Bartina

olahtamas-Túra éve: 20082008.01.20 15:59:04
Bartina 15 helyett 18 helyett 20 :)

Gyors elhatározással pár nappal a túra elõtt kezdtem ráhangolódni a túrára.
Szerencsére sikerült jó kis csapatot toborozni, hogy lemehessünk borozni :)
Hosszas és kitartó rábeszélés után sikerült a hosszú táv helyett,
a rövid távra rávenni Sancit és G(Dzsí) is hamar megadta magát !
A nevezés után séta a buszmegállóhoz, ahol gyorsan jött is a busz.
Unikum sör kombinációval múlattuk az idõt a buszozás alatt, és hamar oda is értünk.
Itt ért az elsõ csapás, hogy a Tó büfé nem volt nyitva !
Kénytelenek voltunk az utolsó sörünket felbontani a készletbõl, amíg a rajtolási sor rövidülését néztük.
10 perc múlva már megjelent a következõ busz, így lepecsételtettük itinereinket,
üdvözöltük az érkezõket, és nekivágtunk a túrának 08:28-kor.
08:44-kor értünk a kilátóhoz, ahol a lyukasztót csak hosszas sorbanállás után lehetett elérni,
és a tömeg miatt elég balesetveszélyes is volt a közlekedés a besarazódott lépcsõn !
08:51-kor tudtunk továbbindulni a Kék háromszög jelzésen.
A Déldunántúli kéket elérve picit elgondolkodtunk a hivatalos rövidítésen is, de végül nem éltünk vele.
09:44 A Haramia-forrásnál gyorsan ment a bélyegzés, egyéb szolgáltatás híján elõkerült az unikum, és a disznósajtos szendvics.
10:10 Sötétvölgyi tábor, itt is gyorsan ment minden, csoki hasba, alma zsebbe, irány Kelet.
10:55 Elértük a várva várt IV-es ellenõrzési pontot, de csalódottan állapítottuk meg, hogy a forraltbor szállítmány nem jutott fel.
Egy 20 perces geoládás kitérõt tettünk, majd nekivágtunk a forraltbor felkutatásának.
Pontosan délben érkeztünk a forrasltboros ponthoz, és már közeledvén rántottam elõ a nemes cél miatt hozott pohárkámat.
Kellemesen telt az idõ, észrevétlenül töltöttünk el 21 percet a kondérok körül !
Egy órakor értünk a kilátóhoz, ahol 15 perces geoládás kitérõ után érdeklõdtünk már a szintidõ végett.
Szerencsére nem vették szigorúan az idõlimitet, így a Bartina népi mondáját magunkra is értelmezve betértünk a Kelemen pincébe,
így további 45 perces bor és pálinkakóstolással, toldottuk meg a programot.
Sõt az idõközben kiürült vizespalackomat is meg tudtam itt tölteni. / Persze nem vízzel :) /
Az iskolába 14:23-kor értünk be, így sikerült azért 6 órán belül teljesíteni a távot.
A célban ráadásul a szép jelvény átvétele után, zsíroskenyér fogadott hegyekben, és az itókák is nagyon finomak voltak.
Összességében nagyon jó túra volt, köszönet a szervezésért.

Képek:

Megjegyzés:
-Bár flottul ment a buszozás az elején, ha már a poharaknál figyelembe vesszük a környezetvédelmi szempontokat, akkor esetleg a buszt is el lehetne hagyni.