túra éve: 2008
3x7/ 7+7/ 7 Mérföldes Tekergés - tavaszTúra éve: 20082008.04.11 20:04:51
Reggel hatkor indultunk Gyõrbõl. Gyõrben egész héten szép idõ volt, semmi csapadék, nem hogy hó. Tíz perc múlva az út szélén már láttunk hófoltokat. Fél óra múlva a tájat már vékony hóréteg fedte. Kisgyón környékén már bokáig süllyedtünk benne.

A négyes és ötös rajtszámokat kaptuk a leghosszabb távra. A rajtban szívélyesen pálinkával kínáltak minket a rendezõk. Ezt nem fogadtuk el, amit rövid idõ múlva erõsen megbántunk.

A táj gyönyörû volt, már ezért is érdemes volt eljönni erre a "tavaszi" túrára. Második ellenõrzõ ponton nem találtunk elõször pontõrt ezért felhívtuk a rendezõk által megadott telefonszámokat. Az elsõ számnál az üzenetrögzítõ jelentkezett be, a második számnál fölvették ugyan, de egy mogorva ember közölte velünk, hogy "mi köze ehhez?" õ már nem szervezõ, ekkor föltûnt a pontõr aki ásványvizet hozott a pontjára. Miután megkaptuk az ásványvizet tovább meneteltünk.

Csak ismételni tudom magamat azzal, hogy a táj gyönyörû

A Burok-völgyben második felében történt egy nagy váltás. Hó egy szem se csak medvehagyma, a völgy és rengeteg sár (fõleg a K+ jelzésen).

Bakonykútiban a pontõr a saját vízébõl adott nekünk mivel már csökkenõben voltak vízkészleteink. Ezúton is köszönet neki. Innen ismét rengeteg sár. A következõ ponton müzli szelettel vártak minket. Innen már elég fáradtak voltunk így nem sokra emlékszem az utolsó szakaszról.

Ami megmaradt, hogy az utolsó lejtõn azt mondja apám: -Úgy érzem egy esés még hátra van-.
Néhány perccel késõbb akkorát esek... Csak a fejemig vagyok sáros
És a ráadás: Két lépés van hátra a házig már fényképezgetek mikor megint hatalmasat esek a hóban.
- Két esés volt még hátra- mondtam és bementünk a célba ahol megkaptuk a kitûzõt, a nagyon szép emléklapot, a gratulációt, és még kolbászos-tojásos kenyér és tea hegyeket.

A rendezést csak dicsérni lehet, remekül megszervezett túra. Jövõre is jövünk

túra éve: 2007
3x7/ 7+7/ 7 Mérföldes Tekergés - tavaszTúra éve: 20072007.04.09 16:50:00
3x7 Mérföldes tekergés-tavasz

Harmadiknak indultunk a 3x7 mérföldes (32km-es) távon. Az elsõ ep.-hez nagyon gyorsan odaértünk. Itt megkaptuk az elsõ pillangós pecsétet. Ezután egy nagy mászás következett, amelynek a végén megérkeztünk a Károly-lakhoz, majd a 2. ellenõrzõ ponthoz, a Hárs-hegy aljához, ahol ásványvizet kaptunk.
Felmentünk a Hárs-hegyre, és egy szép medvehagymával borított lejtõn mentünk le a Hamuházházhoz, és a kék romjelzésen a Csiklingvárhoz. Itt még egy pecsét és csokitojás várt ránk.
Visszamentünk a hamuházhoz és elindultunk Hétházpuszta irányába. De Hétházpuszta elõtt elkanyarodtunk balra a Bükkös-árok-felé. Itt nem volt szalagozás, és a kék háromszögjelzés ritka volt, itt az útleírás segített nekünk. A Bükkös-árokban különösen sok kidõlt fán kellett átmásznunk, A Burok-völgyben már kevesebben. A Burok-völgy gyönyörû, de a végén a fáradság miatt már nem tudtuk annyira élvezni a táj szépségét. Kiértünk Bakonykútiba és kicsit meglepõdtünk "Az útról letérni tilos és életveszélyes" táblán. A buszmegállóban volt a következõ ellenõrzõpont. A pontõrök szemmel láthatóan jól elbeszélgettek a falusiakkal.
Felgyalogoltunk a burok-parti ellenõrzõponthoz ahol csokoládét kaptunk, bár lehet, hogy egy újabb üveg víznek jobban örültünk volna.
Ezután egy fenyvesen, késõbb egy napsütötte mezõn sétáltunk át. Még egy csodálatos kilátás várt ránk, Kisgyón felé menet, mikor leláttunk Mórra, és környékére. Folyamatos ereszkedés után leértünk Kisgyónra ahol Családias hangulat uralkodott.
Megkaptuk a kitûzõket, az emléklapot, a személyes gratuláció külön jól esett. Nagyon gazdag szendvicseket kínáltak, nem is értjük, hogy az ötszáz forintos nevezési díjból, hogy futotta a túra során kínált kiváló kiszolgálásra. Gratulálunk a szervezõknek, az egyik legjobb túra amin voltunk.

Sukoró (Pákozd) IVV túraTúra éve: 20072007.04.07 17:35:00
8: 32-kor indultunk el a Pákozd központjába lévõ Piedone kocsmájából. Végigmentünk egy utcán, majd egy kis kanyargás után értük el a piros jelzést. Ezen egy gyönyörû völgyön keresztül értünk az elsõ ellenõrzõ ponthoz a Barlang-kúthoz. Itt megkaptuk az elsõ pecsétet, majd továbbmentünk a piros jelzésen.
Felértünk egy hegyre, majd leértünk a Nadapi rétre, ahol a második ep. volt. Itt sokan pihentek, és gyönyörködtek a kilátásban.Folytattuk utunkat Sukoróra, ahol megnéztük a Református templomot melyben Batthyány Lajos, és a haditanács eldöntötte, hogy szembeszáll a többszörös túlerõvel. Jelölve van, hogy hol ült 1848-ban a miniszter.
A piros háromszögön tértünk vissza a Bödön-kúthoz, ahol a 4. ep. volt. Ezután egy nehéz szakasz következett, amikor felmásztunk az Ingókövekhez, ahol kaptunk két piros tojást.
Lesétáltunk Pákozdra, megkaptuk a díjazást, ehettünk lekváros kenyeret, ihattunk teát, és kaptunk két csokitojást. Jó szervezés. Mindenkinek ajánlom ezt a szép túrát. Köszönjük a szervezõknek

Művészetek VölgyeTúra éve: 20072007.03.16 16:52:45
Mûvészetek völgye kis kör

Gyõrbõl indultunk autóval és 1.5 óra múlva oda is értünk Monosorapátiba.Akkor már rengeteg autó állt a falu központjában. 8: 35-kor indultunk hosszú tömött sorokban ami Táliándörögdig nem bomlott föl. Itt a Katica büfében negyed órát vártunk a pecsétre, de mikor végre sorra kerültünk ropit is kaptunk. Innen egy hosszú és kissé unalmas sík szakasz következett. Itt vált el utunk a 33-as távtól. Vigántpetendre érve zsírokenyérrel vártak minket a szervezõk. Innen egyre meredekebbé váló úton értünk föl a Király-kõre. Itt gyönyörû kilátás, és csoki fogadott minket. Kapolcson volt az egyetlen hely ahol nem voltunk biztosak, hogy merre kell mennünk. Szerencsére egy helybéli lakos megmutatta a helyes utat. Még egy emelkedõ, majd egy szõlõ hegyen keresztül vezetõ út, melyrõl gyönyörû kilátás nyílt Hegyesd felé, és beérkeztünk a faluba. Megkaptuk a kitûzõket, az emléklapokat majd a terített asztalról levettünk egy-egy nutellás kenyeret. A szallagozás végig kiváló, de legtöbbször csak az elõttünk lévõt követtük. Összegzés: Tökéletes ellátás, szép táj.

Görgey Artúr, Batthyány Lajos, Fézler Balázs EmléktúraTúra éve: 20072007.02.11 15:57:52

6:35-kor indultunk Tatabányáról és 8-kor már neveztünk Dömösön. Megkaptuk az igazolólapot, amiben rövid túraleírás és Batthyány Lajos élete szerepelt.

Egy kis bemelegítõ gyaloglás után jött a túra legnehezebb szakasza, amikor megmásztuk a Prédikálószéket. Itt alig 2 km-en 500m emelkedés volt, és az út is néha sáros volt. Mikor felértünk megkaptuk az elsõ pecsétet, és megnéztük a gyönyörû kilátást. Innen egy kicsit unalmas rész következett Pilisszentlászlóra, amit a sár tett érdekesebbé.

Itt megkaptuk a második pecsétet, és egy-egy almát. Innen tényleg rengeteg család társaságában mentünk le Visegrádra az Apátkúti-patak völgyében. A vízállás magas volt egyszer egyikünk bele is lépett a patakba. Nagyon szép rész volt. Sikeresen megtaláltuk a célt. Éppen akkor jött egy busz, amit sikeresen lestoppoltunk, ami visszavitt minket a Dömösi rajthoz.

Téli teljesítménytúraTúra éve: 20072007.01.21 20:05:56
7:15-kor érkeztünk meg a HÉV állomáshoz. Mivel nem a Pest felöl érkezõ HÉV-vel érkeztünk, ezért csak tíz percet kellett várni és már induhattunk is. A többi túrázót követve, eltévedés nélkül jutottunk fel a Kevély-nyereghez. Elég nagy sár volt, de nem volt járhatatlan az út, és nem is ragadtunk mélyen bele, inkább csúszkáltunk rajta.

Itt ötperces pihenõt tartottunk és ezalatt sokan visszaelõztek, de ez persze nem baj. Nagyon jó érzés volt azon az útszakaszon menni, amit az összel a kéktúrából már teljesítettünk. Innen a remek (piros) szallagozást követve jutottunk el a Ziribár hegyhez. Itt mind a két oldalra szép volt a kilátás.

Leértünk Pilisszántóra, ahol ketten is kérdezték, hogy ez most valami verseny? Itt az esõ is elkezdett szakadni. Egy pillanatra felötlött bennünk a kocsma meglátogatása, de azután ellenáltunk a kísértésnek.

A túra befejezõ szakasza is szép volt, bár nem annyira, mint az elõzõ részek (és az esõ is megint esni kezdett).

Végül, 5 óra és 5 perces gyaloglás után, megérkeztünk a Liget sörözõben kijelölt célhoz, ahol emléklap, kitûzõ, gratuláció és meleg tea várt ránk. Mindegyiknek nagyon örültünk, a tea nagyon jól esett. A vonat is jött nemsokára. Köszönet illeti a szervezõket a remek szervezésért!