Magyarországi Forrástúrák

Cam MogóTúra éve: 20092009.09.18 10:52:54

Forrás Túra a Pilis-Visegrádi-hegységben (70 km)

Kiéhezve az erdõkre-hegyekre érkeztem szombaton reggel Pomázra.

Cserlaci már a rajtban megmutatta a gyönyörû zománcozott jelvényt, amit estére megkaphatok. Persze nem ez a lényeg, de mégis... nagyon szép darab!

Az idõjárás kegyeibe fogadott, bár délig hûvös-borongós volt az idõ, néha az esõ is el-eleredt. De ez sokkal jobb, mint 40 fokos kánikulában menni.

Az útvonal igencsak kedvemre való, néhány a nyalánkságok közül: Holdvilág-árok, Sikárosi rét, Prédikálószék, Vadálló-kövek, Rám-szakadék... És persze forrás, forrás, forrás, némelyik ugyan elapadva, de többségük csordogálva, csörgedezve. Egyik-másik szépen felújítva, de sajnos elõfordult köztük megcsonkított, hiányzó betétkövekkel szomorkodó is.Többségének megkóstoltam a vizét.

Sok kedves ismerõssel találkoztam. Az út nagy részén Pesza91, T.Judit és Sz.Lajos voltak utitársaim. Az egyhangúbb szakaszokat kiváló l'Art Pour l'Art elõadás részletek tették élvezetessé... Különösen jólesett a Prédikálószék tetején a Székelyvándortól kapott kis fémdoboz, melynek tartalma azonnal vérré vált bennem. Amúgy ez a hely kamaszkorom óta kedvenc kilátóhelyem. A Dunakanyar úgy látszik onnan, mintha repülõrõl nézné az ember.

Az etetõpont a legjobb helyen volt, a Kaincz-forrásnál , ott degeszre tömtem a hasam kacsazsíros kenyérrel.

A Rám-szakadékban a létrák utáni kis sziklaöbölrõl ezután már mindig Sz.Lajos jut az eszembe...

Nem siettünk, kényelmesen, meg-megállva kóstolgattuk a szépségeket. A pontokon trécseltünk a pontõrökkel. Ennek megfelelõen már jól besötétedett, mire este 10 után beértünk a célba. Hátra volt még 200 km vezetés, amit egy kávéval és egy kólával próbáltam bebiztosítani.

Nagyszerû túra volt, köszönet érte a Rendezõknek!