Patai Mátra

mz/xTúra éve: 20092009.07.28 09:34:23
Patai Mátra 30
(A kiírásban szereplõ pontos táv: 33,6 km / 1530 m)

Az idei Kõrösön ugyan a táj nem nyûgözött le, de az abszolút korrekt rendezés igen, s mikor láttam, hogy ezt a túrát is az Alföldi TE rendezi, hamar eldöntöttem, hogy erre a hétvégére ez lesz a megfelelõ választás, gondolván, hogy ezúttal már a tájjal sem lesz baj, s a rendezés is tökéletes lesz. Nem is csalódtam!

A Mátrában az útvonal miatt nem kell aggódni, mert a Mátra olyan, mint a Bükk: akármerre is mész, biztos, hogy szép helyeken jársz – ez így volt ezúttal is! Ami kevésbé tetszett, az a „felvezetõ” szakasz, amíg elértünk a Mátráig, ugyanis elõtte bõ 10 kilométert kavarogtunk Gyöngyöspata körül, s igazából nem is tudom miért! Semmi bajom ugyan Gyöngyöspatával, de azért ez a község szerintem nem egy olyan hely, hogy érdemes minden oldaláról körbejárni, márpedig a szervezõk olyan utat választottak, hogy két óra gyaloglás után még mindig Gyöngyöspata csak határában voltunk!

Hogy egészen õszinte legyek, a túra elsõ emelkedõjét, a Kecskekõ csúcsát én teljesen feleslegesnek éreztem, mert egyrészt az már talán nem is a Mátra része, másrészt a településtõl délre van (a Mátra meg északra), amiatt el kellett menni oda, aztán vissza a faluba, hogy észak felé, a Mátra felé vehessük az irányt, harmadrészt az oda vezetõ út nem volt egy nagy durranás, ráadásul egy helyütt ösvényszélességû és rosszul járható volt, s persze mivel ez volt a rajt utáni elsõ úti cél, itt volt a legtöbb az ember egy idõben, szóval az egysávos ösvényen kerülgettük egymást… Negyedrészt pedig a Kecskekõ panorámája szerintem nem egy eget rengetõ dolog, a túloldali Várhegyrõl nagyjából ugyanazt láttam… Szóval én ezt a Kecskekõt lazán és szemrebbenés nélkül kihagytam volna, helyette inkább egybõl a Mátra felé vettem volna az irányt és inkább ott gyalogoltam volna többet, mintsem Gyöngyöspata körül… De persze ez csak amolyan szubjektív vélemény!

Maga a túra egyébként szerintem nagyon jó volt, az itiner korrekt, minden benne volt, aminek benne kellett lennie, táv- és szintadatok, egy viszonylag jó térkép és egy nagyon jól használható leírás, plusz egy-két érdekesség is az útba esõ helyekrõl. Elég sokat mentünk jelzetlen utakon, az elsõ 10 km-t végig, de a végén is néhány km-t, de sehol nem volt a legkisebb probléma sem, a szalagozásra csak a „kifogástalan” jelzõt tudnom használni, ráadásul egy-két fontosabb kanyarban külön, alkalmi útjelzõ táblákat is láttunk.

A szervezõk és a pontõrök nem egyszerûen kedvesek voltak, talán a szívélyes a jobb jelzõ, az ellátás pedig minden elvárást felülmúlt és ezt komolyan mondom! Fajzat elõtt a kanyarban szinte egy falusi lakodalomban éreztem magam, olyan bõséges volt a kínálat, a sokféle házi sütésû édes és sós süti közül azt sem tudtam melyikbõl vegyek, kétféle ásványvíz, a szokásos zsíros kenyér csalamádéval, s rengeteg sok friss gyümölcs, ládaszámra barack és szilva… S minden gyakorlatilag korlátlan fogyasztással, itt nem adtak egyet, mint más túrákon, hanem gyakorlatilag annyit vettél, amennyi jól esett, s tényleg szívesen adták! Szóval leírhatatlan!
Mindez Fajzat elõtt pár kilométerrel, majd ha esetleg útközben kifogyott volna a zsebembõl a friss szilva, Fajzatnál gyakorlatilag ugyanaz még egyszer, vagy tíz féle süti, szilva, barack, kenyér… A rendezõk szívélyességet jól jellemzi, hogy amikor kértem egy pohár vizet, azonnal felajánlották, hogy az üvegembe is töltenek a bubis ásványvízbõl, hogy legyen nálam, mielõtt nekiindulok a hegynek…

Szóval az ellátás az valami egészen fenomenális volt ezen a túrán! De az igazi meglepetés a célban írt, az oklevél és a kitûzõ mellé ugyanis még egy bónt is kaptunk, a közeli vendégházban egy jó ragulevesre is a rendezõk vendégei voltunk! Komolyan mondom, ettõl az ellátástól le voltam nyûgözve! Ez egész egyszerûen a szokásos skálámon minõsíthetetlen, ilyen színvonalú vendéglátást én még teljesítménytúrán nem tapasztaltam! S teszem hozzá, hogy a nevezési díj egyáltalán nem volt magas, sõt...a Kõrös miatt pedig még abból is adtak kedvezményt…

Köszönet a rendezõknek ezért a túráért, a szívélyes és kedves vendéglátásért, s a sok munkáért, amit ennek a túrának a megszervezésébe fektettek, mert ezen látszott, hogy ebben van erõfeszítés! Nagyon magas színvonalon rendezett túra volt, leírhatatlan ellátással!

Ja! A jelvény szerintem nagyon nem szép…:-) De azért örülök, hogy megszereztem! Viszont jobb volna újat tervezni, úgy látszik, hogy az Alföldi TE rendezvényeinek csak ez a gyenge pontja: a jelvény… :-) Mert a Kõrösös jelvények sem túl szépek…:-)

Táj/útvonal/feeling (szerintem): 4
(több Mátra és kevesebb Gyöngyöspata esetén sima 5-ös, így igazán csak egy négyeskét adnék rá…az út elsõ 10 km-es kavargása nekem annyira nem tetszett céltalannak éreztem…)

Szervezés (szerintem): 5
(csak annyit mondok: kifogástalan)

Itiner/útleírás (szerintem): 5
(teljesen rendben volt, minden benne van, aminek benne kell lennie, az útleírást is hibátlannak éreztem)

Ellátás/szolgáltatás(szerintem): 5
(ha 5-ig szoktam pontozni, akkor ez 6-os! Teljesítménytúrán ilyen ellátást csak az Alföldi TE rendezvényein látni, szó szerint utánozhatatlan!)