Kalandtúra Két Keréken

II. VDO Kalandtúra Két Keréken
2009. július 25., Vértes

Zsiráfok csapat beszámolója

Hajnalban korán kelés, a csapattagok már talpon vannak 05:00-kor. Kényelmes reggelizés majd a startig csomag összekészítés következik. Én minimál csomaggal megyek, hogy ne húzza a hátam egész álló nap a többlet súly. 5 Szendvics, 5 kisebb csoki, és összesen 6 liternyi folyadékhoz elegendõ izotóniás italpor. Vizet lehet felvenni többször is az út folyamán, így mindössze 2 fél literes kulacsra hárul a feladat, hogy oltsa szomjamat. A többiek kicsit több cuccot hoznak, igaz õk számolnak az esetleges mûszaki hibákkal is.
Kb. 06:00-kor megkapjuk az itinert, és gyorsban elkezdünk jelölgetni a térképen. Nagyjából fél óra alatt beragasztgatjuk az elõre nyomtatott pontokat jelzõ matricákat, és nekiállunk a távnak. Az volt a terv, hogy minden pontot összegyûjtünk. Nincs alternatíva :-] Elõször a városban söpörjük be a válaszokat, majd megindulunk a sárga jelzésen észak – észak-kelet felé. Elérjük Vérteskozmát, ahol idén is a fakerekes homlokzatú házat kellett keresni, amit megint csak nem találunk! Most már komolyan bosszantó, mert a MATT-on sem volt meg ez a pont. Fényképen el tudja küldeni valaki melyik ház az? :D Az õrzött ponton bevasaljuk a 100-ast, majd kitekerünk Szárig. Ezután leereszkedünk Szárligetre ahol váltott vezetéssel tudunk bolyozni az erdészeti aszfaltos úton. Ezzel sok energiát megspórolunk. Innen egy kis szintet veszünk magunkhoz Várgesztes felé. Itt véletlenül felmegyünk a Zsigmond sziklára, mert a térképrõl az egyik lekapart pont visszaragad erre a helyre. Csak akkor vesszük észre, hogy nincs itt semmi megválaszolni való, amikor már megmásztuk az emelkedõt . Mind1, a szép kilátás, és az élvezetes lefelé kárpótol bennünket az elvesztegetett idõért. Hamarosan elérjük a következõ õrzött pontot. A Rubik kockás kirakósdi nem megy olyan jól, mint a bekötött szemes cipelõsdi, de azért itt is kapunk pár pontot! Kõhányás településen kulacstöltés majd útvonaltervezés következik. Itt is kihasználjuk az aszfalt által nyújtott jó tempót, és váltott vezetéssel döngetünk elõre a következõ pontok felé. Gerencsér-várnál közel maxra hozzuk az õrzött objektumot, majd kis aszfaltos mászás után újra erdõs ösvény következik. Illetve ösvénynek aligha nevezhetjük a Vértes észak-nyugati részén lévõ piros jelzést, mert teljesen benõtte a gaz. Méteres csalánosokon keresztül vágunk utat magunknak közel 2 kilóméteren keresztül. Visszagondolva nem is tudom, hogyan tudtunk ilyen mély susnyásban pedálozni… Végül csak kivergõdünk a pálya következõ szakaszára… Itt megint szintemelkedést kell leküzdeni, de nem sokat. Elég jól kerékpározható ez a Vértes, mert nincsenek nagyobb magaslatok, amikre nehézkes a feljutás. Rengeteg viszont a fadarab, amit ha rosszul veszünk a kerekek közé, akkor a hátsó váltóból kell õket kimûteni. Szerencsére emiatt nem ér minket veszteség. Csókakõig szintút majd lejtõzünk, és itt majdnem vesztünk egy embert. Lejtmenetnél sajnos vissza kell menni az egyik csapattagért, aki dupla defektet kap és emiatt egy csúnyát firkál a köves úton:\ Szerencsére komolyabb sérülése nincs. Már csak 1 õrzött pont van hátra és még pár nagyobb értékû megálló. Számításunkat az szabja keresztbe, hogy Csókakõnél még egy defektet összeszedünk… Javítás után tovább vonatozunk aszfalton Csákberényig, majd ott újfent meg kell állnunk a 4. defektet is megszerelni… Az õrzött pontnál vág az agyunk és 100%-osan zárjuk a megállót! Átnézzük mire van még idõ, és sajnos azt nyugtázzunk, hogy Gántra még begurulhatunk besöpörni a bónusz pontunkat, de utána haza kell menni, hogy beérjünk idõben. Így is lett. Innentõl aszfaltozás végig. Jól rakjuk egymás mögött a kerekeket. Mindig az vezet, aki éppen a legerõsebb. A többiek kihasználják a szélárnyékos pihenõt. Szintidõn belül be is érünk.

Jó hangulatú versenyt tudhattunk magunk mögött. Biztos vagyok benne, hogy jövõre is jövünk! A szervezõknek pedig respect, mert jól össze volt rakva ez a rendezvény!