Csabdi

ParadTúra éve: 20082008.08.03 21:53:34
Mivel új a cipõm, így egy rövidebb és könnyebb túrát néztem ki erre a hétvégére, ezért döntöttem a 15 km-es túra mellett.
Reggel aránylag korán, 7.30-kor sikerült indulni, így elkerültük a nagy meleget.
Az elsõ ponthoz vezetõ 5 km-es betontút kicsit elkedvetlenített minket, de a többi része szép volt a túrának. Az elsõ ponton csokival és vízzel vártak minket a pontõrök. A második pontig vezetõ út - ami a sziklák alatt volt - már sokkal kellemesebb volt, és itt már a piros jelzést kellett követni, így valamilyen szinten a tájékozódás is könnyebb volt. A második pont után kicsit sikerült elkeverednünk, de szerencsére semmi komoly, mert még idõben tudtunk korrigálni. A cél elõtt az út a 13.sz-i tempolomrom mellett vitt el. Onnét pedig már gyorsan benn voltunk a célban, ahol zsíros kenyérrel és egy szép kitûzõvel és emléklappal vártak minket. Sikerült kicsit kevesebb mint 4 óra alatt teljesítenünk, mert nem siettünk, szépen kényelmesen végig lehetett sétálni is úgymond.
Az egész túra nagyon szép volt, köszönet érte a szervezõknek. A végén jeleztük a szervezõ hölgynek az itinerben levõ pontatlanságokat, amelyeket nagyon szépen megköszönt, és mondta, hogy jövõre kijavítják. Köszönet a túráért, nagyon jó szervezés volt, minden szervezõ kedves és segítõkész volt.

Utána mintegy levezetésként elsétáltunk a Hegyikastély-nál lévõ csillagvizsgáló romjait megnézni. Eléggé nehezen találtunk oda, mert mint utólag kiderült a sárga jeleket csak visszafelé (Csabdi felé) festették fel annakidején. Több eltévedéssel és többszöri "csak odáig menjünk el, és utána visszafordulunk" után elértük a majdnem Mány-nál lévõ Hegyikastély nevû buszmegállót. Itt is majdnem visszafordultunk de egy autós mondta, hogy valahol ott a fák között van a csillagvizsgáló romjai. És tényleg, ott is volt kb. 50 méterre tõlünk. :-) Valamikor szép épület lehetett, kár hogy most már csak a romok vannak ott. A szervezõ hölgy szerint lehet hogy felújítják. Ha ez igaz, érdemes lesz pár év múlva megnézni újra.