Don Bosco teljesítménytúrák

szalamandraTúra éve: 20092009.08.14 18:29:23
Don Bosco 60 2009
ZSÉ eldöntötte a korai indulást.-Rendben, nem probléma! 5.45 rajthely-pontos vagyok (egy kis szerencse is kellett hozzá:-) ZSÉ késik ,aztán letol,miért nem álltam be a sorba....6.15-kor indulunk, ZSÉ kissé cammog,próbálom nógatni- "MÉG NEM MELEGEDETT BE"...A Kiscelli Múzeumig a bicósok számára is legendás hírû emelkedõ-de ZSÉnek ez még nem elég:CAMMOG...A K+ mátyáshegyi felfelé a következik(hazai terep, a katlan a gyermekem kedvenc játszótere volt vmikor...régen.)Hátranézek:LIHEGVE CAMMOG. Hátha még ez sem volt elég a HHH-i emelkedõn csak beindul! Büszkén mutogatom az általam festett új kék jelzéseket.(A "Baltás" sok munkát ad mostanában,de kitartóak vagyunk,újrafestjük) A"kõasztalnál" az elsõ ellenõrzõ pont.Iszunk, belemarkolok a dunakavicsba s gyerünk tovább. NA VÉGRE ZSÉ BEINDULT: KOCOG!!!!Bár most meg a fényképezés miatt marad le...Nem várom be majd utolér.Rátapadok Danira,vmiért biztonságban érzem magamat mögötte...Tájékozódásban még van mit fejlõdni! (NÕI DOLOG? - nem hiszem,inkább plusz energia,ami még nincs a hátizsákban -Így kényelmesebb! ) A Vihar-hegyrõl leviharzunk (Máté éppen a csokimúzeumos pontõrködését emlegeti:PÁLINKÁS-az az igazi!!! :-))) Virágosnyereg, Z jelzés aztán S Solymárig ,a Kálváriát persze nem hagyjuk ki ! 2.ellenõrzõpont. Lefelé kocogás.Átkelünk a mûúton s számomra most kezdõdik a nap..Hosszú nem meredek mászás Zsíros-hegyre a S-án.Utolérjük Ildikót,(Õ a takarítónõ-pókhálózik) A Muflonnál kedves pár fogad minket-újabb ellenõrzõpont.A tulaj viszont percekig nem tér magához ,amikor Dani VIZET kér a kulacsába...EZ NEM AZ A HELY,ahol vizet isznak.....:-))) Nem idõzünk,tovább az általam (IS) nagyonkedvelt Nagyszénásra( 550) Szeretem ha meg kell küzdeni a szépért!!!Nincs feltételes pont , hiába keressük. Ismét leszögezem:egyszer itt szeretnék aludni a szabad ég alatt...S már kocogunk is lefelé a K-en,aztán a Kutya-hegyen a K+-en,le a kerítésig.A Fehérúton jobbra Perbál felé, ki van írva: 7 KM-2 óra-Dani megjegyzi:"de nem nekünk!" Árnyékos széles-jól futható...ZSÉ megáll ragasztani,az új cipõje(nem ASICS!) hólyagot csinált- még jó hogy hoztam Leukoplastot kisollóval!Sajnos pótsapkára nem gondoltam:se neki se Daninak nincs fejfedõje-mi lesz velük nyílt terepen...A Meszes után (most nem másszuk meg :-)újabb kerítésmászás,innen szántóföld s napraforgó-tábla következik.Kicsit élre állok,s azonnal rossz az irány,szerencsére Dani a helyzet magaslatán ,hamar korrigál, én pedig visszatérek mögé a "helyemre", abból nem lehet baj..Aztán észbe kapok :ZSÉ eltûnt ,lemaradt-megállok, várom,hogy felbukkanjon..Dani megy tovább elõre...JÓ VOLT OTT A HATALMAS NAPRAFORGÓMEZÕN EGYEDÜL....CSÖRREN A TELEFON: ZSÉ visszament ,mert nincs meg a fgép(a lábragasztó helyen kicsúszhatott a zsebébõl..).de sajnos nem találta meg-jön vissza -folytatja a túrát!!MEGVÁROM Szerencsére Ildikó is fölfedez a dombtetõn s visszatalál a helyes útra.:-) Perbálra már 3-man kocogunk be:30 KM.Itt a templomnál étel-ital vár ránk(Dani már éppen befejezte)Szörpök ,lekváros ,zsíros kenyér ubival a kínálat.Finoman ropog a kenyér héja.Mivel csak körtét hoztam magammal, kihasználom a lehetõséget:2 lekvároskenyér sok folyadékkal, de ami a legjobban esik:a kút alatti fürdés!!(Fejet a csap alá,csurog a víz a nyakamba-én így szeretem:-) Ismét úton, ZSÉ vizes pelusból turbánt csavar a feje köré-következik a nyílt terep tûzõ napon. Nagyon jól szalagozott túra,lassan Dani nélkül is biztonságban érzem magamat az ismeretlen terep ellenére is!!! AZ újabb EP-on láthatóan örülnek nekünk (eddig még a madár sem ,csak Dani járt arra:-) Dombok le s föl egy õzet is látunk..Ildikóval beszélgetünk ,ZSé mögöttünk.Messze -messze egy fehér pont-Dani háta..A hõség kezd nyomasztóvá válni bár forró szél simogat-én ezt is szeretem ,csak veszélyes...Máriahalomra kitikkadva érünk be s megrohanjuk a kék kutat,alatta a vízfolt jelzi ,ezt Dani sem hagyta ki ISTENI ÉRZÉS!! A csap alá guggolok,még a cipõmbe is befolyik,nem zavar. nincs most ennél jobb!! Felfrissülve körülnézünk:a hely békés nyugalmat áraszt sehol senki a templomnál-a 18km-es táv résztvevõi már elrajtoltak. A faluból kiérve mozgó pontok elõttünk-TÚRATÁRSAK.Na végre nem vagyunk már olyan magányosak s van kiket megelõzni. Felfedezem Danit is -õ a cél-indulok,Ildikó lemarad ,de én futok míg utol nem érem..Hátranéz, egy mosoly a jutalmam,de nem áll meg ,megy rendíthetetlenül, gyalogra váltok én is- CSAK NEM LEMARADNI! AZ újabb cél ott magasodik elõttünk:KÕHEGY Dani kajánul mutatja ,oda fölmegyünk -nagyon ijesztõ !!!MESEBELI HELY -ezért meg kell dolgozni!!! Tûzõ napon sziklás kopár meredek fel...A 18-asok araszolnak rajta mint karaván...Dani nekimegy lendületesen-nekem sajnos csak az aprólépéses taposás marad,egyszer meg is állok ,mert elfogy a levegõm,de gyorsan tovább megyek mert teljesen váratlanul egy idõsebb úr (két lihegés közt) elkezd bókolni, teljesen zavarba hoz :-))))FÉRFIAK!!!! Nagyon tetszik ,hogy kisgyerekek is nyomják( 4-5évesek).UTÁNPÓTLÁS!!! Fönt EP ,nagy elismeréssel fogadnak mint 60-ast,különösen mikor kiderült,hogy nem 25 éves vagyok :-)(JÓL esett az egomnak!) Nem pihenünk, csorgunk lefelé!! IDE MÉG VISSZAJÖVÖK !!! A nyílt terep után erdõbe érünk,nagyon kellett már az árnyék végre! Továbbra is lefelé....Messze látszik már az újabb frissítõpont-jó kis motiváció. 3 fajta szörp, kérdik melyiket szeretném,mindegy ,csak sokat kérek....Meggy ,kivi ,narancs-végigkóstolom-lecsúszik 1 L folyadék.Kulacsba is töltünk. A nápolyit most nem kívánom, de biztos ami biztos letuszkolok egyet,nehogy baj legyen. Újabb nyílt terep következik ,de így frissítés után most nem probléma,újjászülettünk! Lassan tudatosul bennünk :közel a cél.Nagysáp nem nyerte el a tetszésemet ,ui. a helyi "kölykök" megtréfáltak minket: 1-2 szalagot leszakítva ,átkötöttek balra egy utcába-az eddig oly megbízható szalagozást követve ,rátérünk,de úgy 100 m után gyanússá válik a dolog- elolvasva az útmutatót visszatérünk a helyes útra.! AZ utolsó szakasz kis emelkedõ:János-hegy (inkább dombocska) Ekkor ZSÉ rámtelefonál,hogy mindjárt utolér!!HONNAN KERÜLT ELÕ!!! Ezt bírom benne ,amikor már azt hiszem ,hogy végleg föladta ,hirtelen összekapja magát s felbukkan .CSODÁLOM ÉRTE ?S LE A KALAPPAL!!! A közeledõ ÖREG-KÕ-ben gyönyörködve (amit most nem mászunk meg :-))) be is sétálunk Péliszentkeresztre.ÜDE ZÖLD FOLT ?TÖKÉLETESEN RENDEZETT OÁZIS Egy hosszú -forró nap után kell ennél szebb cél? Egy jóbarátom már kinézte magának,ha eljön az idõ,ide szeretne visszavonulni az idõsek otthonába s én megígértem neki ,jövök látogatni...(10 év van köztünk :-))) A rendezõk õszinte örömmel fogadtak minket mint elsõ 60-asokat,köszönet érte...Én még elsétáltam a Szent -kútig,megtisztultam az út porától a jéghideg vízzel,kényelmes kisbuszok szállítottak minket Dorogra a buszhoz /vonathoz...Nagyon elégedett vagyok nem csak magammal (:-)),hanem a szervezõk munkájával is!!!!! Jövõre ugyanitt!!!! /(Akinek nem elég a 60 km,még folytathatná tovább a Kinizsi útvonalán Tatáig.....:-))))/