Téli Mátra

vaddinoTúra éve: 20082008.02.25 18:17:26
Téli Mátra XL 2008

Sosem jártam még a Mátrában,de mivel tervbe vettem a júliusi 115-ös Via Dolorosát,úgy gondoltam,itt az ideje ismerkedni a hegységgel.
Péntek este 11 körül érkeztünk meg Ilóval Mátrafüredre,ahol elég komoly nehézségek árán sikerült szállást foglalnunk.Éjfél is elmúlt már mire nyugovóra tértünk,ennek megfelelõen reggel 6kor elég kialvatlanok voltunk.Összepakoltunk,és átsétáltunk a rajt helyszínére,ahol már nagy tömeg fogadott.Nem kellett azonban sokat sorban állnunk,olajozottan mentek a dolgok.

Csoportunk létszáma megduplázódott,és 7:35 kor nekivágtunk...Nem várt tömeg fogadott a szük ösvényeken,ez lassított,és egy kicsit zavart is.De hát nem baj,nem sietünk sehova.
8:56-ra érkeztünk meg Lajosházára,ahonnan a pecsételés után már indultunk is tovább.Innen határozottan felfelé haladtunk,míg 794 méteres magasságban Mátraszentimre községbe értünk,ahol 10:40 kor pecsételtünk,és ücsörögtünk egy negyed órát.

Továbbhaladva még mindig felfelé kapaszkodtunk,Piszkéstetõn keresztül Galyatetõre értünk,ahol metszõ hideg szél fújt a kilátónál.A Gertrúd presszóban pecsételtünk(11:45) és egy hosszabb pihenõ következett.Dél után 5-10 perccel indultunk lefelé,én itt alaposan elléptem,éreztem,nagyon gurul a szekér.
Csór-hegy-oldal(12:58)után pillanatok alatt Vörösmarthy házhoz értem(13:19),itt leves és ücsörgés következett,mégpedig 20 perc,amíg Ilóék beértek.Fél órát pihentem,mire továbbindultunk Pisztrángos tó felé.14:15 kor pecsételtünk,negyed órát ültünk,ettünk,ittunk:ez szükséges a Kékes elõtt.fél háromkor továbbmentünk,elhatároztam,hogy megállás nélkül megyek fel a hegyre.Nem volt egyszerû,de sikerült,három óra után nyolc perccel már a síházban szürcsölgettem a teámat.Kb 20 perc múlva a többiek is felértek,én addig helyet foglaltam a csúcskövön.
Háromnegyed négy elõtt indultunk meg lefelé,eleinte marha jó tempóban,majd az út egyre sárosabbá vált,megnehezítve a haladást.A Gyökeres-forrási pecsét után megint egyedül robogtam,Máriácskától pedig kocogásra váltottam,ami levezetésnek rendkívül jó volt.

Teljes idõm 9 óra 30perc,ami tetszik,tekintve hogy életem elsõ Mátrai túrájáról beszélünk.Rövidesen befutottak a többiek is,kitûzö megvan,oklevél elfogyott(késõbb postaán megérkezett),tea,busz,vonat,hazaérés.

Köszönöm a szervezõknek a munkát,a lebonyolítás profi,de a túra elõtti szállás problematikája kis szálkát hagyott a szememben.Köszönöm a társaságot túratársaimnak,és SuviDaninak külön köszönet jár a segítségért.