Bükk 75/50/25

Kona HossTúra éve: 20092009.05.04 10:13:50
Már készültünk erre a túrára (is), de elõször úgy volt, hogy az 50 km-esen indulunk. De vinni akartuk a két vizslánkat, nekik pedig túl hosszú lett volna 50 km, így csak a 25-ös távon indultunk el. 9 elõtt pár perccel érkeztünk és rögtön rajtoltunk is. A rajt elõtt kutyáinkat még a Garadnai vasútállomáson dolgozók megszeretgették kicsit, amit a kutyák persze nagyon élveztek, de alig várták már, hogy elinduljunk és õk össze-vissza rohangáljanak. Kissé hûvös volt az idõjárás, így rövidnadrágban túl hideg lett volna. Egy polárfelsõvel és hosszú túranadrággal viszont tökéletes volt. Sebes-víz volt az elsõ ep. Felmentünk a Sebes-víz patak kissé meredek völgyében. Csaknem egy óra volt felfelé az út. Elhagyva a Sebesvízi Panziót találtunk rá az elsõ ep-re. Itt sokat hezitáltunk, hogy menjünk a biztos piros sávjelzésen Jávorkút felé, vagy vágjunk át a dombokon és a bizonytalan erdei utakon át menjünk lefelé Nagy-dél-sárra. Utóbbit választottuk. Azt hittük idõt és km-t nyerünk, de egy fiatal párral szinte egyidõben értünk a második ep-hez. Ráadásul sokáig nem is tudtuk hol vagyunk, de jó hogy van nálunk iránytû, mert mindig délnek haladva végül kijutottunk a biztos Bükki kék útra,, ahonnan már egyszerû volt a dolgunk. A kutyák végig nagyon élvezték az egész túrát, kedvükre rohangálhattak. Sajnos ezen a szakaszon nem esett útba egy forrás sem, így nemhogy õk, de mi is szomjaztunk kicsit. A Bükki kék jelzésû úton találkoztunk négy idõsebb túrázóval. Nagyon jó látni, hogy idõs koruk ellenére is túrabottal a kezükben felkeresik az erdõt, a Bükköt és keresztbe kasul bejárják. Megérkezve a kettes ep-hez, igazolás után irány Hollóstetõn keresztül Lillafüred irányába a sárga sáv, majd piros-sárga sáv, majd piros sávjelzésû úton. Ezen a szakaszon sajnos többször meg kellett kötni a kutyákat mert mûúton haladtunk. Ráadásul nagyon sok kerékpárossal is találkoztunk! Hát bicajozásra is szép idõ volt!A Szinva-forrást elérve végre ihattunk a Bükk hûs, tiszta forrásvizébõl. A Szinva patak mentén folytattuk utunkat egészen Lillafüredig. Ott az erdõben vezetõ piros-zöld sávjelzésû úton haladtunk, hogy a kutyák szabadon rohangáljanak. Hamar elértük a 3-as ep-t. Közben madj megvesztünk a jó lángos illatától, ami a lillafüredi kis falatozókból áradt. A 3-as ep a Palotaszálló lábánál, a Hámori-tó sarkánál volt. Itt is kaptak simogatást jószágaink a kedves pontõröktõl, majd indultunk is tovább a tó mentén a Z sávjelzésen. A Lencsés-nyeregnél a piros sávjelzésen haladtunk szépen lassan felfelé Csókás felé. Igazolás a 4. ep-nél és innen már csak lefelé vezetett az út vissza Garadnára. Csókásról egyenesen a pisztrángtelephez jutottunk, ahol isteni illatok terjengtek! Pár száz méter után pedig megérkeztünk a célba, szintidõn belül! A két kutya nagyon elfáradt, de nekik is járt a jól megérdemelt zsíros kenyér! A tea pedig nekünk esett nagyon jól!
Ezúton is köszönjük a jó szervezést, a kellemes fogadtatást és a nagyon szép jelvényt, amit elhelyeztünk a gyûjteményünkben. Nagyon kellemesen sikerült eltölteni a szombati napot, jó idõben, a gyönyörû Bükki Nemzeti Parkban.

Képeket a túráról itt találsz: www.indafoto.hu/sziszo/bükk 50 túra.