Kanizsa 50/30/20/10

r.eszterTúra éve: 20092009.10.04 14:13:36
Kanizsa 50, avagy egy hosszú nap elsõ szakasza

Táv: 47 km (gps-szel mérve: 53 km )

Szombat hajnalban fél 4-kor csörög az ébresztõ… Még gyorsan átfut az agyamon a kérdés: „kell ez nekem?!” Ez azonban nem lehet kérdés, így gyorsan összekapom magam, hiszen 4-kor már itt vannak a pajtások, kocsiba be, irány Nagykanizsa. Muszáj korán indulni, mert Kanizsa 50 után még vár az Éjszakai Mecsek :) Útközben sok kis rókát láttunk az út mentén, közben próbálok lelkileg felkészülni a ma rám váró 90 km-re. A rajt a Mezõ Ferenc Gimnáziumban, ami nosztalgikus emlékekkel tölt el :) Nevezéskor egy ajándék fém bögrét is kaptunk, alján a Kanizsa túrák emblémájával. 6:10-kor már indulunk is. Az elsõ ellenõrzõpont a város határában lévõ Csónakázó-tó volt. Nagyon szép látványt nyújtott a tóról felszálló pára, a reggeli hûvösben, ahogy az ébredezõ nap sugarai cirógatták a víztükröt.
Származási hely: Kanizsa 50 + Mecsek éjszakai (2009.09.26.)

Itt ért minket utol Rudi, akivel a Roki 70 mélypontján találkoztam, és kerestük az utat egy órán keresztül a méteres gazban:) Ezután új túratársunkkal együtt mendegéltünk tovább. Utunk ezután a Nagybagolai szõlõhegyre vezetett, ahol a napfelkelte és a „hegy” tetején álló kápolna szolgáltatta a látnivalót a második ep-ig. Ezután rövid erdõs rész után a Szigecskei réten kanyarogva értük el a 3. ep-t. Gyönyörû reggelünk volt, a fûszálakon csillogó vízcseppek és a napfényben felszálló köd igazán széppé varázsolta a tájat.

Ezután erdõn, dombon, és szántóföldön áthaladva értük el Liszót. Innen aszfaltúton haladva mentünk Zápolca magaspontig, ahol a negyedik ep. volt. Innen végtelennek tûnõ kõzuzalékos és ’murvajó’ úton mentünk, majd egy erdészeti sorompót követõen megváltó földúton Nemespátró faluba. Itt a helyi kocsmában volt az ellenõrzõpont. A falut elhagyva szántóföldön át jutottunk fel a dombtetõre, ahonnan szõlõhegyen keresztül értük el a védett hatalmas szelídgesztenye fákat. ( Ezen a részen még rengeteg szelídgesztenyével találkozunk, még sosem láttam ennyit. )
Ezután jobbra, fenyõültevények között megyünk Surdra. A horgásztó mellett elhaladva, egy védett platánsoron megyünk végig. Hatalmas fák voltak, próbálkoztunk a lefotózásukkal, de képtelenség volt egy fát egy képben megörökíteni :)
Származási hely: Kanizsa 50 + Mecsek éjszakai (2009.09.26.)

A platánsor után egy jobbra történõ kitérõvel találjuk a Süsü presszót a 6. ep-vel. Itt tartottunk egy rövid pihenõt, közben a pontõrtõl megtudtuk, hogy Zalát a fenyõ hazájának is nevezik, ezt igazolja az a rengeteg fenyõültevény ami mellett elhaladtunk. Itt voltunk kb féltávnál, kicsit közelebb a végéhez mint az elejéhez. Innen felmászunk egy dombtetõre, majd szántóföld, murva és erdõben megy az út. A 7. érintõpont után aszfaltúton megyünk Liszó felé, majd a piros jelzést követve érkezünk újra a Szigecskei rétre. A horgásztó mellett elhaladva ismét erdõ, majd az arborétumban lévõ pihenõnél találjuk a 8. ep-t. Itt már kezdek csoffadni, és aggódom, hogy fog menni az éjszakai túra. Nekigyûrkõzünk a maradék kb 7-10 km-nek. Miklósfa városrészen áthaladva aszfaltos és kõzuzalékos úton megyünk a cél elõtti utolsó pontig. Útközben egy nagyobb iskoláscsoporttal is találkozunk. Nem tûnnek gyakorlott túrázóknak, az egyik lány zokniban ügyetlenkedik a kavicsos úton :) Itt Andrással nagy örömünkre újra várazhattunk kicsit, hiszen csak pár száz méter kitérõ volt az ún. Romlottvár romjaiig. A várat a valóságban Botszentgyörgy várának hívták, és egy kis családi vár volt. Feleslegessé válva elpusztult, anyagát széthordták. Feltárása, romjainak konzerválása az 1980-as évben történt meg.

Innen már csak a célba kellett bedöcögnünk, ahol az oklevél és kitûzõ átvétele után különbözõ nyereményeket is sorsoltak.
Végülis 10 óra alatt teljesítettük a távot. A túra pozitívuma, hogy a jelzések nagyon jók, eltévedni szinte lehetetlen, de emellett még egy precíz útvonalleírást is kaptunk külön füzetben. Minden ellenõrzõponton másmilyen, az adott helyet jellemzõ dolgot ábrázoló pecsétet adtak. Viszont nem rajongtam a számomra túl sok aszfaltért, illetve jól esett volna ha nem csak egy ponton kapunk inni.

Egy kis üldögélés után irány Pécs, a 2,5 órás út alatt ásványi anyag pótlás és rákészülés a következõ túrára:) De ez már egy másik történet.