Zselic 50/30/20

padlerTúra éve: 20052005.10.09 12:39:02
Zselic 20

7.15-kor léptünk be a kaposvári vasútállomás büféjébe, mely úgy tûnt, hogy tömve van túrázókkal, mégis 10 perc múlva már indulhattunk is. A túrán kb. a tavalyihoz hasonló létszámban vehettek részt, így az indulók többsége valószínûleg a rajtidõ végére érkezett, egy nagyobb gyerekcsoportot pl. csak 7.40-kor rajtoltattak el és még mögöttük is voltak túrázók.

A városból kivezetõ szakasz nekem a DDP-rõl ismerõs, igyekeztünk a Gyöngyvirág kulcsosház felé, ami mintegy 3 km-re van és a kapott igazolólap szerint hivatalosan csak 8-ig tartott nyitva. A pont ténylegesen elõbb, a Négytestvér-forrásnál volt, természetesen még nyolc után is özönlöttek a túrázók. Az idáig vezetõ szurdokszerû völgy továbbra is gyönyörû, idén a forrásnál lévõ hidat helyreállították.

Tovább a K+-on a völgy egy mellékágában, majd kikapaszkodtunk a szurdokból, itt egy 50 m-es szakasz eléggé csúszott. A házakhoz kiérve az egyenesen továbbvezetõ utca elejérõl hiányzik egy jelzés, sokan a balra vezetõ utcát és a kukoricás szélét választották, távra végülis mindegy volt. A következõ utcánál balra kanyar, majd az aszfaltos úton addig megyünk, amíg el nem fogy. Folytatása egy mélyútszerû ösvény, majd egy földúton értük el Zselickislakot.

A templom mellett egyenesen elhaladva, majd a falu végénél jobbra egy földútra térve kezdtük meg az újabb emelkedõt a szõlõk felé, ahol útközben ellenõrzõpont mûködött. Az erdõszélen mentünk tovább, balra szép volt a kilátás a kis völgyre. Végül beléptünk az erdõbe, és hamarosan elértük a K jelzést, melyen balra haladtunk tovább. A forgalmas 67. mûúton jobbra kanyarodva értük el Simonfát, itt a falu központjában lévõ szép kis tónál pihenõt tartottunk. Az ellenõrzõpont a Meteor kulcsosház, melyhez a templom alá kell felkaptatni. Bár itt is kiépített pihenõhely van, a pecsételés és a DDK matricák vételezése után gyorsan folytattuk az utat, mivel a részszintidõ környékén voltunk.

További emelkedõ egy vízmosásos földúton, az Y elágazásban a bal oldalt kell választani, majd a tetõn jobbra tértünk egy szántóföld szélén. A lovastanya után a jelzés hirtelen balra egy ösvényre vezet, elhaladunk egy már nem mûködõ szeméttelep mellett, majd egy rövidebb erdészeti mûúti szakasz következik. Errõl jobbra, földútra letérve újból emelkedünk, majd hamarosan elérünk egy szép erdõt. Közben vannak még kisebb lejtõk és emelkedõk, majd egy keresztnél jobbra kanyarodva hosszú lejtõ következik az elvadulóban lévõ gálosfai szõlõk közt. Egy idõ után betonúton ereszkedünk, majd a templomnál beértünk a faluba, ahol a park, buszforduló és két bolt elhagyása után, még szintidõn belül léptünk be a kocsmába.

Az A4-es igazolólapon színes térképrészlet található, bejelölve az útvonallal, valamint az ellenõrzõpontok helyével. A hátoldalon van az ellenõrzõpontok távolsága, nyitva tartása, valamint a követendõ jelzések, ami szerintem egy sorral el van csúszva, de ez nem zavaró. A túra végén egyszerû, de ízléses oklevelet, nagyméretû kitûzõt és egy gazdaságos kókuszos szeletet kaptunk. Az elsõ pont nem a helyén volt, nyitva tartásának vége irreális. Célszerû lenne esetleg a rövidebb távok indítási idejének megnövelése, figyelembe véve a tömegközlekedési lehetõségeket. A túra összességében tetszett, bár ebben az idõpontban sok a konkurens rendezvény, lehet, hogy jövõre is ide megyek.

Az igazolólap hátoldalán szereplõ adatok: