I. Béla, Kaán Károly, Károly Róbert emléktúrák

papamaci67Túra éve: 20072007.11.13 15:34:26
Károly Róbert Emléktúra Nagytáv (vajonmerre beszámolója bõvítve papamaci által)

PM(papamaci): Pénteken szombatra és vasárnapra is esõt és szelet ígértek, így már elõre örültem, hogy klassz, kihívós hétvégének nézek elébe :-). Hétvégén szerettem volna úgy 24 kilit futni. Az alapértelmezés a 2 * (HHH- + Csúcs-hegy kör) lett volna, de aztán a KR Emléktúra nagytávja elcsábított az újdonságával (egy csecsemõnek minden túra új :-)). Erõs felindulásból felvetettem a topicon a társas futás lehetõségét, így vajonmerre-vel sikeresen egyeztettem, de SK hozzászólását sajna elmulasztottam.

VM(vajonmerre): Röpke három órás alvás után, összekanalazom magam, és irány az Árpád-híd, ahol Papamacihoz csatlakozom a szigethalmiak 26 km-es teljesítménytúrájának lekocogásához.
PM: Éjjel azt álmodtam, hogy elaludtam a reggeli indulást és délután háromkor ébredve próbáltam rábírni magam, hogy felhívjam VM-et és magyarázkodjam. Ennek kapcsán nagy megkönnyebbülés volt az ébredés. Az ég kék volt, csak kósza felhõket sodort - a nem kicsi - szél.
Logisztikailag tökéletes, kellemes, beszélgetõs utunk volt.

VM: Viszonylag kellemes túraidõben érünk Visegrádra.
PM: Éppen 8-ra, felszerszámozás, majd kisebb sorbanállás után hozzájutottunk az ellenõrzõlaphoz.

VM: Átfutom az itinert, és nem kis megdöbbenéssel látom, hogy az útvonal megváltozott tavaly óta.
PM: Megtámadom a fajansz-szentélyt, de az objektum együtemû és koedukált lévén némi Edda hallgatás közepette várakozunk a bebocsáttatásra :-)

VM: 8.25-kor rajtolunk a Mûvelõdési Házból.
PM: Illetve rajtolnánk, de szinte azonnal cseng a mobil és a még pizsamásan bejelentkezõ SK-t kell kiábrándítanom a közös futást illetõen.
A visegrádi házak gyönyörûséges dombormûveinek látványa és a bemelegítõ kocogás megadja a túra jó alaphangulatát.
A Salamon-tornyot eddig még csak messzirõl láttam, így igen nagy hatással van rám.

VM: Kemény bemelegítõ kapaszkodással jutunk fel a K+-on Nagy-Villámig.
PM: Útközben kidõlt fa állja utunkat, felfelé és lefelé is meredek kerülni, így VM a legrövidebb, ágak között mászós utat választja. Én ekkor veszem észre,
hogy elfeledtem átvenni a terpcipõmet, így ma csak az ügyességemre hagyatkozhatom :-(
A hegyoldalból, majd a hamarosan elért Görgey-bércrõl pompás kilátás nyílik a Dunára és Visegrádra.
Rövid ideig Vadmalaccal futunk-beszélgetünk, majd gyorsabb tempója lévén útjára engedjük.
A parkoló után megváltó lejtõ következik, ahol az õszi túrafutás ökölszabályát tanulgatom: az avar vagy követ, vagy sarat, vagy pocsolyát takar :-)

VM: Innen apró bizonytalankodásokkal tudjuk követni a piros kerékpár jelzést majdnem Pap-rétig.
PM: Igaz kisebb elkavarások voltak, de legalább biztosak lehettünk benne, hogy a napi 26 kili megvolt :-)

VM: A felfeléket nem futom. Ezt jó lenne a kialvatlanságra fogni, de a dombfutáshoz (talán még) nem vagyok elég erõs. Maradna a sík és a lejtõk. Hosszú emelkedõk (kedvencem a folyamatos, 3 km-es volt )és saras pocsolyák keserítenek nagyon sokáig.
PM: Élvezem a gyaloglás-futás kombót, különösen a futás tetszik, a József-forrás vize finom, Béla az EP-n kedves és a cukorka is finom :-)

VM: Úgy érzem nem lesz meg a kitûzött 3.30 körüli idõ :-(
PM: Minden alkalmat megragadok, hogy futásba válthassunk és VM 3:30-as PB-jét megdöntsük. (Az én PB-m drótozva van :-))

VM: A pocsolyába lépést sem lehet elkerülni, de így legalább egy idõ után már nem kell annyira vigyázni.
PM: Tele van a futás esemyénnyel, folyamatosan lehet (és kell) alkazmazkodni, nem válik monotonná a haladás.

VM: Papamaci szájából elhangzik a túra kulcsmondata : "-Azért néha emuláljuk egy kicsit a futást." :-))
PM: Hosszasan "párbajozunk" egy piros sapkás-kamáslis túrázóval, de aztán még a Pap-rét elõtt sikerül megelõzni õt.

VM: Megmásszuk a Pap-rétnél a becsület-emelkedõt, és végre lehet egy kicsit jobban iparkodni. Legurulunk Pilisszentlászlóra az újabb pecsétért.
PM: Börtönébõl szabadult sas lelkem, végre lehet zúzni :-)

VM: Szerencsére a szint jelentõs hányadát már letudtuk. Én kb. a halálomon vagyok már, behabzsolom a szendómat, jól esik rá a meleg tea a CamelBak-ból.
PM: EP Gesztenyés-Sörözõ kínálata kíváló, a lányok vidámak, kedvesek.

VM: Még kb. 10 kili a vége, és egy nagy hajrával meglehet a kitûzött idõ is.
PM: A kisebb, lendületbõl megfutható szakaszokon is futásra kapacitálom VM-et a siker érdekében.

VM: Az Apát-kúti-völgy csodaszép, tolom a talicskát ahogy tudom. Átküzdjük magunkat többször a patakon, és egy nagy kirándulócsoporton is.
PM: Gyönyörû, mohos kövek, kidõlt fák, 2 õzike elõz bennünket, egyik átkelésnél bokáig merítkezés.

VM: Beleadok apait-anyait, de sajnos a forrás után bele kellett sétálnom kicsit az aszfalton.
PM: Kicsit fáradok, de tudnám még tolni, talán még meglehet a szintidõ.

VM: Még egy mászás jön a piros háromszögön egy nagyon csúszós, iszapos emelkedõn. Pecsét a magaslasnél.
PM: Imádom ezt a saras meredélyt, gyönyörû kihívás így a vége felé közeledve :-)

VM: Papamaci futást kér a ponthoz, nehogy szégyenbe maradjunk :-)
PM: Laza futással, elegánsan gyûjtjük be a pecsétet :-)

VM: Még egy nagy zuhanás Visegrádra, és már itt is a cél. 3.25 lett, ami nekem kiváló idõ, hiszen tavaly óta a túra szintesebb(932m) és hosszabb (~26 km) is lett.
PM: Könnyû, városias futással, fej-fej mellett érünk a célba, ahol kicsit korainak vélik érkezésünket. VM PB-je meglett, nagy az öröm, kölcsönös gratuláció.

VM: Isteni finom teát kapunk, és egy kicsit beszélgetünk az elsõnek beérkezõ, szintén hosszútávos Vadmalaccal.
PM: A tea valóban kíváló volt, sõt arra is ügyelnek, hogy nehogy a kihûltbõl kapjunk repetát.

VM: Nagy köszönet Papamacinak, hogy végighúzott a túrán, mert egyedül küzdve még nagyon hamar szétesek fejben.
PM: Nagy köszönet VM-nek, hogy tájékozódott helyettem is és visszafogta csikólelkem lendületét, így kikészülés nélkül fejezhettem be a túrát, megcsillantván
eshetõségét egy majdani sikeres T100-nak :-)

VM: Remélem lesz még alkalom az együtt kocorászásra. Kösz!
PM: Számomra is "jó mulatság, férfimunka volt!" :-) Kösz :-)

VM: A túrát és a szép kitûzõt is köszönjük persze a szigethalmiaknak. Jövõre is.
PM: Gyönyörû idõ, táj, útvonal, klassz szervezés, kedves rendezõk és pontõrök, ízléses kitûzõ. Mi kell még ? Köszönjük !