Fóti-Somlyó 30 / Hát, ez csúcs...!

olahtamas-Túra éve: 20082009.01.02 14:04:38
Fóti Somlyó teljesítménytúra 2008.12.27.

Reggel menetrend szerint indultunk, a Vágtató csigák természetjáró szakosztályból négyen jöttünk el, hogy részt vegyünk a túrán.
A rajtoltatás helyszínéül szolgáló kocsmában elég szûkös a hely így nem maradtunk sokáig, utat engedve ezzel az utánunk érkezõk rajtolásának.
08:05-kor így már el is indultunk. A 3-as úton, a zebrán a zöld lámpát megvárva, 30 másodpercet vesztettünk, de szerencsére nem ezen múlott a sikeres teljesítés :)
A 3-as útról elsõnek vagy 50 méterrel korábbi leágazásba majdnem befordultunk, de még idejében észrevettük a hibát, így csak 20 métert vesztettünk.
A Bolonkát megkerülve a piros jelzésen mentünk, ahol egy kerítéssel elzárt területet kellett kikerülni, de a kerítés mellett jól járható szekérutakon mehettünk, és a végén vissza is értünk a piros jelzésre.
A Monarchia lovasközpont elõtti út viszont eléggé fel volt fagyva, és bizony csúszkáltunk mi is, valamint a velünk szembe jövõ autók is.
Itt a 3-as utat is elég veszélyes keresztezni, így alapos körültekintéssel mentünk át. Innen nagyon szép utunk volt és egészen a Szentjakabi útig jól járható.
Innen viszont ismét elég sok csúszkálás jutott nekünk, így inkább óvatosan haladtunk a régebbrõl már ismert úton.
A mogyoródi kocsmában belülrõl is megszámoltuk az ablakokat, miközben én a staropramen barnáját kóstolgattam.
Az ablakon kinézve már láttam, hogy egy titkos pontõr is van a túrán, felügyelve a szabályos teljesítést.
Folytatva utunkat az utcák között, eljutottunk az M3-as felüljárójáig, majd hamarosan le is tértünk egy szekérútra, ahol a Z+ ösvényre tért, majdnem elsétáltunk mellette, de szerencsénkre jött mögöttünk 2 leányzó, akik figyelmeztettek a letérésre.
A Berek tetõ mellett nagyon szép utakon haladtunk, miközben egy elvesztett itinert is találtunk.
Egy szekérútra fordultunk ki, ahol már messzirõl látni lehetett a következõ kanyar szalagjait, de annak ellenére, hogy említettem is a többieknek, "ott kell majd lefordulni" még is majdnem elmentünk mellette, olyan jól beszélgettünk :)
A Dögkútnál a változatosság kedvéért mi kiabáltunk vissza, egy a rossz irányba kocogó sporttársat aztán kb. 1 km után egy elágazásnál már nem találtunk szalagokat, és a jelzések is elég gyengék voltak, de a térkép alapján tudtunk menni tovább.
A Fáy présház még sajnos nem nyitott ki, mire odaértünk, de a Tó vendéglõhöz érve már "tárt" kapukkal várt minket a forraltbor, halászlé, túrógombóc szolgáltatás.
Újult erõvel feltöltõdve mentünk egy kört a Fóti Somlyó körül, aztán a mogyoródi cukrászdára gondolva szaporáztuk lépteinket. A cukrászdában bõséges adag tea és csokitorta volt a szolgáltatás.
Mivel féltünk, hogy a seprûk besöpörnek, így itt hagytunk hátra nekik egy kis szederpálinkát és sört kísérõnek :)
A Hangulatos Hangulat utcán már mi is jó hangulatban haladtunk, aztán a kilátóhoz közeledve, nehézségeket is okozott a csúszós meredek ösvény leküzdése.
Felérve viszont az ijedtségre meg is húztuk a pálinkás butykost, és ettõl ismét visszatért a melegség és jókedv a szívünkbe.
15 perc elmúltával pedig végre száraz aszfaltot kaptunk a talpunk alá, amit mindjárt egy 9 km/h sebességû technikás GYALOGLÁSSAL ünnepeltünk.
Így elég hamar, még világosban beértünk Szilasligetre, pontosan 7 óra 58 perccel az indulásunk után.