túra éve: 2009
ÍrottkőTúra éve: 20092009.10.23 21:30:30
Írottkõ 70
2009.10.17

Reggel fél 6-kor bátyám szedett fel, aztán irány Kõszeg!
A nevezés gyorsan ment, nem voltak túl sokan, a hirtelen jött lehülés sokakat elijeszthetett.Ilyenkor minden évben elgondolkozok hogy hányadik Írottkõ 70est csinálom, de most otthon megnéztem, ez lesz a nyolcadik.
Az elmult napokban többször is "lejátszottam" fejben a túrát, sok meglepetés nem érhet, csak az égiekben kell bízni hogy kihúzzuk esõ nélkül.Akkor hát,Rajt!

Kiérve a városból egyáltalán nem volt hideg.Enikõ-forrásig pedig sikerült jól kiizzadnom.7:45-kor volt az elsõ Ep.Ekkor már kezdett világosodni, úgyhogy nem volt nehéz megtalálni a lyukasztót sem, ami a szokásos helyen volt elrejtve.
Velemben 7:24-kor pecsételtünk, ahol is megszabadultunk pár felesleges cucctól, ami nem fog kelleni a következõ pár órában.Meglepett, hogy már ekkor zsíroskenyeret és teát kínáltak, reggel itt még nem szoktak.De új taktikát dolgoztam ki, lenyomtam egy kenyeret egy forró pohár teával!:)

Bozsoknál ismerõs arcok bélyegeztek, akik erõt adva jó utat kívántak Kalapos-kõ legyûréséhez.Ez szép lassan meg is történt, pontosan 8:21-kor.Aztán egy kis pihi a határ mentén, elmerülve a táj szépségeiben.Sok idõ nem volt rá mert következett a csúcstámadás, két részletben.Közben néhány megfáradt és pihent túrázót próbáltam lelkesíteni olyannyira, hogy közben lehagytak bátyámék.Már szinte a fülemen vettem a levegõt mire végre valahára felértem a kilátóhoz. 9:21, sokat nem idõztem mert kifogytam a vízbõl, talán jól jártam volna ha a ruhámból csavarok ki, mert ott volt bõven!:)

Gyors léptekben haladtam lefelé, bár nekem általában nem esik jól a hosszabb lejtmenet.Végre Velem!10:13 Itt bõségesen pótoltam az elveszített folyadékot, kb ötször öntöttek a forró teából ami most különösen jól esett!Tíz perc pihenõ, mert a következõ pár óra nem lesz túl kellemes.

Az elöttem szoló dnvzoli-hoz hasonlóan itt én sem a táj szépségével vagyok elfoglalva!Lassan, de biztosan leküzdöm a Szent-Vid kápolnát rejtõ dombocskát.Aztán a Hörmann-forrás-i hegymenetben eszembe jut, hogy pár hete milyen jókat gombáztunk itt a bátyussal!Hazai pálya ide vagy oda, azért ez most nem esett jól.De valahogy felértem, egy kis lazítás le a Stájerházakig.Itt újabb ismerõs pontõrök, akik évekig az Óháznál sört árultak, most "csak" almával kínálnak.

A Tábor-hegyet a lassan járj tovább érsz elvben próbálom megközelíteni, nyugtatva magam hogy ott már a szintbõl csak az Óház marad!Igaz, a táv felénél sem tartunk.A siratófalat talán egy kicsit meg is könnyeztem!:) 12:25

Innentõl megnyomtam, próbáltam utolérni tesómékat, akikkel egész nap kerülgettük egymást.Leereszkedve a Paradicsomoshoz megpillantottam õket, ha kicsit sietek nem kell tovább egyedül mennem.Ep:12.58

Egy kis eszemiszom után már négyen faltuk tovább a kilómétereket.Olyan jól eldumáltunk hogy még az aszfaltot sem éreztük olyan keménynek.Nagyon jól haladtunk, 14:00-ra lent voltunk a Hétforrásnál!Ilyen korán még nem bélyegeztem itt!

Pár perc pihi után a várva várt utolsó nagy hegyet másszuk meg.Elöttünk nem sokkal két motoros jött lefelé, jó büdöset hagyva maguk után! Remélem sokáig csuklottak, nagyon nem örültem neki hogy le kellett tüdõznöm a szagukat!Talán az utolsó méterek voltak a legnehezebbek, de bevettük az Óházat is!14:24

S lám volt sör, de most valahogy nem kívántuk, tán a lassan szemerkélõ esõ miatt sem.Innentõl ketten maradtunk, tesóm fia és az õ barátnõje Kõszeg felé vették az irányt, mivel az 50-en voltak.A Kenyér-hegy felé haladva egyre jobban rákezdett az esõ, ettõl kicsit megijedtünk.El is határoztam hogy telefonos segítséget kérek páromtól, és a hazai pálya elõnyét élvezve Velembe invitálom egy depózásra.Ep:14:58

Cák felé véve az irányt az esõ kicsit alábbhagyott.Feltünt, hogy a szokásosnál kevesebben jönnek szembe a 35-ös távon.Ekkor olyan történt, amiért igazán érdemes túrázni!Jön szembõl két 6-8 év körüli srác az édesanyjukkal és lelkes buzdításba kezdenek:gyerünk, hajrá, kitartás!Óriási lelki és fizikai erõt adott az utolsó kb 20km-re!

Velem 15:56.Itt 15percet hagytunk, evés-ivás, na és megjött a száraz rura!Azt már csak halkan írom, hogy egy citromos sört is magamhoz vettem, jól jöhet még a nehezebb idõkre!:)

Az Írtás-hegy felé nagyon szép út vezet, jó visszatekinteni és mögöttünk látni a Kõszegi-hegységet!"Bozsoki" barátunk 16:54-kor nyomja a pecsétet, aztán tûz tovább.Itt általában már tudjuk hogy világosban kiérünk az erdõbõl.Néha úgy érzem hogy az erdõben körbe-körbe járunk, nem akar elfogyni.Aztán mégis!Csömöte 17:27

Ekkor nincs mese, elõveszem az életmentõ citromos sört!Valami Isteni volt!Igaz, tesóm is belenyalt!Lukácsházán ki is hagytuk a kocsmát!:)Az országútról letérve korábban mindig lámpával mentünk, de idén valamiért olyan jól nyomtuk hogy a bélyegzés után (18:06) még Kõszegfalvánál is csak szürkület volt!Itt nagyon rosszul esett a kemény talaj és tudtuk, hogy ez a célig már nem fog változni.A bicikliúton még pár csoki, mert bár a méterek mentek de az idõ nem.

Végre Kõszeg, itt már a vízhólyagok sem érdekeltek!Az esetek nagy többségében 8-8:15 között értem célba, most 7:12. Nem terveztük, de így sikerült.

Köszönet a szervezõknek a már hagyományosan jó rendezésért, a kényeztetésért, amiért oly sok minden jóval kínálják a túrázókat!
Üdv a társaknak, akik a három táv valamelyikén indultak! Az Ötveneseket meg buzdítom hogy próbálják meg a hetvenet!Örök élmény!:)