túra éve: 2008
DemeterTúra éve: 20082008.04.23 16:32:03
Demeter 25 MTB

A Demeter egyesület elõször szervezte a kerékpáros túráját a gyalogos teljesítménytúrától eltérõ idõpontban gondolva arra, hogy lehet olyan túrázó, aki mindkét változatot kipróbálná. Helyi ember lévén nem volt gondom az rajt/cél megközelítése, csupán a szürke, felhõs égbolt látványa hatott egy kicsit riasztólag. Mivel idén még nem ültem biciklin, ezért a 25 km-es MTB-s távot választottam. A hosszabbik MTB-s táv 50 km volt, illetve volt egy 60 km-es országúti változat is.
A nevezés közben kaptam egy kis ízelítõt a késõbbiekben várható idõjárásból. Ez kb. 5 percnyi esõt jelentett. Miután 9-kor elindultam, egy kis aszfalt-földút-aszfalt kombináció után kiértem a városból és szántóföldek között bicikliztem. Meglepve tapasztaltam, hogy a repce már milyen szépen sárgállik. Rövid tekerés után máris a Németkérre vezetõ országutat kereszteztem és hajtottam tovább a Vörösmalom felé. Elõször szõlõk mellett haladtam, majd hamarosan beértem a Vörösmalom-völgybe. Közben egy lejtõn nyulak futottak ki elém az útra, majd ijedten iszkoltak vissza a bozótosba. Mielõtt a horgásztóhoz értem volna egy szürkemarhacsorda állta utamat. Szerencsémre a gazdáik, éppen terelték õket így némi várakozás és fotózás után szabaddá vált az út. Rövid tekerés és máris a tóparton voltam, ahonnan egy fahídon lehetett bejutni a tó közepén lehorgonyzott (lecövekelt) bárkára, ahol az 1. ellenõrzõpont volt. Sosem jártam még ezen a helyen, meglepõdtem, hogy milyen szép. Itt pecsét és a rajtban kapott italjegy leadása után szabadon választott üdítõ volt a jutalmam. Ennek elfogyasztása közben eleredt az esõ, illetve utolért egy túratársnõ, aki ugyan elõttem indult el, de egy útelágazásnál rossz irányba ment, ezért rátett néhány km-t a távra. Innen együtt indultunk tovább és kellemes földúton bicikliztünk be Dunakömlõdre. Itt találkoztunk egy 50 km-es távon induló kollégával, aki egy kicsit elnézte az ellenõrzõpontot. Némi emelkedõ, egy kis földút és máris a 2. ep. következett az egyik utca legutolsó házánál. Itt nem volt pontõr, szúróbélyegzõvel kellett igazolni a megjelenést. Ekkorra már rendesen rákezdett az esõ. Innen hosszú lejtõ Dunakömlõd fõutcájára, majd rövid, de meredek emelkedõ fel Lussoniumig a római kori erõd romjaiig. Itt volt a 3. (utolsó) ellenõrzõpont. Csoki volt a jutalmunk. Rövid nézelõdés után indulás tovább, szerencsére az esõ elállt. Sajnos azonban a Kömlõdrõl kifele vezetõ földutat eléggé eláztatta, azért az agyagos sár miatt némi kerékpártolás, majd a tetõre felérve a sár nagyobb részének eltávolítása következett. Itt a túra szervezõi beletettek egy kis kerülõt az útvonalba, hogy egészen a löszfal szélérõl csodálhassuk meg a panorámát, amely most is nagyon szép volt, csak sajnos a párás, borús, esõs idõ miatt kissé szürke volt minden. Készítettünk néhány fotót a Dunáról, illetve a túlparti falvakról, majd továbbindultunk a cél felé. Paks fõutcáján végigtekertünk, egy kis emelkedõ és délre már a célban voltunk. Itt gratuláció, oklevél, kitûzõ, és zsíros kenyér várt ránk.
Sajnos a 25-ös távot csak ketten teljesítettük, az 50-es távot pedig hárman tekerték végig. A szervezés kitûnõ, az út végig szalagozva, el sem lehetett tévedni - vagy mégis ? :))), a nevezési díj barátságos (szerintem még a szolgáltatásokat sem fedezi), a szolgáltatások jók. Az utak kellemesen járhatóak nem kell nagy tereprutin a végigtekeréshez. A táj változatos még ezen a rövid távon is nagyon sok látnivalót érintettünk, a szintidõbe is bõven belefért a fotózás, nézelõdés. Igaz, hogy az idõjárás nem fogadott a kegyeibe minket (a 60-km-es országútiak kb. 20 fõs csapata még jégesõt is kapott), de így is kellemes túra volt. Kívánok a szervezõknek legközelebbre jó idõt és több résztvevõt!

túra éve: 2007
@Éves túraösszesítőTúra éve: 20072008.01.09 00:35:17
Rövid összefoglaló a 2007. évi túrákról

Teljesített ttúrák: 23 (2006.évben: 21)
Össztáv: 1019,3 km (797,4 km)
Összszint: 24142 m (20461 m)
Átlagtáv: 44,3 km (38 km)
Leghosszabb: Mecseki Dupla Maraton (83,9 km)
Legrövidebb: Hamuház 25
Legsíkabb: Éjszakai Sóút Extra
Legmelegebb: Galga 50, Mezõföld 60
Az egyik legkellemesebb meglepetés: A Bartinán alig volt sár! (A megszokotthoz képest.)
Talán a legkellemetlenebb meglepetés: A Mecseki Dupla Maratonon Magyarhertelend utáni jelöletlen szakasz. (Azért a sötétség ellenére leküzdöttük!)
Az egyik nagy vágyam beteljesülése: sikerült eljutni a Wass Albert túrákra.

Köszönet minden szervezõnek a túrákért, minden régi és új ismerõs túratársnak a társaságért!
Külön köszönet a Pro Pátria Túraegyletnek a Jókai túráért és Vígh-Tarsonyi Lacinak az Istenszéke 35-ért !
Mindenkinek jó túrázást !

Jókai Emlék- és TeljesítménytúraTúra éve: 20072007.06.06 20:21:03
Jókai 55

Utazás a tavalyi séma szerint busszal Bp.-rõl. Debreceni barátom Berettyóújfaluban csatlakozik hozzánk. Útközben Nagyváradi vár, majd a Dregán völgyi víztározó megtekintése. Nagyváradon egy kis kellemetlen intermezzó (sérülés, orvos keresése), ami végül szerencsésen zárul. Sajnos késõ esti érkezés Kolozsvárra a Brassai Líceumba. Vacsoraként valami hamburgerféle egy gyorsbüfé jellegû helyen. (Udvarias kiszolgálás, ehetõ kajával - csak én kifejezetten nem szeretem az ilyen jellegû helyeket és ételeket.) Alvás a tornateremben. Párom hasznát veszi a magammal vitt füldugóknak, én anélkül is jól alszom. Reggel szakadó esõre ébredünk. (Tavaly szintén esõs volt a reggel,) A busz kivisz minket a rajthelyre. Itt találkozunk még néhány magyarországi ismerõssel, akik nem velünk utaztak. A nevezés után nekivágunk az útnak. A leírás és a tavalyi emlékek alapján nincs nehéz dolgunk a tájékozódással. Sajnos még mindig esik az esõ, az erdõben óriási pára. Az út kellemesen emelkedik, komolyabb sárral nem találkozunk. (Komoly sár: pl. 2006-os Bartina túra.) Aztán az 1. ellenõrzõ pont (Mikesi házak) után már nem esik az esõ. Titkon bízunk benne, hogy talán nem is fog esni a késõbbiekben. Kellemes erdei úton megyünk tovább, lassan elérjük a 2. ep-t. Innen hamarosan nyílt terepre érünk, és örömmel vesszük észre, hogy kezdenek az égen a felhõk felszakadozni. Úgy tûnik az idõjárás velünk van. Dombos nyílt terepen haladunk, balra látjuk a tordai országutat, szembe elõttünk feltûnik a Tordai-hasadék vége. Közben a legelõn pásztorkutyák hada vicsorog ránk és adja tudtunkra hangos ugatással, fenyegetõ morgással, hogy ez az õ területük. Összetömörülünk kisebb csoportokba, így aztán hamar rájönnek, hogy nem mi leszünk a reggelijük. Némi saras út után elérjük a tordatúri országutat, amin begyalogolunk Tordatúrra. A falun áthaladva máris a Túri-hasadéknál találjuk magunkat. Eltekintve attól, hogy a falu felõli végét szeméttelepnek használják, csodálatos látványban van részünk. Itt egy kicsit elidõzünk, kisétálunk a hasadék szélére, fotózgatunk. Meglepve tapasztalom, hogy a túlsó oldalon, a hegy tetején szélerõmûvek lapátjait látom forogni. Ezek tavaly még nem voltak. Aztán továbbindulunk az ell.pont felé. Itt többen elkavarodnak, mert az autópálya-építés miatt a tavalyi helytõl kicsit arrébb került az ep. Rossz érzés látni, amikor a szinte érintetlen tájat munkagépekkel dúlják fel. Tovább gyalogolunk Szind felé, útközben megismerkedve egy erdélyi túratárssal, aki a tavalyit kivéve eddig minden évben végigjárta a Jókai túrát. A faluba beérve az EKE kulcsosházánál van az ellenõrzõ, etetõ, itató pont. A leírás szerint 25 km van mögöttünk. Kicsit megpihenünk, cipõt, zoknit igazítunk, eszünk finom szenvicset (a szomszédos Magazin Mixt-bõl beszerzett sörrel leöblítve) majd továbbindulunk. Pár km múlva elérjük a Tordai-hasadék bejáratát. Végigmegyünk a hasadékon, többször megállva, hiszen a csodálatos látvánnyal nem tudunk betelni. Útközben találkozunk egy csapat önkéntessel (csupa erdélyi magyar), akik egy akció keretében szedik össze az eldobott szemeteket. Pár szót váltunk velük, és szomorúan konstatáljuk, hogy az arra járó kirándulók nagy része nem áll azon az intelligenciaszinten, hogy ne szemeteljen. (Sajnos ez Magyarországon is igaz.) Kiérve a hasadékból ellenõrzõpont (28 km), majd cipõt a nyakba és átkelünk a Hesdát patakon mezítláb (a tavalyi hagyományt folytatva - egyébként nagyon kellemes lábfrissítõ). Utána nekivágunk egy meredek emelkedõnek (kb 380m/3km) a Monasztéria-tetõ felé. Az emelkedõ végén nagyon szép kilátás a hasadékra, a környezõ tájra és a távolabbi hegyekre is. A fennsíkra felérve karrmezõn haladunk, váltunk pár szót a pontõrrel majd gyalogolunk tovább. Továbbra is csodálatos táj tárül elénk,a távolban havas hegycsúcsot is megpillanthatunk Útközben utolérjük és le is hagyjuk a társaság azon részét, akik Szindrõl indulva egy rövidebb távon, vezetett túra keretében mennek Torockóra. A következõ ep-nél nincsen senki (betegség miatt), de ezt már a Tordai-hasadéknál közölte velünk a pontõr, így aztán lendületbõl megyünk tovább. Innen sokáig lefele haladunk egy kellemes kanyargós erdei úton. Ekkora már híre sincs a reggeli esõnek, sõt kifejezetten meleg van, érzek is egy kis holtpontot. Kiérve az erdõbõl hamarosan átkelünk az Aranyos patak hídján és pár km gyaloglás után megérkezünk Várfalvára. A táv az itiner szerint 42 km. Tavaly jóval késõbb értünk ide (éppen a pontzárás elõtt néhány perccel), a pontõrök alig akartak továbbengedni minket. Most van bõven idõtartalékunk, be is ülünk a helyi kocsmába egy rövid kis pihenõre, megeszünk egy szendvicset, iszunk azután elindulunk. Lassan kiérünk a faluból és most jön a túra másik húzós része felfelé a Székelykõre, kb 9 km alatt 630 m szintemelkedés. Tavaly az idõhiány miatt ezt a szakaszt nagyon meghúztuk, mire felértünk ki is fáradtunk rendesen. Most a normál tempónkba tudunk haladni, így már nem tûnik olyan vészesnek, de azért örülünk amikor felérnünk a Székelykõre. Ez 1129 m magasan van, bár a pont (52km) egy kicsivel lentebb található, a túrautak keresztezõdésénél. Itt a már sokszor látott, de mindig lenyûgözõ kilátásban van részünk. Most sem tudunk betelni a látvánnyal, nézelõdünk egy darabig. Aztán elindulunk lefelé a lent már látható Torockó irányába a Nagy-árkon keresztül. Itt egy nagyon meredek, jórészt köves, sziklás, nehezen járható, keskeny ösvény visz lefele, nagyon kell figyelni, mert könnyen összetörheti ez ember magát. Kb. 500 métert ereszkedünk, kb. 1,5 km alatt. Kissé lassan, de biztosan leérünk, még egy kis séta és már bent is vagyunk a faluban. A falu közepén a célban Tóthpál Tamás (fõrendezõ a Kolozsvári EKE részérõl) gratulál a teljesítéshez, megkapjuk tõle a megérdemelt kitûzõnket és emléklapunkat. Kellemesen elfáradva, ismét végigcsináltuk ezt a nagyon szép és könnyûnek nem mondható túrát. (Az 55km-t, 12,5 óra alatt teljesítettük.)
Ezúton is köszönetet mondunk a Pro Pátria Túraegyletnek, hogy megszervezték a buszos utazást erre a túrára.
Jövõre jövünk megint !
Képek: http://kep.tar.hu/birdy/50484136#2

túra éve: 2006
Vigyázó-Vladeasa 57/33/Kalotaszeg 50/Körösfő 27/Zsobok 25Túra éve: 20062006.09.06 23:38:06
Vigyázó 57
Nos hát, ahogy tavaly megígértük megint itt vagyunk. Csütörtök este esõben érkeztünk Kalotaszentkirályra, ahol a háziak már ismerõsként üdvözöltek.
Pénteken délelõtt még mindig esett. Bejelentkeztünk a Fõrendezõnél, egyeztettük óráinkat :-). Délután elállt az esõ, bicikliztünk egy keveset (majdnem fel Béles-ig) bemelegítésképpen. Szombat reggel gyülekezõ, majd busszal el Meregyóig. Fél 7 körül nekivágtunk az ismerõs útnak. Szerencsénkre derült volt az ég, az idõ kellemesnek ígérkezett. Szép tájon, de aszfaltúton gyalogoltunk Szkrind-en át Rechitel-ig. Itt mielõtt jobbra betértünk volna az erdõbe, elõször betértünk balra a kocsmába, némi frissítõt (kávét, üdítõt, sört, csokit, cujkát, ki mit kívánt) vettünk magunkhoz. (Tavaly ezt kihagytuk.) Innen már erdei úton haladtunk tovább. Az út helyenként kissé sáros volt, látszott, hogy elõzõ nap esett. Sok kis vízfolyás csörgedezett lefelé a hegy oldalában. A patak mellett felgyalogoltunk a vízesésig. Itt megálltunk, gyönyörködtünk a vízesésben, készítettünk néhány fényképet, majd miután nem találtunk pontõrt, elindultunk tovább felfelé. Következõ pont a Fehér kövek voltak, addig azonban volt még néhány km, és némi emelkedõ. Útközben találkoztunk a pontõrökkel, akik elmondták, hogy õk a vízesésnél levõ pont (csak kicsit elkéstek), lepecsételték a lapunkat, majd indultunk tovább felfelé. Az idõ nagyon kellemes volt, napsütéses és nem túl meleg. A Fehér köveken levõ ellenõrzõponttól ezúttal nem a tavalyi úton indultunk el, hanem az erdõ mellett nekivágtunk a hegyoldalnak, ami meglehetõsen meredek volt, viszont óriási elõnye, hogy nem lehetett eltévedni a ritka jelzések miatt, mert teljesen nyílt volt a terep. Némi kapaszkodás és lihegés után fent voltunk a gerincen. Innen már csak laza séta volt a csúcs. Szerencsénkre a jó idõ kitartott és nagyon szép látványban volt részünk (ismét). Rövid pihenõ (és a "kötelezõ" csúcsfénykép elkészítése) után elköszöntünk a pontõröktõl és elindultunk lefelé. Itt már éreztem, hogy nem lesz gond sem a szintidõvel, sem a lábammal (sajnos a zempléni 56-os túrán megsérültem ezért volt bennem némi aggodalom, hogy végig bírja-e a lábam). A következõ szakasz a cabanáig (menedékházig) nem hosszú, de lefele kell menni egy kellemetlen köves úton. Ekkor megijesztett az idõjárás minket, mert komoly felhõk tûntek fel az égen, sõt egyenesen keresztül kellett menni rajtuk, hogy leérjünk. A menedékháznál aztán némi pihenõre megálltunk, itt összefutott a menet közben szétszóródott túrázó csapat. A tavalyi hagyományt követve ismét legyûrtünk néhány Medvét (Ursus nevû sört), majd továbbindultunk Rogojel felé. Most hamar rátaláltunk a kék jelzésre. (Tavaly keresgettük egy kicsit az esztenák között.) A lefele út kellemes volt, a faluba beérve (ez nem egymás mellé épült házakból álló település, hanem egymástól lazán, nagyobb távolságra elhelyezkedõ házak összessége) a szalagozáson folytatva utunkat (gyakorlatilag körbejárva Rogojel-t) megérkeztünk az ellenõrzõpontig, ahol ennivalóval vártak minket a pontõrök. Jólesett néhány zsíros/májkrémes kenyeret elfogyasztani. Székelyjó felé egy patak mellett vezetett a kellemes, erdei út, amíg ki nem ért egy aszfaltútra. Innen már hamar a faluban voltunk. A pontõr lányok az egyik helyi vendéglátóipari egységben vártak minket. Innen rövid pihenõ (és zokni csere) után némileg emelkedõ szekérúton haladtunk tovább. Az idõjárás nem romlott el a fent látott felhõk ellenére sem. Az emelkedõt leküzdve már csak lefele kellett mennünk. Ismét elhaladtunk Magyarókereke mellett, éppen csak a szélsõ házakat érintve, majd az országúton begyalogoltunk Kalotaszentkirályra az iskolánál lévõ célba. Itt kézfogás, kitûzõ, emléklap várt ránk, majd az ebédlõben a jól megérdemelt vacsoránk. Nem egészen 12 óra alatt teljesítettük a távot, minden különösebb probléma nélkül, nem fáradtunk el "halálosan", csak jólesõ fáradtságot éreztünk és az idõjárás is a kegyeibe fogadott minket. Gyönyörû tájakon, hegyeken, völgyeken, erdõben, réten, patak mellett haladtunk a nap folyamán. Kell ennél több egy jól sikerült naphoz? Azt hiszem nem, ezért, ha lesz lehetõségünk jövünk jövõre is, és ajánlom minden túrázónak, hogy jöjjön el !

túra éve: 2005
Vigyázó-Vladeasa 57/33/Kalotaszeg 50/Körösfő 27/Zsobok 25Túra éve: 20052006.09.06 23:36:10
Körösfõ 27
Az elõzõ napi Vigyázó 57 után másnap reggel nem volt kedvünk korán kelni, ezért az 50 km-es táv második felét a Körösfõ 25 túrát gyalogoltuk végig. Kalotaszentkirályról busz vitt minket Körösfõre. (Az elõzõ napi tapasztalat alapján többször egyeztettünk a Fõrendezõvel, hogy melyik idõ (román vagy magyar) szerint indulunk.
Körösfõn a templom megtekintése („kötelezõ” program annak, aki még nem látta) után a templom mellõl, a Vasvári kopjafától (pontosabban a nem messze lévõ BUFET-ból) indult a tegnapinál lényegesen kisebb, de lelkes csapat. A falu végén, a mezõn szalagozás (amit hajnalban rakott ki a Fõrendezõ) jelezte az utat. A mezõn kellemes séta után egy patak keresztezte az utunkat, amin nem volt híd, de egy pásztor tanácsát megfogadva száraz lábbal átkeltünk rajta. Erdõs, mezõs terepen haladtunk, elgyalogoltunk Deréte mellett, éppen csak a szélsõ házakat érintve. Utána néhány kisebb domb következett, de nem volt jelentõs emelkedõ. Beértünk Bikal nevû faluba, ahol egy idõs román házaspár (illetve az õ házuk) volt az "ellenõrzõpont". A bácsi aláírta a lapunkat, megkínált egy kis jóféle cujkával (magyarul: pálinkával), amit Õ maga fõzött - meg is mutatta, hogy a házzal szemben van a fõzdéje - majd jó utat kívánt. A faluból kiérve emelkedõn gyalogoltunk érdekes, szép tájon keresztül. A következõ település Magyargyerõmonostor volt. Itt a távhoz 1-2 km-t hozzátéve begyalogoltunk a központba a nagyhírû erõdtemplomot megnézni. Sajnos csak kívülrõl tudtuk körbe járni, de ez is megérte a plusz gyaloglást. Utána az enyhén hullámzó országúton, dombok között gyalogoltunk a következõ faluba Magyarvalkóra. Itt a templomnál volt az ellenõrzõpont. Megnéztük belülrõl is a templomot (nagyon szép a festett kazettás mennyezet), majd továbbindultunk Nagykalota felé. A falun átgyalogolva kiértünk a Bánffyhunyad felé vezetõ útra. Az eddigiekkel szemben ez az út már nagy forgalmú, nem igazán szerencsés az út szélén gyalogolni, szerencsére csak kb. 2 km-t kellett megtenni rajta és elértük Kalotaszentkirály határát. Itt lefordulva az országútról begyalogoltunk a faluba és hamarosan célba értünk.
Összefoglalva: nagyon kellemes túra volt szép tájon, érdemes volt végiggyalogolni a sok látnivaló miatt és nagyon jó levezetés volt az elõzõ napi 57 km után.

Vigyázó-Vladeasa 57/33/Kalotaszeg 50/Körösfő 27/Zsobok 25Túra éve: 20052006.09.06 23:34:38
Vigyázó 57
A túranaptárt böngészve még a tavasszal ráleltem a túrakiírásra. Szeretünk túrázni, szeretjük Erdélyt: ez a túra nekünk van kitalálva. Sikerült még két barátunkat rábeszélni, hogy jöjjenek velünk, egyiküknek ez volt élete elsõ teljesítménytúrája. A távolság miatt több napos Erdélyi tartózkodást terveztünk, szerveztünk. A Fõrendezõvel a túra elõtt egyeztettem, hogy mikor és hol lesz az indulás (Kalotaszentkirály, iskola elõtt, reggel 5-kor!), ugyanis Kalotaszentkirályról (itt volt a cél és túra fõhadiszállása) reggel busz visz minket a rajthelyre. Egyénileg foglaltunk szállást, ez némi bonyodalmakat okozott, mert ez a szép kis falu nagyon felkapott hely lett, célszerû idõben gondoskodni a szállásról. (Persze van lehetõség az iskolában is megszállni - mi nem ezt választottuk.) A túra napján hajnali fél öt után megjelentünk az iskolánál. Sehol senki! Végül a hálótermekben alvó emberek közül sikerült felkelteni a Fõrendezõt, aki közölte, hogy az indulás idõpontja magyar idõ szerint értendõ! No nem baj, csak egy órácskával kevesebbet aludtunk.
Rövid buszozás után Meregyó falu végérõl elindult a csapat meghódítani a Vigyázót (románul: Vlegyásza). Az út lassan emelkedett, gyönyörû szép tájak között jártunk, csak az zavart, hogy az elsõ jó néhány kilométert aszfaltúton kellett megtenni Scrinden keresztül Havasrekettyéig. Itt van bolt és kocsma lehet vizet, frissítõt vásárolni, utána már csak forrásvízzel lehet megtölteni a kifogyott palackokat, egészen a menedékházig. Innen erdei úton haladtunk tovább. Folyamatosan, lassan emelkedõ úton gyönyörû tájon érkeztünk el az elsõ ponthoz a Rekicelli vízeséshez. Csodálatos látványban volt részünk, el is idõztünk egy kicsit. Aztán indultunk tovább felfelé a Fehér sziklákhoz. Az út továbbra is kellemesen emelkedett nem volt meredek kapaszkodó. Útközben nagyon sok érdekességet megtudtunk a tájról és a környéken élõk szokásairól Molnár Gábor túratársunktól, aki nagyon sokat tud a környékrõl, Erdélyrõl, és mindezt nagyon érdekesen, színesen osztotta meg velünk.
A Fehér sziklák már messzirõl integettek felénk, szép kilátást ígérve. Az út kiért ez erdõbõl és füves hegyoldalon haladt tovább. Jelzések nem nagyon voltak, de a terep nyíltsága miatt nem lehetett nagyon rossz felé menni. Felérve a sziklák tetejére valóban nagyon szép látvány tárult elénk. Szerencsénkre kellemes napsütéses idõ volt, jó lehetett látni mindenfelé. Tovább indultunk a csúcs felé. Útközben megtöltöttük palackjainkat egy erdei forrás tiszta, hûs vizével. Utána ismét erdõben vezetett az út, a jelek csak itt-ott voltak felfestve a fákra, az elõttünk haladó (a túra útvonalát már ismerõ) túratársak nyomában haladtunk, amíg le nem maradtunk néhány fénykép elkészítése miatt. Sajnos a jelzéseket sem találtuk, ezért tájoló és a tapasztalat segítségével haladtunk tovább az erdõ sûrûjében. Egyszer csak egy kõtenger szélén találtuk magunkat, amin bukdácsolva, mászva átjutottunk, és hamarosan kiértünk az erdõbõl. Itt láttuk, hogy nagyon nem vétettük el az irányt, nem voltunk messze a helyes úttól. Innen már nyílt terepen haladtunk felfele a csúcsig. Aztán egyszer csak fent voltunk a Vigyázón, 1836 méter magasan. Sajnos a napot néhány felhõ épp eltakarta, ezért kissé hûvös is volt, de a látvány csodálatos volt. Némi pihenõ után elkezdtünk leereszkedni a menedékházhoz. Itt megpihentünk, megbirkóztunk a medvékkel (értsd: Ursus=Medve nevû sörrel pótoltuk a folyadékveszteségünket). Utána - többnyire elhagyott - esztenák között haladtunk tovább lefelé (a jelzéseket itt sem volt könnyû észrevenni – már ahol voltak egyáltalán) Havasrogozig. Itt a kocsmában volt a pont, ahol zsíroskenyérrel vártak minket. Evés-ivás után most már majdnem sík terepen haladtunk tovább Székelyjó nevû településig. A falun átgyalogoltunk (az ellenõrzõpont középen volt a buszmegállónál) majd ezután következett egy kis emelkedõ, ami szinte már jólesett a sok lefelé gyaloglás után. Kiértünk egy aszfaltútra, elhaladtunk Magyarókereke mellett. Érdemes lenne egy pontot ebbe a faluba is tenni, mert szép hely. (Mi már megnéztük az elõzõ napi felderítõ gyaloglásunk alkalmával.) Innen végig az országúton haladtunk Kalotaszentkirályig. A célba beérve a Fõrendezõ gratulációja, a kitûzõ és az emléklap átvétele után az iskola ebédlõjében elfogyasztottuk megérdemelt vacsoránkat.
Nagyon szép túra volt, kellemes útvonallal, szerencsénkre jó idõvel. Nagyon sok szép élményt gyûjtöttünk össze – elhatároztuk, hogy jövõre is jövünk!