ExVisegrado, paradiso terrestri túrák

ParadTúra éve: 20092009.02.18 22:28:04
Ex Visegrado, paradiso terrestri 10 - Fedezd fel Visegrádot!

Nem túl korai keléssel 9 elõtt érkeztünk Visegrádra. A rajt megtalálása kis töprengésre adott okot, de végül sikeresen megtaláltuk, és 9.20-kor elrajtoltunk.

Az pénteki havazás ellenére a Fõ utca nem volt annyira csúszós, mint vártam. Elõször a kék sáv jelzésen indultunk, majd a templomtól kezdve rácsatlakoztunk a kék +-ra amit nem is hagytunk el egészen a Salamon toronyig. Még a torony elõtt megleltük az elsõ ellenõzõ kérdést. A toronyhoz vezetõ út felfelé kicsit csúszós volt, így itt rendesen lelassultunk. Nekem nagyjából könnyebb dolgom volt, mert a lábam kímélése végett túrabotokkal mentem végig, de barátnõm csúszkált is rendesen. Miután felértünk a toronyhoz, kicsit kifújtuk magunkat, megcsodáltuk a Dunakanyart, majd a feltámadó szél arra ösztökélt, hogy induljunk tovább.

Követve a kék +-t miután az elkanyarodott fel jobbra, tovább mentünk a dombon fel. A tetején elképzeltük, hogy ott van a parkoló a hó alatt :-) majd felírtuk a második kérdésre a választ az irányító tábláról. Aztán az egyik túrázó felhívta a figyelmünket rá, hogy nekünk nem az kell, hanem a kb. 150 m-re lévõ. Így hát azt is felírtuk. :-)

Utána visszatértünk a kék +-ra. Megküzdöttünk a dombra való feljutásért rendesen. Szép havas volt minden, de éppen ezért csúszott is rendesen. Az itiner alapján nem gondoltam volna, hogy ennyire sokat kell menni a K+-on hogy elérjük a kék körút jelzést. De mikor már épp kezdtem volna bizonytalankodni, az is megkerült. :-) Itt kaptunk egy bónusz pecsétet, ami a 10-es távon nem járt volna, majd megkerestük az emléktáblát is, hogy az idézetet befejezzük.

Leereszkedve a kék körúton megpillantottuk a sípályát. Kicsit el is gyönyörködtünk benne. Majd az útvonalterv által javasolt aszfalt úton elindultunk jobbra. Egykis dombmászás után megtaláltuk az Erdei Mûvelõdés Házát. Minden nagyon szépen havas volt, és látszott, hogy nem sokan jártak még elõttünk, nem nagyon volt letaposva a hó.

Visszatértünk az aszfaltozott útra, de itt nem találtuk a javasolt kék háromszög jelzést, a bátrabbaknak ajánlott sípályát pedig nem mertük bevállalni a lábam miatt. Így közös elhatározással úgy döntöttünk, hogy az autóúton megyünk fel a bob pályáig utána pedig majd érzésre csak megtaláljuk a Zsitvay-kilátót. Így is tettünk. Egészen hamar felértünk, és nem is csúszott annyira.

A bob pályától már látszódott a kilátó is, így a szinte érintetlen hóban felmásztunk oda is, majd leírtuk a választ az utolsó kérdésre. Gyönyörû kilátás nyílt mind a Dunakanyarrak, mind pedig Dobogókõ felé a hegyekre. Sajnos a kilátóba nem tudtunk felmenni, mert az zárva volt. Megcsodáltuk a sípályát is. Itt most éppen nem tartózkodott senki, mert gondolom nem volt elég hó.

Utána a Kék sáv jelzésen több-kevesebb csúszkálással lementünk a fellegvárig. Ott, mivel élénken élt bennem egy pár évvel ezelõtti esés a meredeken lefelé, ezért inkább úgy döntöttünk hogy lemegyünk Panoráma autóúton. Ez néha már kicsit unalmas volt, de végül csak leértünk. A másikat ilyen hóban, és csúszós idõben nem mertem volna bevállalni.

Végül 13.10-re be is értünk a célba. Nem siettük el a dolgot. :-)
Kellemes és szép túra volt, visszavágyunk! Fõleg, hogy most kimaradt a vár megnézése, de ezt a hiányt legközelebb megpróbáljuk pótolni.

Amit hátrányként tudnék felhozni az talán az, hogy a 800F-tos nevezési díjért cserébe az itinerben "csak" egy útvonalterv volt. Jól esett volna egykis összefoglaló az egyes helyekrõl amelyeket felkerestünk. De ettõl eltekintve jókis túra volt, Visegrád és környéke gyönyörû, a célban pedig isteni a zsíros kenyér. :-)