túra éve: 2006
Jutasi hagyománytisztelő vándor / Jutasi Őrmester Benedekhegyi kŐrjárata 25Túra éve: 20062006.05.28 15:55:02
Már szombat hajnalban megriadtam a hangosan kopgó esõcseppekre, de gondoltam, hogy ha Fehérváron esik az nem jelenti azt, hogy Veszprémben is hasonló a helyzet. Tévedtem.
Reggel buszra szálltunk cimborámmal és olyan 8:15 tájékán értünk a Benedek hegyre ahol még a túra törénetének a végét elcsíptük. Gyors regisztráció után már az elsõ pontnál találtuk magunkat ami a Hõsi kapu volt, ahol a "kapuõrök" egy Jutasi emblémával ellátott csákóval engedtek utunkra. Nos a csákót jobb helyen láttuk a hátizsákban (nem szerettük volna, ha elázik :)). Az esõ nemsoká váratott magára. Hol esett, hol nem, hol jobban, hol kevésbé, hol bõrig áztunk, hol nem. :) Csuklya fel, csuklya le, esernyõ kinyit-becsuk. Ez ment egész délelõtt. Eleinte sokalltuk a mûutat, de aztán mikor a bokáig sáros és vizes földútakra értünk már nem is tûnt olyan rossznak a betonút. :)
Szép helyeken vezetett utunk - fõleg az erdõs részek voltak jók - amit azonban beárnyákolt az, hogy folyamatosan a bokáig érõ pocsolyákat kellett kerülgetnümk. Néhány nyújtógyakorlatra emlékeztetõ mozdulatot bemutattunk a csúszós úton. Bár a mi felkészületlenségünk is megmutatkozott abban, hogy edzõcipõben és nem bakancsban mentünk. Hiába, második túrám és nincs túrabakancsom, abban könnyebb lett volna. Amikor a kilátóba igyekeztünk az volt a legkeményebb szakasz, mivel elég meredek volt és az elkopott edzõcippõinknek semmi tapadása nem volt, így jóformán két lépést tettünk elõre és hármat csúsztunk hátra. Ellenben nagyon jókat nevettünk saját szerencsétlenségünkön miközben szenvedtük magunkat majdhogynem négykézláb felfelé.:) Mikor egy kissrác bakancsban úgy elment mellettünk, mint egy tank megfogadtam, hogy venni fogok egy túrabakancsot :) Azonban megérte felküzdenünk magunkat a kilátóig, mert a combig sáros nadrágért kárpótolt minket a gyönyörû kilátás.
Az idõjárás ellenére azonban az egész túra nagyon jó hangulatban telt. És azt meg kell hagyni, hogy a terepviszonyoknak is köszönhetõen hatalmasakat mulattunk cimborámmal saját esetlenségünkön.:)
Az sem volt rossz poén mikor a nem létezõ kódot is elfogadta az egyik "útlezáró" a Murva bányánál akin azért a zavar jeleit véltük felfedezni miközben nem találta a cimborám által elmondott jelszót, ennek ellenére megütközött barátom határozottságán és készséggel továbbirányított minket. :)) S
emmi gondunk nem volt a szervezéssel(mindenki kedves volt és segítõkész), mégha egy "rejtõzködõ checkpointot" ki is hagytunk. Ami mint utóbb kiderült szinte csak mi nem vettünk észre. :)
Egyébként Veszprém szép város, nem mostanában voltam ott, így egy kis városnézést is beiktattunk a buszpályaudvarra menet.
A sártenger és a dagonyázás ellenére sem bántuk meg, hogy ott voltunk. Jó hangulatban, jót túráztunk és ez volt a lényeg. :)

Velence 35/25/10Túra éve: 20062006.05.21 15:18:51
Üdvözlet!

Részt vettem életem elsõ teljesítménytúráján.
Elõzõ este sportemberhez méltatlanul "készültem" a másnapi megmérettetésre. Sörözgetéssel telt a péntek este, így max. 3 óra alvással voltam kénytelen beérni. Sebaj, mondhatni megszoktam már, hogy vizsgák és versenyek elõtt 3-4 óránál többet nem tudok aludni.
Két cimborámat sikerült rávenni, hogy tartson velem. A végén hálásak voltak, hogy szóltam nekik, én pedig nekik, hogy eljöttek, mert különben én sem mentem volna. És bár nekem is ez volt az elsõ túrám, úgy érzem sikerült egybõl két baráétomat is "megfertõznöm". :)
No, de hogy a túráról is írjak pár sort bele is kezdek.
Franci sörözõ volt a rajt/cél állomás. Majdnem a buszmegállóval szemben volt, így könnyedén megtaláltuk. Elõzetes terv az a 25 kilóméter volt, de aztán rajt elõtt szerencsére módosítottuk 35-re. Jó döntés volt, mert kár lett volna, ha nem élvezhetjük még 10 km-n át a természet szépségeit és a jó hangulatot.
Pontosan 8:00-kor kerekedtünk fel.
Hogy õszinte legyek már a második kanyarnál (ill. nem bevett kanyarnál:) rossz irányba terelõdtünk :-)), de ez csak kb. fél perc kitérõt jelentett, mindenestere jó elõjel volt, mint ahogy az is, hogy indulásunk után egybõl elkezdett esni az esõ és a délelõtt folyamán végig hol esett, hol nem. Mondjuk nem volt kellemetlen,- így is csodálatosan festett a táj - inkább csak a térképek látták kárát kissé. Délben kisütött a nap és nagyon meleg lett. Szép és változatos terepeken haladtunk, kellemes környezetben és végre friss levegõn.
Végig jó hangulatban telt a túra, nagyon sokat nevettünk és élveztük az újdonság varázsát. A tájékozódásban sem volt különösebb probléma, bár azért néha el-el keveredtünk tévutakon és kerülõkön. :) 9 óránk volt, hogy beérjünk szintidõn belül. Ez elõször rengetegnek tünt, aztán szépen lassan morzsolódott és náhol rá is kapcsoltunk, hogy nem fogunk beérni. Szerencsére sikerült 17:00-ig eljutni a célba és ezzel megkaptuk életünk elsõ teljesítménytúrán szerzett ereklyéit egy emléklap és egy kitûzõ formályában. A lényeg azonban a természet és a jó hangulat volt. A túrázók köszönnek egymásnak, barátságosak és segítõkészek, ez is nagyon tetszett.
Pár hasznos tapasztalatot is szereztem azért. Legfontosabb az az volt amikor az egyik cipõm csak úgy tessék-lássék módjára volt bekötve, aztán jött egy dagonyázós szakasz amit gondoltam társamhoz hasonlóan inkább átfutok, mint süllyedek. Alapvetõen megfeledkeztem, hogy õ 60 én meg majd 90 kiló vagyok :) Hááát a sártenger közepén sikerült megszabadulnom fél pár cipõmtõl és álltam ott mérleg állásban amit a folyamatos saját ill. haverjaim röhögése végett csak másodpercekig sikerült megtartani. :-)) Így hát beáldoztam egyik lábam szárazságát és megkerestem a cipellõmet, majd jól megkötve folytattuk az utat. Volt egy jó kis combizom égetõ szakasz, ami kifejezetten jól esett a csütörtökön összeszedett izomlázra(törpe, béka rulezzz:).
A végére már a talpamat éreztem rendesen, de jól bírtuk szerintem.
Célba érés után kocintottunk egy jól megérdemelt hideg sörrel az elsõ 35 kilára.
No nem is szaporítom tovább a szót. Nagyon jó volt a túra, úgy érzem, hogy találtam még egy jó dolgot ami még színesebbé teszi az életem. Már várom a jövõ heti Jutasi-t. :-)

Mindenkinek kellemes túrázást kívánok!