Lővérek

LillaTúra éve: 20082008.11.17 13:17:17
Lõvérek 15 - elõször

A múlt hét csütörtök és péntekét kivettem szabinak, így csináltam egy hosszú hétvégét, s meglátogattam a nagymamámat Sopronban. A szombati Lõvérek túra pont kapóra jött, így részt vettem rajta. A 15-ös távot választottam, mivel a Soproni-hegység kevésbé ismert számomra, csak a Károly-kilátó körüli részt ismerem.

Kissé fura volt egyedül nekivágni a túrának, a barátaim és Vacak kutya nélkül. A kutyus otthon maradt Pécsen, hisz kinti kutya, a lakást egyáltalán nem bírná, meg Pécsrõl vonattal utaztam Sopronba, mert sajnos a kocsimat (aki szintén túratárs volt számomra - rajthely megközelítésére és hazautazásra) totálkárosra törte egy figyelmetlen sofõr még szerda reggel.

Szerencsére a túra legelején találkoztam két kedves idõs úrral, így hozzájuk csatlakoztam. Õk Pestrõl jöttek túrázni, már reggel jó korán elindultak otthonról. Hihetetlen, hogy a nem fiatal koruk ellenére is milyen jól bírják a túrát. Akár csak egy huszonéves, olyan tempóval haladtak.

A túra elején kicsit sok volt az aszfaltrész, már alig vártuk, hogy beérjünk az erdõbe. A Várhely-kilátót könnyen megtaláltuk, ahol elsõ és egyetlen ellenörzõpontunk volt. Ott kaptunk finom csokit. A kilátó után viszont kissé elkeveredtünk a számunkra ismeretlen terepen, véletlenül a 25-ösök távjára tévedtünk át, de utána rájöttünk a helyes útra.

A Tacsi-árok nagyon tetszett mindannyiunknak, hihetetlen vadregényes volt. Sokkal másabb az egész Lõvérek, mint az általam megszokott Mecsek. Örültem, hogy egy nem megszokott, másabb tájon túrázhattam egy jót.

A Károly-kilátóra felmentünk, csináltunk pár szép panorámaképet. Látszódott a Schneeberg is, bár eljutnék oda jövõre valamikor, csak sajna Pécstõl marha messze van. (idén tavasszal voltam ott, csak akkor nagyon rossz, viharos idõ volt, nem tudtunk feljutni a csúcsra)

A túrát 4 óra alatt sikerült teljesítenünk. A célban kaptunk virslit és teát, emléklapot és kitûzõt. Nagyon jó volt összeségében a túra.

Az idõjárás remek volt, november közepéhez képest meleg, igazi túrázó idõ.