túra éve: 2014
Tokaji BorTúra éve: 20142014.09.18 18:45:40

Elsõ alkalommal vettem részt ezen a túrán. Kerestem beszámolókat a túráról de nincs pedig már többször megrendezték ezt a túrát.

Szeretem a hosszú túrákat így egyértelmû volt hogy az ASZÚ 50-en indulok.

A rajt jól megközelíthetõ.  Autósoknak parkoló hely van bõven.

Meglepõen kevesen voltak a rajtnál bár minden távnak külön regisztrációs asztala van.

Így gyorsan és zökkenõ mentesen megy az egész.

A szervezõk kedvesek és már rögtön kapok egy csokit is útravalónak.

Az itinert tanulmányozva azt vettem észre hogy nem bonyolult jól értelmezhetõ és kapok külön egy térképet is ha esetleg mégse lennék biztos a dolgomban.

Hát az idõjárás nem volt épp kedvezõ egész hétvégén esett így felkészültem a sárra és az esõre is.

Plusz ruha betéve és be is csomagolva.

Esõkabátot felvéve mert az esõ továbbra is esik nekivágok a túrának.

Megcsodálva Tokaj utcáit  közeledik az erdõ ami ott tornyosul végig elõttem.

Hát a sár és esõ kombinációja nem könnyítette  meg  a hegy megmászását igen csúszós a talaj de a túrabot sokat segít ezen.

Hegytetõre felérve pazar a látkép. Jól látni Tarcalt és a Zemplén egy darabkáját is sajnos az esõ és a pára sokat elrejt elõlem.

Elindulva lefelé Tarcal irányába máris itt az elsõ EP oszlopon egy zsírkréta.

Tovább ereszkedve lefelé változatos talajon és látnivalók között. Amerre a szem ellát szõlõtõkék. De felbukkan egy bánya tó is amit mint ha direkt egy

sziklába vájtak volna.  Beérve Tarcalba már itt a 2 EP kedves hölgyek pecsételnek és pogácsával kínálnak.

Úgy néz ki az esõ lassan eláll.

Így indultam tovább utamra. Most már több olyan rész következik ami ki van jelölve szalaggal.

Én nem igazán szeretem ezt sokszor van baj a szalagozással vagy mivel napokkal elõtte teszik ki így elõfordul hogy mások leszedik.

Ezzel megbonyolítva a túrázók dolgát. HÁT ITT nem ez a helyzet, sûrûn és jól láthatóan van kirakva. Mint kiderült az egész túra során ez a helyzet.

Megtudtam elõzõ nap rakták ki. Most viszont nagyon megkedveltem a szalagozott szakaszokat is.

Amúgy az út most végig aszfalton megy a 3 EP-ig a Teréz kápolnáig. Pecsételés után innivalóval kínálnak.

Meglepõ hogy már most mennyi mindent osztogatnak meglepõ a többi túrához képest. De hol van még a vége.

A kápolna egy dombtetõn van így a vele szemben lévõ hegy oldalában fekvõ kilátót jól lehet látni ott lesz a következõ EP csak még oda kell érni.

A kedves és barátságos pontõröktõl az elválást segíti a továbbra is szemelkélõ esõ. A szõlõtõkék közt leereszkedve és a folyamatos fegyver

durrogása között haladunk tovább. A gazdák védik a szõlõket a seregélyektõl. A szalagozást követve megyünk tovább, keresztezzünk egy fõ utat.

Megérkezzünk a sárga borházhoz, ahol épp kirakodó vásár és fesztivál van. Ott mindenféle csecse-becsét lehet kapni.

Gyors körülnézés után folytatom az utamat a kilátóhoz a 4 EP-hoz.Pecsételés és itt szõlõcukorral kínálnak mindenkit.Már most figyelmeztetnek

egy változásra ami amúgy a következõ EP után lesz.Innen elindulva haladok tovább ismételten látok egy tavat, beton úton megyek tovább aminek

most nagyon örülök a nagy sár miatt.A sok szõlõtõke között megérkezek az 5 EP-hoz. Pecsételés után szendviccsel kínálnak amiben minden

földi jó van. Pl: sajt,uborka,hagyma,paprika. Kínálnak innivalóval is ami választható volt hogy víz vagy Ice tea.

Útravalóként energiaitalt adtak mindenkinek ami nem saját márkás termék volt valamelyik boltnak. Az esõ végre elállt az esõkabátnak már

nem vettem hasznát. Tovább haladva most érkeztem el a változáshoz amire az elõbbiekben figyelmeztettek egy területet kerítéssel körbevettek

ahol mennünk kellett volna így beszorultunk egy fenyõ erdõbe. Ami nekem kifejezetten tetszett hogy egy erdõben kellett barangolni szalagozást

követve.Beérkeztem Bodrogkisfaludba ahol a 6 EP is van.Ez ez EP egy kis kocsmában volt ahol pecsételés után kétszáz forintos kupont adtak

amit ott helyben le lehet vásárolni. A pultos hölgy végig sorolta a borkínálatot, és ha már azon a vidéken vagyok vettem is 2 dl fél édes bort kupont

felhasználva ráadásként nem kellett fizetnem semmit. Szusszanás után elindulva felmegyünk a Várhegyre ahol a 7 EP található.Itt már nem

kaptunk semmit sem csak pár jó tanácsot a hátra lévõ útra. A hegyrõl lejõve megyünk tovább Szegi irányába. A Bodrog partján található a

következõ 8 EP. Innen indulva következik a legváltozatosabb és legnehezebb szakasz.Elõször egy gáton megyek aztán Bodrogkeresztúron

áthaladok /gyönyörû település/. A település végén még egy kis aszfaltos út után megkezdõdik a hegyre mászás változatos terepen.Átmegyek

szántóföldön, szõlõkön,több méter magas lösz falak között,akác erdõn és végül aszfaltos úton érjük el a Tv tornyot.Ahol a 9 EP fogad.

Pecsételés után ismét kaptunk egy kis nasit- ami alma volt.Innen le kell ereszkedni Tokajba a célhoz. Ez a terep nagyon kemény mert igen

sáros, csúszós, hellyel közzel sziklás szakasz is.Tokaj utcáin besétálok a célba. Gratulálnak, megtapsolnak a szervezõk mert a leghosszabb

távot teljesítettem.Megkapom a jelvényt és a hûtõmágnest amin a Bodrog látszik. A szervezõk azért gondolták most hogy hûtõmágnessel

kedveskednek mert sokan panaszkodtak hogy nem tetszik a különbözõ emléklap amit kaptak mert nem tudnak mit kezdeni vele.

Plusz a 50-es távot teljesítõk kaptak egy pohár 5 puttonyos Tokaji ASZÚT.

A szervezõk az egész túra alatt nagyon segítõkészek kedvesek voltak.Nem értem hogy a túra alatt kapott sok minden hogy fért bele a

költségvetésbe.Még nem jártam ilyen remekül megszervezett lebonyolított túrán. Elismerésem a szervezõknek. Mindenkinek csak ajánlani

tudom ezt a túrát. Akár milyen is legyen az idõ jövõre ismét ott leszek a rajtba.