túra éve: 2010
Petőfi Sándor teljesítménytúraTúra éve: 20102010.04.11 15:29:05

A mai napon végre eljött április 10-e, melyre szellemileg hetek óta készült a csapat. Elõzõ beszámolóimból már olvashattok a csapatról. Ezen a túrán nem tartottunk össze, mindenki ment a maga útján. Volt aki 70 km-t futva, volt aki gyalogosan és hát voltunk ketten Gáborral kerékpárral.

Sok edzés a túrára nem volt, csak szellemileg. A túra teljesen az Alföldön zajlott, Kiskõrösrõl indult és itt is volt a cél is. A mai napon lejelentkeztünk.

Kiskõrösre az út 6.10-kor indult otthonról, majd Gábort felvettük és tartottunk tovább Kiskõrösre. Az út Kalocsáról nem telt sok idõbe. Becsekkolás után jött a szokásos kezdõ fényképezkedés, mely rátette a bélyeget a további óráimra a túra során. Ugyanis sikerült elejtenem Gábor fényképezõgépét és betört a kijelzõje. Na mindegy, ezen túltettük magunkat, az elsõ ellenõrzõ pontot gyorsan elérve siettünk tovább. Az idõjárás a mai napon nem volt kegyes hozzánk, végig szembeszél volt. Ez miatt szerettünk volna minél több utat magunk mögött tudni a legrövidebb idõ alatt, de ez nem jött össze. Megálltam egy pár képet csinálni és ezáltal Gábor lehagyott. Csengõd felé a kijelölt út a vasúti sinek mellett mentek és én pedig, hogy utolérjem csapattársam tekerni kezdtem mint az õrült. Meg is lett az eredménye, kaptam egy hátsó defektet, Szét a kerék, gumi csekkolás, de lyuk sehol, Gábor tanácsára visszatettem a kereket semmi ragasztás nélkül, de az ahogy tekertem úgy engedte a levegõt. Újbóli szétkapás, majd jött a ragasztás. Gábor közben tovább haladt és szerzett egy belsõ gumit, melyre a továbbiakban nem volt szükség.

Innentõl az út esemény nélkül zajlott. Gábort Soltszentimrén értem utol, ott várt meg. Innentõl tovább közösen boldogítottuk egymást. A szerelésem alatt kikerült egy csapat kerékpáros melyekkel utazásunk folyamán többször találkoztunk. Rendes csapat volt, nagyon összetartó. Soltszentimrén is Gábort szóvaltartották, míg rám várt a helyi kocsmában. Megbeszéltük, hogy ha lesz lehetõségünk, akkor megyünk a Balaton Kör Túrára, de az még messze van. Innen egy darabig tartottunk velük, hiszen ez a csapat Kiskõrösi és ismerte jól a környéket, így mutattak nekünk kerülõutakat, melyen gyorsabban haladt az ember, annak ellenére, hogy 1-2 km-el hosszabb volt, mint a kijelölt.

A következõ ellenõrzõpont után elhagytak minket, ugyanis, gyalogos csapattársainknak adtunk egy kis támogatást a hosszú úthoz, ez után mi is hol tekertük a bicajt, hol gyalogosan tartottunk gyalogos társainkkal. A homok nagyon száraz volt, így nem tudtunk tekerni, elsülyedt a kerék :(.

Izsák után volt egy kis betonút, ahol a gyaloglás okozta hátrányt, tudtuk behozni. Elértük Kispáhiban a pecsételõhelyet, ahol meglepetésünkre, befutott a kiskõrösi csapat, akik Izsákon elhagytak minket, de nem azért értük utol õket, mert túl gyorsak voltunk, hanem, mert ki szerették volna kerülni a süppedõ homokot, és rossz útra tévedtek, így 10 km-t kerültek. Pecsételés után megbeszéltük ki hogy megy tovább.

Gáborral elindultunk magunk tempójában, itt is többet toltuk a bicajt, mint tekertük. Ahol lehetett vasúti sinek között bicajoztunk, ahol lehetett ott a homokban gyalogosan toltuk bicajainkkat.

Kisbócsai check pointot elérve, konzultáltunk, hol lenne jobb menni és mi a kerülõs utat választottuk. Síneken mentünk végig, aminek meglett a második eredménye :), Gábor is kapott egy defektet, amit sikerült 10 perc alatt megcsinálni. Reggeli tapasztalat sokat segített. Innentõl tovább óvatosabban tekertünk, nem szerettünk volna kerékcserékkel az idõnkket kockáztatni, hisz, csak az érdemli meg az oklevelet, aki szintidõn belül teljesíti a távot. Miután kikerültünk a sinekrõl, homokos útról, betonúton könnyen haladtunk célunk felé.

8:30-as indulásunk után 17:51-kor sikerült célba érnünk. 10 órá volt adva a szintidõ teljesítésére, melyet mi defektekkel tarkítva is 9 óra 21 perc alatt tudtunk teljesíteni. A túrát egy sörrel zártuk és megbeszéltük hogy is lesz tovább. Jövõre biztos, hogy 70 km-t gyalogosan fogunk megtenni, amirõl biztos be fogok számolni. De ha elõbb nem akkor május 29-én a Kinizsi 40 ellátogatok, hogy milyen sikerrel azt itt megtudhatjátok :)

Jó túrázást mindenkinek!

További beszámolók a www.utibeszamolo.hu oldalon ;)