hogy micsoda könnyû túra, sérülten is simán végigcsinálja az ember - de inkább mégis csak azt mondom, ne kövessétek a példámat...
A szervezés jó volt, alapos, áttekinthetõ itinert kaptunk, és a végén lehetett gyermekvasutazni is, mondjuk ezt már szerintem senki sem élvezte, mert addigra már mind félholtak voltunk. A terep szerintem elég durva (emelkedõileg), bár ebben benne van az is, hogy éjjel minden terep durvább. Az ideiek közül ezen a túrán szenvedtem a legjobban (mondhatni ez volt az egyetlen olyan túra, amelyen tényleg szenvedtem), de ez leginkább annak tudható be szerintem, hogy éjszaka volt...

Őszi trapp (BTSSZ)Túra éve: 20082008.12.12 20:35:01
Szvsz a kedvenc túrám azok közül, amelyeken idén voltam. Volt egy-két szarvashiba ugyan a szervezésben (az itinerben egyik helyen el volt írva a turistajelzés, piros kereszt helyett sima piros volt írva asszem vagy vmi ilyesmi, mindenesetre elég ciki lett volna, ha nincs normál térképünk is), meg a rajtnál derült ki, hogy a túra távja és szintje is pár száz méterrel meghaladja azt, ami ki volt hirdetve... no, meg aki a rajtidõ végén rajtolt, annak kb. 40 perce volt elérni az elsõ pontot, amelyre pedig az egész túra egyik legdurvább emelkedõje vezetett fel... szóval a szervezés nem volt valami profi, azzal együtt ezen a túrán éreztem a legjobban magam az ideiek közül!:)
Mi a végén rajtoltunk, úgyhogy az elsõ pontig tartó szakaszt gyilkos tempóban tettük meg, én szinte végig futottam egy kemény és hosszú emelkedõn, s félút körül el is hagytam túratársaimat, akik pedig mindketten hétpróbás, kemény férfiak voltak... az elsõ ponton a betonon fekve, egy alacsony kõkerítésre feltámasztott lábbal, hullasápadtan, zihálva vártam be õket, miközben a pontõrök és egy pár túrázó aggodalmas arccal körülálltak, és szurkoltak az életemért.
Mindazonáltal ez volt a túra legdurvább szakasza. Egy ilyen emelkedõt kb. 3,5-ös tempóban kényelmes megtenni egy olyan egyszerû földi halandónak, mint én, de hát a szintidõ az szintidõ... a maradék 20 km kényelmes sétagalopp volt szép tájakon, pár lájtosabb kaptatóval, és nem szabad elfelejteni, hogy minden ponton tömtek minket csokival, cukorkával, dióval, mit tom én már, mikkel.
Pár helyen el lehetett volna tévedni, mert a jelzéseket nem vitték túlzásba, de ügyes gyerekek voltunk, hát egyszer sem tértünk le az útról komolyabban. Jó sok lejtõ volt, amelyeken lehetett végig futni, szerintem a 26 km-bõl legalább 20-at futva tettünk meg, pár ráérõsebb túrázó ugrált is félre elõlünk.
Egy szó, mint száz, annak ellenére, hogy az elején majdnem belehaltam, ez volt a legjobb idei túrám eddig. Tudom ajánlani mindenkinek! Csak vigyetek térképet és oxigénpalackot!:)