Meteor

MacGyverTúra éve: 20072007.09.24 20:07:19
Meteor 21 A

Hûvösvölgybõl indult a túra, rögtön a szokásos nagyon meredek kezdéssel. Szidtam is az útvonalat szorgosan, aztán egészen meglepõdtem, amikor megjelent az elsõ EP. Csalódottan állapítottuk meg, hogy rosszabb idõt futottunk a tavalyinál, pedig eddig az akkorinál jobbnak gondoltam magunkat. Bár próbálom a reggelre fogni, de késõbb se javultunk sokat, összességében is tovább tartott, mint elõzõ évben. A János-hegyre vezetõ út ismerõs volt a Kitörésrõl, csak akkor a hold fénye világított nekünk. Csacsi-rét elõtt jött a fákon átmászós, szakadék oldalában haladó szakasz, ezt már korábban is szerettem. Piktortégla-üregek után következett a nagyon murvás, fehér poros széles út (a pontõr szerint valami kastély útja), de legalább utána most nem tévedtünk el. Ezen a részen nagyon szépek a kopasz hegyek, a repülõs emlékmûvel. Sorrento, oldalirányban csúszós-meredek hegyoldal, gépjármûmúzeum, majd a Meteor-szurdok jött, onnan már nincs messze a cél, csak sokat kell a városban, aszfalton haladni.

Meteor 21B

Két részletben tettük meg a Meteor 42-t, így a kettõ között volt idõnk pihentetni a lábunkat, ez még jól jöhet/jött. Várakozás közben hallottuk, hogy az itiner már elfogyott, nem kaptunk újat, hanem elkérték a 21A itinereink egyikébõl a térképet az utánunk jövõknek. Bár már jártam erre, meglepett a hirtelen kunkor, amivel visszakanyarodott az utunk, a piros Meteor jelzés. Hosszú, monoton út vezetett a kõbányáig, egy irtás mentén, a zöld Budai-hegység térképen ez az út egyébként nem is szerepel. Itt már kezdtem gondolkodni, hogy biztos kell-e nekem újabb 20 kilométer. A Fekete-hegyekre vezetõ emelkedõ ugyan nem túl meredek, de nagyon hosszú, ez is fárasztott valamennyire. Eseménytelen út vezetett tovább, a talpam egyre jobban fájt, majd a falutól vált vészessé. Átmentünk a Remete-szurdokon, itt is már mentünk, az ellenkezõ irányba. Máriaremetétõl már nincs visszaút, innen már elvergõdtünk Hûvösvölgyig.