Mecsek 1800/23 (régi Mecsek 1000)

r.eszterTúra éve: 20092009.09.05 20:49:04
Mecsek 1800

Kicsit izgultam a túra miatt, amikor hajnali fél 3-kor ablakdöngetõ dörgésre és szakadó esõre ébredtem…Reggel szerencsére már nem esett, de útközben azért még aggódva kémleltem az eget, mire meg is kaptam a leosztást Petitõl, mit félek az esõtõl, hiszen kemények vagyunk :) Ötfõs csapatommal 7-kor rajtoltunk. Hamar legyûrtük a Hármashegyet, majd a Zengõt is, most a szintet szinte meg sem éreztük, a hatalmas szelet már annál inkább. Meg is bántam hogy rövidgatyában mentem. A Zengõrõl lefele legalább szembeszél volt, nem kellett olyan sokat fékezni a meredek lejtõn:) De azért így is voltak õrült száguldások. Ezután fölsétáltunk a Cigány-hegyre ahol szusszantunk egy kicsit. Közben megérkezett ’második számú apukám’, azaz Átol Csabi, akinek azt a bizonyos "Szurdok impulzust" és a megtáltosodásomat köszönhetem. Ezután Réka kunyhóig együtt mentünk mind a 6-an, ahol összetalálkoztunk Tamással, akit a Mecsek 600-on ismertünk meg. A Réka kunyhótól elszakadtam kis csapatomtól, és Csabával gyûrtük a kilométereket, akinek a ’szépen dolgozunk’ kijelentése átsegített minden nehezebb szakaszon. (Ezért a mondatért imádok vele menni…:)) Végig nagyon szép helyeken mentünk, Miske tetõ és a nyíló õszi kikericsek továbbra is a N°1, de a Réka-völgy, Farkas árok is erõsen ajánlott aki nem járt még erre. Fotóztam is, már amennyire ezt a fürge lépésekkel össze tudtam hangolni. Néhány helyen kicsit dagonyás volt a pálya, de ilyenkor mindig arra gondoltam, hogy ennél sokkal rosszabb lenne ha mondjuk most is esne:)
Végülis 14:57-kor értünk be a célba, így nekem 8 óra sikerült megoldani a távot.
Összegezve, ha jól számolom 3 durva kaptató volt (persze ez elég relatív…): Réka völgy után a zöld kereszten az erdészházhoz, aztán a Vadvirág forrás után a kék kereszten, és végül Máré vár után a sárga kereszt elsõ szakasza. Az utolsónál jó szolgálatot tett a Pásztor forrásnál kapott nyalóka pálcikája, volt mire ráharapnom miközben tepertem fölfele :)
A szolgáltatások is teljesen rendben voltak, csoki, nyalóka, sütike, célban zsíros-vajas-lekváros kenyér, hagyma, és savanyúság illetve ezek bármilyen kombinációja.(Nem vicc: az egyik erõs gyomrú túrázó lekvároskenyeret evett hagymával. Csak remélni merem h zsír azér nem volt a lekvár alatt.. :D) No meg elég sok forrás volt útközben, így a vízszükségletünk is meg volt oldva.
Könnyûnek nem mondanám, 'combos' túra volt, de nagyon jólesett. Terveim szerint még nekirugaszkodom párszor, mert nagyon jó kis jelvényt adnak 5. teljesítéstõl :)