Muzsikál az erdő

zeezeeTúra éve: 20082008.07.07 10:50:32
Muziskál az erdõ 25

Némi kavargással odajutottunk a rajthoz. Meg is jegyeztem, hogy én már a nagyján túl vagyok, a Pilisbõl azért idáig sok km-t kellett megtenni.. 8:55-kor el is indultunk szépen, bár én még szüttyögtem egy sort az autónál a reggelim miatt hisztizve. Aztán belegyalogoltunk a hegységbe. A mezõn szépen sütött nap. Az itinerbe érdemes lenne majd beírni, hogy a mezõn érdemes hátranézni. A Mátra valami gyönyörû innen! A búzát még megismertem. A másik növényt sajnos nem, így társam el is nevezte szerintemrozsvagyzab-nak.
A K+ emelkedõ megviselt, egy korábban megelõzött turista hamarosan utol is ért, de megnyugtatott, hogy a szint aztán már eloszlik, csak itt ilyen. Bár a szintidõ alapján pihenõsre akartuk venni a tempót, azért csak nem bírtuk ki… Az elsõ ellenõrzõpontnál segítséget kaptunk az út további részeihez. Az egész túra úgy ki volt szalagozva, hogy csak szándékosan lehetett eltévedni! Gyorsan lenyargaltunk a mûútra, majd a csárda elõtt a szalagozáson balra. Érdekes az itteni turistajelzések rendszere, ha nincs szalag, akkor jelzés alapján nehezen lehet mászkálni!
11 után percekkel pecsételtünk Cserhátszentivánon, majd a garázs mellett haladva mentünk a patak mentén. Aztán jött Ecseg, ahol pincékhez írták az ellenõrzõpontot. Néztem, néztem, de senki nem volt, ellenben kicsivel késõbb már megláttuk a pecsételési lehetõséget! Az Ecseg és Kozárd közötti szakaszt nem szerettem. Aszfaltos, napos, bár ezt ellensúlyozta a szép kilátás. Kozárdon megtudtam, hogy van egy szép faluház, egy jó kis vendéglõ és horgászni is lehet a közeli tóban, ami láthatóan új szerzemény! Érdemes lesz ide visszajönni.
Kozárd után jött egy emelkedõ, (Még hogy eloszlik a szint…) aztán annyira beszélgettünk, hogy pontosan nem is emlékszem merre és hogyan mentünk, de valahogy megint jött egy kis kaptató. Közben Viktor GPS-e kilehelte az utolsó elektront is az elemekbõl, így már csak an én trackemben bízhattunk. Átkelve a vasúti síneken, az enyém is rákezdte: „Pitty.” Ez azt jelenti, az akku feszültség alacsony. Én tudtam, hogy elemet kellene cserélni, de felkészült barátomban bíztam: csak nem indul el lemerült egy hetes elemekkel. ;-)
Belehúztunk, hogy minden adatunk meglegyen és így kettõkor be is értünk a célba. Finom szendvics, és végre ízletes szörp! Sok túrán olyan szájragasztós szörpöket kaptam, hogy alig tudtam utána beszélni. Ezen a túrán finomak voltak a szörpök, a csoki, és a szendvicsek, amibõl mi kétszer is kaphattunk (Kozárdon és a célban).
A túra szép volt, jól szervezett, és biztonsággal lehetett közlekedni a szalagozás miatt. Az egyetlen számomra negatív élmény az aszfalt volt, de az teljesen szubjektív, én nem szeretem. Viszont ahogy láttam a résztvevõket sokan egy szép családi kirándulást rittyentettek - megérte, nagyon szép helyeken jártunk!