Lemaradás

KoktélgyárosTúra éve: 20092009.04.19 11:52:38
Idén voltam elõször a lemaradás 75-ön! Nekem nagyon tetszett! Szép táj kellemes idõ, és a túraút végig kiszallagozva, nem lehet eltéveszteni, bár valakinek sikerült! A reggeli nagy ködben az elõttem olyan 50m-el haladó egyén nem vette észre a leágazást jelzõ 8db fél méteres piros-fehér szalagot és tovább ment, legalábbis szerintem, mert utána nem láttam, és a ponton is azt mondták én vagyok az elsõ a csoportomból!
No de kezdjük az elején! 6.20kor rajtoltam 2-es rajtszámmal a 75km-es távon! Mint utólag kiderült 7-en neveztünk erre, és 36-an a 100-asra a kisebb távokon sokan voltak! Örültem hogy nem vagyunk rengetegen mert nem kell mindenütt sorba állni de azért ennél lehettünk volna többen is!
Olyan nagy köd volt hogy max 100m-ig láttunk és ez a köd olyan fél 10-ig kitartott! Hamar kiértünk a városból, majd föl egy hegyre, nem volt vészes de azért indításnak éppen elég, majd olyan 20km síknak mondható rész következett kisebb dombocskákkal, itt nagyon jól mentem, mert nagyon hasonlított az otthoni mályvádhoz! A 24km-es ellenõrzõ pontig pont 6km/órás volt az átlagom! Itt úgy döntöttem hogy felhagyok a 6 oldalas útmutató olvasásával mert két túrabotot fogva nem lehet normálisan haladni úgy hogy közben még ezt is olvasni kell, és csak a szallagozásra hagyatkozom, ami jó ötletnek bizonyult, és csak egyszer mentem csak le az útról, egy bokros szúros domboldalon, de végülislen a völgy alján a leirás alapján jobbra fordulva vissza találtam a helyes útra és folytattam utamat!
Innen következtek újra a hegyek amik lassítottak egy kicsit valamint kezdtem belassulni, mert már nagyon monoton volt egyedül, lévén hogy a 24-es ellenõrzõ pontig mindenkit megelõztem aki elõttem volt! Olyan 55km fele ért utól egy 5 fõs csoport próbáltam tartani velük az iramott, ami sikerült is, ide-oda elõzgettük egymást, az emelkedõkön beértem õket vagy megelõztem, õk a pontokon megáltak én mentem tovább, hogy egy kis elõnyre tegyek szert mert következett a lefele menet ami nagyon nem volt már kellemes, mert fájtak a térdeim, és a talpam meg égett mert elég vékony talpú bakancsban mentem, aminek ráadásul a bélése is felgyûrõdött,kb 10 hólyag volt mindkét lábamon, de nem vettem le mert féltem hogy meghúzódik a lábam, vag nem tudom visszavenni a fájós lábamra!
45-64 ig nagyon szép helyeken megy a táv, ez a rész kifejezetten tetszett, leszámítva a magasfeszültségû vezeték párt, melyek alatt kb 4 szer mentünk át olyan 2-300 méterenként, olyan 5km -es kanyarokat közbeiktatva! Ez a rész elég cikk cakkoks volt, de szerencsére ennek is vége lett,egy lovardán keresztül vezetett utunk ahol persze zárva volt a sorompó és a kerítést választottam átlépésre, elég keserves dolog volt, majdnem meghózódott bele a combom, pedig max 80cm lehetett, innen egy kis helyi utbaigazítás után megtaláltam az utat ami ki vot szalagozva meg fel is volt festve de nekem már nem ment ezen dolgok észlelése, itt kiértünk egy rossz minõségû aszfalt útra, ahol észre vettem hogy kb 20 km-et mentem úgy hogy a jobb túrabotom beljebb csavarodott 15cm-ert, ezért is kezdett fájni a jobb forgóm, meg a combom! Az út végén jött a következõ ellenõrzõ pont a Miksa forrás, innen már csak 6 km aztán még kettõ a célig, iszonyat hosszú volt ez a 6km hosszan megkerülni a hegyet majd végtelennek tûnõ bojongás kissé lelassulva a városban ahol észre vettm hogy kezd utol érni valaki, amit nem akartam így gyorsítani kezdtem, majd újra összefutottam az 5fõs csapattal akik betértek egy kávéra, így sikerült újra fölvenni a tempójukat, és együtt beérni a 75-ös célba, ahol finom gulyás és ásványvíz várt ránk! Itt ért véget a túrám, elköszöntem tõlük mert õk mentek tovább a 100-ra majd 40perc üldögélés után elkezdtem kisántikálni lemerevedett lábaimmal az állomûsra! 15 perc alatt sikerült megtenni a 3-4 perces távot :-)
Összességében nagyon jó volt a túra bár mindenem fáj és alig tudok mozogni, ülve közlekedek a szobában,vagy erõsen sántikálva a szekrénybe kapaszkodva, de megérte! SZép táj 75km finom gulyás, kedves csapat! Megyek jövõre is! Valamint ajánlom azoknak akik ilyenkor a gerecse 50-re mennek, hogy nézzenek el ide inkább, mert megéri!