Demeter

BirdyTúra éve: 20082008.04.23 16:32:03
Demeter 25 MTB

A Demeter egyesület elõször szervezte a kerékpáros túráját a gyalogos teljesítménytúrától eltérõ idõpontban gondolva arra, hogy lehet olyan túrázó, aki mindkét változatot kipróbálná. Helyi ember lévén nem volt gondom az rajt/cél megközelítése, csupán a szürke, felhõs égbolt látványa hatott egy kicsit riasztólag. Mivel idén még nem ültem biciklin, ezért a 25 km-es MTB-s távot választottam. A hosszabbik MTB-s táv 50 km volt, illetve volt egy 60 km-es országúti változat is.
A nevezés közben kaptam egy kis ízelítõt a késõbbiekben várható idõjárásból. Ez kb. 5 percnyi esõt jelentett. Miután 9-kor elindultam, egy kis aszfalt-földút-aszfalt kombináció után kiértem a városból és szántóföldek között bicikliztem. Meglepve tapasztaltam, hogy a repce már milyen szépen sárgállik. Rövid tekerés után máris a Németkérre vezetõ országutat kereszteztem és hajtottam tovább a Vörösmalom felé. Elõször szõlõk mellett haladtam, majd hamarosan beértem a Vörösmalom-völgybe. Közben egy lejtõn nyulak futottak ki elém az útra, majd ijedten iszkoltak vissza a bozótosba. Mielõtt a horgásztóhoz értem volna egy szürkemarhacsorda állta utamat. Szerencsémre a gazdáik, éppen terelték õket így némi várakozás és fotózás után szabaddá vált az út. Rövid tekerés és máris a tóparton voltam, ahonnan egy fahídon lehetett bejutni a tó közepén lehorgonyzott (lecövekelt) bárkára, ahol az 1. ellenõrzõpont volt. Sosem jártam még ezen a helyen, meglepõdtem, hogy milyen szép. Itt pecsét és a rajtban kapott italjegy leadása után szabadon választott üdítõ volt a jutalmam. Ennek elfogyasztása közben eleredt az esõ, illetve utolért egy túratársnõ, aki ugyan elõttem indult el, de egy útelágazásnál rossz irányba ment, ezért rátett néhány km-t a távra. Innen együtt indultunk tovább és kellemes földúton bicikliztünk be Dunakömlõdre. Itt találkoztunk egy 50 km-es távon induló kollégával, aki egy kicsit elnézte az ellenõrzõpontot. Némi emelkedõ, egy kis földút és máris a 2. ep. következett az egyik utca legutolsó házánál. Itt nem volt pontõr, szúróbélyegzõvel kellett igazolni a megjelenést. Ekkorra már rendesen rákezdett az esõ. Innen hosszú lejtõ Dunakömlõd fõutcájára, majd rövid, de meredek emelkedõ fel Lussoniumig a római kori erõd romjaiig. Itt volt a 3. (utolsó) ellenõrzõpont. Csoki volt a jutalmunk. Rövid nézelõdés után indulás tovább, szerencsére az esõ elállt. Sajnos azonban a Kömlõdrõl kifele vezetõ földutat eléggé eláztatta, azért az agyagos sár miatt némi kerékpártolás, majd a tetõre felérve a sár nagyobb részének eltávolítása következett. Itt a túra szervezõi beletettek egy kis kerülõt az útvonalba, hogy egészen a löszfal szélérõl csodálhassuk meg a panorámát, amely most is nagyon szép volt, csak sajnos a párás, borús, esõs idõ miatt kissé szürke volt minden. Készítettünk néhány fotót a Dunáról, illetve a túlparti falvakról, majd továbbindultunk a cél felé. Paks fõutcáján végigtekertünk, egy kis emelkedõ és délre már a célban voltunk. Itt gratuláció, oklevél, kitûzõ, és zsíros kenyér várt ránk.
Sajnos a 25-ös távot csak ketten teljesítettük, az 50-es távot pedig hárman tekerték végig. A szervezés kitûnõ, az út végig szalagozva, el sem lehetett tévedni - vagy mégis ? :))), a nevezési díj barátságos (szerintem még a szolgáltatásokat sem fedezi), a szolgáltatások jók. Az utak kellemesen járhatóak nem kell nagy tereprutin a végigtekeréshez. A táj változatos még ezen a rövid távon is nagyon sok látnivalót érintettünk, a szintidõbe is bõven belefért a fotózás, nézelõdés. Igaz, hogy az idõjárás nem fogadott a kegyeibe minket (a 60-km-es országútiak kb. 20 fõs csapata még jégesõt is kapott), de így is kellemes túra volt. Kívánok a szervezõknek legközelebbre jó idõt és több résztvevõt!