Gyermekvasút nyomában

antinaviTúra éve: 20092009.03.15 17:52:36
Gyermekvasút Nyomában 2009.03.15.

Többen riogattak ezzel a túrával,hogy jó sokat kell várni a pontokon,és ez eléggé széttördeli a tempót,meg ilyesmi.
Utolsó nap úgy döntöttem,hogy mégis autóval megyünk pedig már tökéletes logisztikát állítottam össze vonat-villamos-fogaskerekû összetétellel.
7-50-re értünk a rajtba, kb.századikként,úgyhogy az elején tökre bejött amire számitottam.
8 után 5-6 perccel nyitott ki a rajt,végülis elég jól ment a sor. 8-40 kor tudtunk indulni amikoris már jó 200m sor állt a rajtban úgy jó 3-4 vastagságban.
Eredetileg is jó sok futást terveztünk,igy az elején egy 30 fõs csoportot sikerült kikerülni.
A Széchenyi-emlékmû 9 percig tartott,aztán irány a Kápolna. Az utóbbi 2 hétben már harmadszor járok erre (Zöld+Normafa),de most visszafelé.A keskeny ösvényen elvileg jól lehetne futni,de nagy a tömeg és ez eléggé befékez.Nem tolakodok, kivárom a pontot 11 perc alatt ott is vagyok.
Aztán kissé elfogyott a tömeg és alig maradtunk páran.A Normafához felérve Vera elszaladt egy túratársat követve jobbra, én meg utána hogy szóljak neki hogy nem jó felé nyargal,de miután a kocsinkat a rajt mellett meglátta Õ is rájött erre:))
Nagy "ne szólj hozzám" érzéssel futott vissza,aztán bepecsételtünk a helyes ponton.
Csillebércig 10 perc volt az út,nos onnan kissé vadregényes rész következett,mert ugye a leirást nem igen volt idõ futás közben alaposan tanulmányozni,és annyi volt a turista akik össze-vissza mentek mindenféle irányba,hogy nem is tudtuk kit is kövessünk.Aztán egy futó társaságra lettünk figyelmesek és õket választottuk.
Egyszerübbnek tünt mit olvasni:)
Lefutottunk a Disznófõhöz,de csak azért hogy legyen honnan felcaplatni a következõ ponthoz.Itt útközben beértünk egy csoportot,mert hirtelen olyan sokan lettünk.Valaki azt mondta nekem,hogy szerinte nem jó felé megyünk.Kérdeztem hogy volt-e már a Disznófõnél,azt mondta még nem.Nos,akkor Te tényleg nem jó felé jössz..úgyhogy 500m-t vissza lehet süllyedni,pecsételni aztán lehet visszaemelkedni.(szegény..nagyon megsajnáltam,többet nem is találkoztunk a túrán).
Makkosmária felé haladva rossz emlék a múlt heti bokabicsaklás, most jobban figyeltem.12 perc alatt le is értem. A János-hegy felé ismét kisebb kupaktanács volt pár kétes keresztezõdésnél de jó volt a leirás,csak el kellett olvasni ugyebár.Kicsit fura volt hogy a leirás rendszeresen az égtájakra utal,eleinte a K-ra azt hittem kék,és nem igazán értettem,aztán csak sejtettem a felhõs idõben köbö merre is van ÉNY és DK és társai.
Az Erzsébet kilátó felé jó kis kaptató volt,a végén a lépcsõk elég sokat kivettek belõlem.Itt ittam elõször kis energiaitalt,és bekajáltam a csokit amit régebben kaptunk valahol, tudtam hogy lefelé nagyon kell csûrni.
18 perc kellett a Szépjuhásznéig,aztán az utolsó nagyobb kaptató fel a kilátóhoz.Ez most nagyon jól ment,tényleg... 12 perc alatt felértem.Felfelé menet kipihentem az elõbbi futást.Kissé szemerkélni kezdett az esõ,de már nem volt sok hátra.
A tervhez képest elég gyenge teljesitményt produkáltam,12-10 re értem célba,azaz 3és fél óra,jóllehet ebben benne volt 20-25 perc kavarás is,de akkor is.
A célban már adták a kaját,az nagyon jó volt és még simán elértük a fél1-es vonatot visszafelé.
Állitólag 15-20dikként értünk a célba,ami látszott is mert vagy 10en voltunk a kajánál és még kevesebben a vonaton.Nagyon kényelmes volt a visszaút,még a Virágvölgyi állomáson is láttunk túrázókat,negyed2 körül,pedig a pont állitólag 1kor bezárt.Talán többen belassultak és kitolták az idõket.
Úgyhogy nekem tetszett,futva elég bizonytalan volt az "útvonalstabilitásom" de igy is nagyon jó volt. 2kor már itthon ebédeltünk.

Köszönjük a szervezõknek és a lelkes fiataloknak a szervezést,voltak akik nem hálás helyet kaptak az esõben,de hõsiesen állták a sarat.
Lehet hogy kipróbálom az éjszakait is visszafelé.