Tortúra 65 téli napforduló/Ómassa/Bükkszentkereszt

yoyoTúra éve: 20082008.12.22 17:07:57
Tortúra 65 !

Annyi ,de annyi túrán voltam már az évek alatt,de a Nagy Tortúra mindig kimaradt.
És hát mit mondjak,,,kár lett volna egy barlangfürdõre elkótyavetyélni a napot :)
Amikor kiderült ,hogy tudok menni a túrára ,farkassal megbeszéltük,hogy náluk alszom Bükkaranyoson . Csak késõbb tudtam,meg ,hogy Andikáék is jönnek farkasékhoz,és nemcsak aludni ;)
Megbeszéltük,hogy péntek este felé indulunk . Alika jött,a párjával Andikával,vittük farkas lányát is,aki szintén Andrea,és jómagam aki Andrea névre hallgatok :P Nemcsak odafelé esett végig,de elõtte vagy 3 napig ,szakadt .Nyirmogtunk is odafelé Andikával,hogy mi lesz velünk …én mondtam is ,hogy Elsõ tortúrámat pont így képzeltem el , amint egy két kilós sártömbbel , vonszolom a testemet .
Addig addig ,míg egyszer csak leértünk farkasékhoz ,na ott is esett ,pedig reménykedtünk,hogy hátha a fõdjén lesz hó .
Anna finom vacsorával várt minket ,és tulajdon képpen az egész vacsorát végig nyirmogtuk .
Sajnáltattuk magunkat ,hogy nekünk milyen rossz lesz ,bõrig ázunk az esõtõl ,hideg van,cipeljük a sarat ,csúszkálunk ..
Aztán Anna törte meg a nyirmogást ,hogy holnap nyit a barlangfürdõ…Ejj felcsillant Andikával a szemünk ,,már már a fürdõruha vásárlásnál tartottunk,míg aztán,asztalt bontottunk ,és elvackoltuk magunkat. Reggel 5kor keltünk ,,,és hát
Isteni jót aludtam ,aranyoson ,,,pedig állitólag két rugója is hiányzott az ágynak :). Andikáék ,egy hatalmas felfújt ágyon aludtak,szintén … kényelmesen . Alikának végre nem fájt a sarka ,Andika ,meg,úgy ébredt,hogy nemtudta ,hol van …Mondtam is neki ,,,cillagom biztos a tengeren hánykolódsz egy matracon .

Reggelizni 5 után ?,,hát nekem nem nagyon ment ,,inkább csak nyammogtam ,és erõltettem az evést.
Szerencsére reggelre elált az esõ ,a nyirmogást felváltotta ,egy halk sóhaj ,mikor fél 7 után kiértünk Miskolctapolcára . Neveztünk ,aztán V Kati megkérdezte jöhetne –e kis csapatunkkal . Jöhetne ,így Andika ,Ala ,Kati, farkas ,és én 7:10 es indulással bevetettük magunkat a Bükki rengetegbe .
Ami eleinte szerpentines emelkedõvel kezdõdik ,egy aszfalt úton ,aztán ezt felváltotta a saras folyós dagonya ,hogy már az elsõ 15 percben elázzon a cipõnk lábunk .
A zöldön felfelé már nem annyira saras, itt ott hófoltok is vannak .
Aztán ahogy megyünk feljebb ,és feljebb ,egyre fehérebb lesz a világ .

A gondolataim ,pedig egyre feketébbek lettek ,ugyanis ,mint a kisgömböc ,úgy gyarapodott a társaság ,olyan nevek csapódnak hozzánk ,mint Baddi ,Peti , és Kevin ,Józsi ,Piri ,és néhány ultrafutó lupusék ,szaszáék ,Szerencsére BAndiék elhúztak mellettünk .
Gondoltam is,na cillagom ha még valakit összeszedünk,ez a gömböc azt már nem bírja el ,,Te leszel az elsõ aki kiszakad innen ,és szépen visszagurulsz ..
Szerencsére jóra fordult minden a vérfutók elhúztak ,Így maradt egy állandó csapatunk,vagyis egy fõvel bõvült ,mert Józsi is végig jött velünk ..

Bükkszentkeresztre beértünk az elsõ pontra ,itt Piritõl elbúcsúzunk ,iszunk egy teát ,aztán ismét egy emelkedõs,aszfalton kocogunk felfelé , Nem jó megállni ,mozogni mozogni kell,mert a ruha kevés a gyalogláshoz .,Vagy ha gyalogolunk,mert sokszor tettük felfelé ,tempósan kell ,az jó ,az átmelegít …

Hollóstetõ,és Szarvas-kút ,környékén ,egyre nagyobb a hó ,már egészen mély nyomok vannak. Aztán elhaladunk a Sugaró vadregényes ,meseszép erdejében. Ilyen üdezöld fenyõket csak itt látni ,Törzsét legyezõként öleli körbe , a puha tûlevél ,Hatalmas derék fák mindenütt ,jó itt lenni ,igen… kicsit lemaradok fényképezni ,farkas is marad ,hallgatjuk a csendet . Futok kitárt kézzel,és úgy érintem a fákat ,puhán hull a hó, a vastag hótakaróra . A fenyõerdõ alagút ,valami csodaszép ,jó az embernek az élet érintése .
Aztán beérjük a többieket ,frissítenek éppen . én még semmit nem ettem ,csak egy kis adventstollert ,mondjuk az tápláló .inni csak a ponton ,ittam annak is már jó ideje
Kiérünk a fenyvesbõl,és a zöldön megyünk tovább ,aztán beérjük Kevinéket ….éppen gyalogoltak cillagaim :) Megint együtt a társaság, õk elõl mi mögöttük ,aztán egyszer csak elfogy az út ,megyünk megyünk hétrét görnyedve a fenyõk alatt ,kanyarog az ösvény hosszan,, élvezi mindenki .. az elõl lévõk gyanakodni kezdenek ,itt valami bûzlik ,,,de még mennyire ,hogy bûzlik cillagaim ! Ehun van-e !! a hatalmas vaddisznó álkapocs :) amit Nemes Peti ,nemes büszkeséggel jól a magasba emel . Eltévedtünk volna ? De még mennyire ,hogy el ,,,és többen eltévedni jó .
Mambáék is szóba kerülnek ,mi lesz velük ha utól érnek ,és ide jutnak ,,,kitudja ,talán õk is élvezni fogják hihi ..Farkas teljes nyugalommal tereli birka nyáját a helyes irányba .
Jó helyen vagyunk mondja ..,csak kicsit lentebb jöttünk ,,,Felkapaszkodunk a meredeken , és megyünk felfelé .Farkas szerint ,mindjárt felérünk ,,mikor szóvá teszem,hogy egy órával ezelõtt is ezt mondta ,,,közli ,az adott szakaszra gondolt . Érzem,hogy nincs energia ,4 órája úton vagyunk ,egy bögre teával ,meg egy kis csemegével .
Farkas észre veszi,hogy lemaradok ..Add ide ezt a hátizsákot mondja ,én szó nélkül adom ,,, hmm de miért nem tiltakoztam ? Kitudja,,Azt viszont tudom,hogy Bánkútra érve 4:10es idõvel 3 zsíroskenyeret legyûrök . 2 teát utána küldök ,és elbúcsúzunk Kevintõl ,Petitõl .
Andikával nagyon irigyeljük õket,,nekik már vége ,nekünk még ott van több mint 30 kili .
Vizes mindenünk ,fáradunk is ..,de cserébe mi látjuk majd a gyönyörû Tar-kõt ,ami minden fáradozást megért ,Szaszácska is utól ért ,így együtt ,mentünk fel a meredek kaptatón ,a tarkõi , sziklákhoz . Nekünk remek kilátásunk volt, felhõk alig voltak .
Alattunk, a Bükk hatalmas rengetegje ,amerre csak a szem ellát a végtelen erdõ ,és a fák . Csináltunk néhány képet ,ettünk pár falatot , szétosztottam néhány Joe féle sótablettát ,aztán megkezdtük az ereszkedést ,a völgybe . Odalent már nem volt hó,mikor vissza néztünk egy tisztás felõl ,az egész hegylánc havas csúcsai meredeztek az ég felé. A felhõk ,szinte ráültek a hegyre. Hamarosan elértünk Tamás- kúthoz a 3.epre . Kaptunk meleg teát , zsíroskenyeret ,aztán gyürtük tovább a távot . Igen meredek ,kaptatón felértünk a Török-útra ,innen végig ,hol emelkedett ,hol lejtett .
Alika viccelõdött,hogy ezt tavaly is megfutottuk ,ugye Andika ?
De idén nemfuttuk meg ,, valahogy senkinek nem volt kedve ;)
Vár-kúthoz ,a 4.epre 8,és fél óra alatt értünk.. Hát mit mondjak ,én tuti fáradt voltam ,mindenki elcsöndesedett . Ettünk ittunk a ponton ,bedobtam megint vagy 2 nagy kenyeret ,és teát ,aztán mentünk a piroson ,mostmár végig Egerbe . Innen még 10 km volt hátra .Farkasnak megpendítettem a fejlámpát ,mert hogy a hátizsákom még mindig nála volt ,õ azt mondta nem kell,látni fogunk . Aztán egyre erõsebben szürkült ,majd jobbnak láttuk ,ha elõvesszük ,így a köves részen ami vagy 2 kili lefelé ,tök sötétben mentünk,,,bár már elõtte is az volt .
Jól világított a karácsonyi ajándékom .
Aztán egyszer csak kiértünk az erdõbõl a hegy tetején,és elénk tárult Eger , aranyló fénye .
Innen 2km lefelé kövek közt ,sötétben ,csúszott a sárral keveredett kõ,igazi bokaforgató terep volt ..De ,hogy a beszámoló elején említett 2 kilós sártõmböt megszerezzem a cipõmre ,bizony 63 kilit meg kellett tennem ,merthogy az utolsó szakaszon ,igazi cuppogós ,vastagon a cipõre ragadós ,meredek emelkedõtt megnyertük.olykor olykor kerítésbe kapaszkodva próbáltuk magunkat elõre juttatni . A domb tetõrõl kiértünk az aszfalt útra ,és 1 kili múlva ,az iskolában nyitottunk ajtót , a sorálással együtt 10:01 került az itinerre .
Én olyan fáradt voltam,hogy mindenkinek azt dicsekedtem,hogy 7:10 es idõvel értem be :D
Ami persze nem igaz ,hogy is lenne ,talán kicsivel –e fölött ért be a legjobb futó.
De nem baj megbocsájtották nekem ,mert utána rájöttem ,hogy 7:10 kor indultunk ..
És ennek a 10 órának is nagyon nagyon örülök.
Mindenkinek köszönök mindent ,Andikának ,Alának a szállítást,farkasnak a szállást ,Katának ,józsinak a társaságot .
A beszámolót fejbõl ,itiner nélkül ,térkép nélkül írtam ,,elnézést kérek ,ha hibák vannak benne ,,település vagy ilyesmi ...

ui:Farkas megkérdezte a túra után,hogy jövõre Tortúra ?
válasz...soha többet !
Bocsáss meg farkas, hazudtam :)