BEAC Maxi / Turista Kékszalag

csibaTúra éve: 20082008.09.10 21:33:46
Éjszakai 30

Igazából sehova nem szándékoztam menni a hétvégén. Épp kényelmesen pihenek itthon, mikor jön az invitálás egy kis gyaloglásra. Igaz még így is az elején picit gondolkoztam rajta, mert nem volt a leghidegebb, meg hirtelen is jött, de éjszaka mindig más egy kicsit. Szóval belevágtunk.

Találkozás Pomázon, majd onnan egy kis bemelegítõ ~7km-es gyaloglás Lajos forrásig. Egy jó tanács: kiérve Pomázról, és elhagyva az utolsó házakat elérünk egy tanya szerûséghez. Jellegzetessége, hogy jó sok a kutya. Mi már elõre feltankoltunk kövekkel, ki tudja, az ördög sosem alszik. Bár mikor legutoljára mentem erre, akkor meg volt kötve az összes, és akkor nappal volt, szóval még láttam is. Így csak arra lettünk figyelmesek, hogy a lámpafényben látható egy szempár, de több kutya ugat. Szerencsére nem jöttek közelebb, úgy néz ki, meg voltak kötve. De inkább hátra arc, és a jelzetlen úton baktattunk fel a forrásig. Szerencsére ez kb végig párhuzamosan halad a K+-szal. Azt hiszem így utólag jól döntöttünk, mert mint kiderült a kutyák el voltak engedve, és volt akit majdnem el is kaptak. Neki is nagy szerencséje volt, hogy megúszta. Francért kell ilyen embernek kutyát tartani. Elõbb utóbb történni fog ott valami. Vagy egy túrázóval, vagy a kutyákkal.

Szóval vissza a túrához. Felfelé rendesen kezdek izzadni, nagyon fülledt a levegõ. Semmi légmozgás. Néha valami állat megtöri a csendet, ahogy arrébb suhan a sötétben. Egy jó 1 órás menet után megérkezünk a forráshoz. Szembe jön velünk két futó, bár itt sétáltak még. Majd elsétálunk a nevezési helyhez. Hát itiner az nincs semmi, de ezt már korábban leírtam. Gyorsan elhadarják az útvonalat, de kb semmit sem ér. Közben befut egy bicajos is, akinek kb reflektor van a sisakjára csatolva. Irigylem érte. Az én lámpám fénye szinte eltûnik mellette. Kezdek szemezni a bicajos teljesítéssel, talán majd jövõre, ha találok társat. Elindulunk, kb 21:15. Elõször csak a forrásig, majd vízvétel után tovább az úton. Az elsõ elágazásnál már hezitálunk, hogy merre, szerencsére a gps segít. Igazából az elágazást is ennek segítségével vettük észre. Sokszor szenvedek és néha káromkodok, mert a bogarak csak özönlenek a lámpám fényére. Mellette még izzadok is mint a ló, kezeimmel csapkodok, de nem sok sikerrel. Az erdõbe érve kicsit csökken a bogarak száma. Robogunk lefelé Gyopár - forrásig. Egy bicajos itt is utolér, már jó messzirõl lehet õket hallani. Segítünk neki megtalálni az elágazást. A forrás kiszáradva, de még azért van víz a kulacsomban, ami rendkívül gyorsan eltûnik a nagy meleg miatt. Nemsokára feltûnik valami fényes csík valamin. Késõbb kiderül, hogy egy sorompóra van rátéve egy láthatósági mellény. Jó ötlet, bár ez inkább a bicajosoknak hasznos. Késõbb meglátjuk a pontot is, amit egyenesen akarunk megközelíteni, de a pontõrök megmutatják az utat. Így tényleg könnyebb. Pecsét mellé jár egy csoki is. Ezt jóízûen elfogyasztom, iszom és fogy a vizem. Kéne valami kút, mert ez így nem lesz jó. Jön egy kis aszfaltozás. Így este minden olyan más. Csobánkánál kicsit kispistázunk, vagyis inkább nagypista. Nem megyünk fel balra a P jelzésen, hanem egyenesen haladunk tovább az úton, hátha majd egy kút az utunkba akad. Így is lett, csak ezután nincs utca balra fel. Kb majdnem elmegyünk a buszállomásig, és a S+ jelzésen közelítjük a helyes utat. Egy szép kis emelkedõ áll elõttünk a nyeregig. Utolérünk két bicajost, kicsit beszélgetek velük és az egyiket kisegítem vízzel. Majd elköszönünk és ellépünk. Felfelé ilyen terepen azért gyalog még gyorsabb. Nyeregig elfogy ismét a vizem, de szerencsére ott a pontõrök adnak utánpótlást. Itt is találkozunk egy bicajossal, de õ a lefelé vezetõ szakaszon gyorsan ellép. A K-n leérve kicsit hezitálunk a helyes úton. Itt beér a két bicajos, és mutatják a helyes irányt. Többet nem látjuk már õket. Kicsit unalmas szakasz, házak balról, majd jobbról is, erdõben és lent a 10-es úton. Itt leülünk egy picit, enni kell. Közben elrobog mellettünk egy futó. Majd mi is megyünk. A patak mellett most nincs gaz, viszont por az igen. Néha olyan érzésem van, mintha sivatagba lennék. Meleg is van, szél is olykor besegít, és a lámpám fényében csak úgy röpködnek a kis szemcsék. A számban meg rastognak. Hurrá, aszfaltos út. Nem gondoltam, hogy még fogok egyszer ennyire örülni egy túrán az aszfaltos útnak. Rákészülünk az utolsó komolyabb emelkedõre. Egész jól megy, bár izzadok rendesen. Toljuk fölfelé keményen, bár társam miatt az utolsó métereken picit lassítani kell. A szél fúj mit a veszedelem. Kiérve a Virágos nyeregbe szinte elröpít. Rendes kis csapat fogad a pontnál. Bár a többségük pihen. Vizet itt is kapunk, meg egy kis útbaigazítást is. Kitartást kívánnak a hátralévõ pár km-re. Aranyosak, pedig még bennünk alig van valami, de jól esik. Átvágunk a mezõn a S jelzésig és azon elindulunk. Elhagyjuk a lódarazsakat is, majd az Újlaki hegy elõtt megjelenik az elsõ szalag. Ezeket követve lejutunk a Határ nyeregig, ahol elveszítettünk a szalagokat. Valami P kör jelzés rémlett, így elindulunk rajta. Kiderült, hogy mi a rossz ágát választottuk, de valahogy csak kijutottunk a városba. Itt is a gps segítségével navigáltunk el a célig. Bár az árok partjánál újra feltûntek a szalagok. És a cél is hamarosan, 03:00. Azért a szervezõk sem lehettek biztosak abban, hogy mindenki a helyes úton idetalál, mert a cél mindkét irányból fel volt tüntetve. Bent kínálnak minden jóval, megkapjuk az oklevelet. A kitûzõt meg keresik hozzá, de nincs éjszakai 30-as. Azért 110-est mégsem kérek mellé, de találunk egyet, amin nincs semmi táv feltüntetve. Az pont jó lesz. Majd elköszönünk és az éjszakai buszok felé vesszük az irányt. Közben én mégsem megyek el, mert bevárom egy még kint lévõ barátunkat. Vagyis csak szerettem volna, mert közben épp befutott még kettõ 30-as, akik ráadásul kocsival voltak és még egy kerületben is lakunk. Ilyen ajánlatot meg nem tudtam visszautasítani, így elfogadtam a fuvart. Ezúton is köszönöm nekik!

Összességében egy jó kis túra volt, kellemes táv, nem leamortizáló. De azért bármiféle útvonalleírás nélkül elindítani éjszaka a túrázót enyhén szólva is felelõtlenség. Az az egy lap közel sem használható navigálási célra. Bár tavaly is csak egy lapot kaptam. Úgy látszik ez itt hagyomány.