túra éve: 2014
SzuperkatlanTúra éve: 20142014.07.08 09:53:38

Szuperkatlan 30

Nem sûrûn szoktam beszámolót írni,hisz ahhoz valami nagyon negatív vagy nagyon kiemelkedõ túrának kell lennie vagy olyannak amirõl írni kell.Hát ez olyan volt,hogy errõl írni kell! Épp elõzõ nap beszéltük a Pozsonyi csata emléktúrán(ami szintén nagyon szuper volt)Gyõri Petivel,pontosabban  felhívta a figyelmünket egy túrabeszámolóra,hogy olvassuk el!Ekkor még nem gondoltam hogy két nap múlva én is írni fogok. És most nem  útvonalas  beszámolót írnék hisz azt gondolom többen megteszik,hanem az érzés.....ami ott volt.Amit ezen a túrán átélsz és megélsz.

Nézed a szembejövõk arcát ,és mindenki tudja mit gondol a másik...mikor szenvedsz és látod, hogy elõtted és megordulva mögötted is szenvednek  A szembejövõ túratárs már csak biccent,de abba minden benne van!Ez nem egy 30 km-es túra 1200 m.szintemelkedéssel,ez a Szuperkatlan!Kinizsi 100-on,Gerecse 50-en találkozhatunk felkészületlen emberekkel kik úgy gondolják havi egy túra egy éven keresztül vagy  két túra és a 3.lehet a Gerecse 50.Tehát Bányahegy elõtt  láttunk már leheveredett ,erejüket elhagyó embereket. .Itt nem tudni ki hogy készült erre,hisz talán erre nem is lehet készülni ,ezt max fejben összerakni és mentálisan a toppon lenni, persze elengedhetetlen a jó állóképesség és az erõ.De valahol igen is embert próbáló túra,és hangsúlyozom 30 km. 1200 szintem.,mondhatni egy átlag túra ,de a déli indulás, a napon 41 fok, szárazság ,árnyék sehol.Persze voltak árnyékos részek de aki ott volt az tudja mirõl írok.Én a tavalyi beszámolókban már olvastam hogy sokan akik a 30-on indultak jó volt ha a 15-ön végigmentek.

Az elsõ 15-rõl röviden:11:40 start,12:35  Nagy- Gete,pipa,13:28 Hegyeskõ,/Sanyi az ell.ponton/ez is pipa ,14.28 Mogyorósbánya.

Egyszer csak a Kakukktól nem messze  szembe jön Anti és barátja jó kondiban lévõ /Dorogi nehéz fiúk / -mondom nekik viccesen várjanak meg-,nevetnek majd haladnak tovább.Tehát,nem volt könnyû ez a15 sõõõõt,de 2.48 alatt meg volt.De mindenki tudta ,mert  többen is beszéltük, hogy vissza fele más világ jön.......Aki 15 re nevezet az szenvedett végigment és nyugtázta meg van ez is.Aki a 30- ra nevezett annak még volt valami hátra.....14.30 kor indulás vissza M.bányáról.úgymond ahogy érkeztem a fotót elkészítették ,cola vétel és 2 perc után hátra arc!

Egyszer csak Anti csapódik mellém a  hátam mögül ,mondja nekem -nem sokat pihentél-,mondom neki- nem is azért jöttem. Kérdeztem, hogy kerül mögém mikor már egyszer szembe jöttek,mondja ,hogy visszafordult a Kakukkba sört venni a  ,Tokodi pincék  ellátóponton szolgáló rendezõségnek.A kútnál megállnak vizet venni én suhanok tovább. 1 km.után még szembe jött Ildi 8 perc beszélgetés majd haladj tovább..Kõsziklára fel,majd  ereszkedés le. Közben Antiék utol érnek sörrel a kezükben és kocogósra veszik, felvetik a lehetõséget,hogy kocogjak velük a Tokodi pincékig ,mondván ez csak egy kis levezetés a Kõszikla után,nem gondolkoztam ,velük tartottam.Beérve az ellátóponthoz Antiék átadták a Maláta italt Ágotáéknak,nagy volt az öröm!Én itt sem idõztem sokat,itt Antiéktól elváltam. Jöhet Hegyeskõ, hogy Sanyi megmutathassa a az Ixi kupa legós verzióját.A Hegyseskõig van egy kb. 600 méter hosszú olyan nagy köves talaj hogy lefele sem volt kellemes,de fölfele ,erõ fogytán ,tûzõ napon...csak lépkedsz és várod a végét,de nagyon.15:46 Hegyeskõ,Legó kupa megtekintve,pár mondat Sanyival,majd arccal a Gete fele és elõre.

Tudtuk hogy most jön a legnehezebb része a túrának",persze már a Hegyeskõ elõtt is láttunk elfekvõ vagy éppen ülõ ,fejét térdére hajtó túratársakat,"Akkor ,ha a Gete nem jön én felém,hát nekem kell mennem õ felé.Olyan érzéssel találkoztam itt amivel még nem igen ,kb a Gete fele után járhattam,de lehet felette még egy kicsivel,amikor már menni nem bírsz ,erõ fogytán,és megállsz,igen ám de nem esett jól megállni ,kérdeztem magamtól most mi is van?választ nem kaptam.egyet tudtam menni elõre,felfelé.Mindig csak a következõ lépésre koncentráltam,hisz ezt másképp nem is lehet ,ha a közepénél a csúcsra koncentráltam volna nagy hibát követtem volna el.És végre valahára fent,még egy kis szlalom és Nagy-Gete ell.pont 16:50 .Pecsét ,illetve tájékoztatás hogy leszakadt egy felhõtömeg vigyázzunk lefele mert sár van.Gondoltam ez már csak grátisz a forróság ,a szárazság ,a szúnyogok /igaz én csak visszafele találkoztam velük/a kimerültség mellé,egy kis sár még lefelé,ez van.De azt is tudtam hogy most már az én terepem jön,pár perc séta után ,egy kicsit mozgékonyabbra vettem a figurát ,és itt már csak a Molnár sörözõ lebegett a szemem elõtt meg  a beígért sár kb 200 méter hosszan. A Molnár sörözõ látványával  bekocogva a célba 17.40-kor szembesültem.Tudtam hogy valamit most megcsináltam és  valaminek most itt a vége.6 óra alatt abszolváltam a Katlan 30-at.Sör vagy jégkrém?én a rajtban a sört írattam fel,de a hátam közepére nem kívántam ,Ágotát megkérdeztem colára van e esélyem,mondta kérdezzem meg bent. Bementem a sörözõ belsõ részébe,senki nem volt, kikértem a colát,közben Ágota is bejött és megkérdezte milyen volt és mi a véleményem a túráról ,illetve volt -e valami gond vagy probléma?Pár szóval tudtam válaszolni,Szuper volt a Katlan!!!És azt láttam rajta hogy valóban nagyon örült a pozitív véleményemnek.Jó rajtoltatás ,tökéletes itiner,még annak is aki nem járt erre,ahol nem a kéken kellett menni ott egyértelmû szalagozás,embert próbáló túra ,az ellátmány:víz ,lekváros kenyér,,meggy,3 féle csokiból választattunk , szép oklevél,nagy hûtõmágnes am semmi flikk-flakkot nem tartalmazott csak azt amiért mentünk,de azt jól láthatóan. A célban még sör vagy jégkrém/nekem cola/.Tehát ár érték arányban is Szuper a Katlan!

Nem tudom mennyien adták fel,de mindenkinek csak ajánlani tudom,persze csak megfelelõ felkészültség mellett,és nem csak erõnléti hanem mentális is.És hidd el ha beérsz a célba ,érezni fogod hogy igen átéltem, megéltem,és beértem...

Csak hozzávetõlegesen a Mányokit 29,4 km.1480m.szintem.6.50 alatt tettem meg ,A Zongor 45 ,7.20 alatt, a Katlant 6 óra alatt Ezt csak azért írtam le,hogy, koránt sem biztos hogy egy túrának a könyebbségét vagy nehézségét a túra hossza,illetve a szintemelkedése adja meg ,hanem van egy harmadik tényezõ,a körülmények...igen, talán ebbõl a három dologból adódik össze egy Teljesítménytúra! .

Köszönet Ágotának,Sanyinak és mindazoknak akik ebben közremûködtek!.A cola után Ildivel elindultunk a buszmegállóba.Késéssel de jött a busz és még a Dorog-Budapest 1 órát végig álltuk.

túra éve: 2013
CserhátTúra éve: 20132013.11.19 16:43:56

Cserhát 30

08.35.kocsi leparkolása Hollókõn,09.00.busz ,és irány Nagylóc.A buszról nagyságrendileg 20-25 túratársam libbent le a kocsma irányába,az az a rajthoz.Nagy tumultus de sikeres regiszráció.A 30-as távra az itiner elfogyott,ez azért bosszantó tud lenni,és ez nem az elsõ õszi túra ahol ezzel találkozunk.09.25. start.Ködös csípös, hüvös idõ ,erõsen sáros talajzaton, pár kilóméter után elértük a Palóc fõkötõk múzeumát.Jó kedélyû fogattatás,vendéglátás,Nógrádi szilvapálinkával kínálnak minket,egy csinos hölgy és egy" jó kedvû fiatalember"Laci barátom vezet én meg szolidalítok,meg amúgy is teljesítménytúrázunk vagy mi???,és még nem is a túra végén vagyunk.. .A múzeumban szétnéztünk a fõkötõket szemrevételeztük majd haladj tovább.by Rimóc!,Sajgói-nyeregbõl jobbra fordulva emelkedve Irtásos, így jó kilátást nyújtó dombtetõre

emelkedünk,szinte a felhõk közé, a kilátás és az érzés csodás, alattunk Nógrádsipek.Csúszos ,sáros ereszkedés a Sajgóról,közben megpillantva egy szarvasmarha familiát,vannak vagy 30-an,elhaladunk köztük ,és lassan megérkezünk a a Tábi-horgásztóhoz, a tó nyugati végérõl visszanézve szép látvány tárul elénk, a bronz barna fák a ködös felhõs égbolt társaságában a Tábi -tó.A tavat elhagyva irány Nógrádsipek. Nógrádsipeken a Korona Presszót vesszük célba mely az 5. ellenõrzõpont. Itt az Országos Kéktúra pecsétjét kapjuk,illetve még mellé Palóc házi zsíros kenyeret,finom savanyúsággal -,amire még a futók is megállnak-,mellé kedves pontõrök,szuper.Tovább indulás Dobos-kút felé,itt jön a 12 km.ben 500 m.szint,még jó hogy a Nógrádi szilvát kihagytam Rimócon.Hosszan elnyuló emelkedõ ,2 km.-en 180 m.Dobos-kúton szintén a Nógrádi vendégszeretet,az erdõ közepén parázson sütik nekünk a fokhagymás cigánykenyeret és kedvesen kínálnak belõle,illetve itt még engem mint vip túrázót megkínálnak a Rinócról ismert szilvával ,kis töprengés után egy újnyit elfogadok,végül is a túra 2/3 -án már túl vagyok és nem biztos hogy lesz még alkalmam megkostólni a Nógrádi szilvalét cigánykenyérrel.Finom, tiszta nedü,erõs szilva ízvilággal.

Jött Dobogó-tetõ,kaptató a sárga

sáv jelzésen, melyen 200 métert emelkedünk. Innen a sárga háromszög

jelzésen teszünk oda-vissza kitérõt a geodéziai tornyáról felismerhetõ

Dobogó-tetõre, ez a 7. ellenõrzõ pont, mely a túra egyetlen, 500 méteres

magasságot meghaladó csúcsa,meg is másztuk a tornyot,meg is érte a látvány.

A Várkút-forrástt elérve Bélabát értük utól,vagy õ várt minket,íróeszközhiányában,kisegítettem egy tollal, majd egy ,két fotó, kód írás az itinerre és haladj......

Hajrá,a Hollókõi-vár megmászása következett,400 méteren 60 méter emelkedés,fent vagyunk...Írány az Ófalu -ami gyönyörû és magávalragadó-majd a cél a Muskátli vendéglõ.Hosszú sor ,tumultus,Oklevél ,szép bronz jelvény,túrajelentésemre pecsét.5 perc múlva Bélabácsi is megérkezik,jó a tempója pedig már a 80. életévét tapossa,csak így tovább Bélabá.

Konklúzió:Az itineres hiányosságtól eltekintve egy jól szervezett ,jó kedélyû pontõrökkel felvértezett,a táj jellegzetsségeire rámutató, szép helyeken végig vonuló túra volt.Ár-érték arány is jó volt.Gratulálunk