Budai kilátók

biborTúra éve: 20092009.10.11 22:23:22
Budai kilátók(nagyon)extra:)

8:55kor sikerül nevezni,sok induló, színes térképvázlat van , szöveges leírás nincs.Nem baj, nem kell olvasgatni- mondom magamnak:) Ez a tizedik ttúrám
remélem, hogy emlékezetes lesz .. A Normafától irány az Erzsébet kilátó, valami futásszerût imitálva kezdek. A hosszú felsõ csak zavar a derekamra csapom,
közben igyekszek nem felakadni a kutyapórázokon és persze nem eltévedni:) Még alig indultam el és máris a János- hegyen vagyok. Pár lépcsõfok, aztán felmegyek a kilátó tetejébe: felhõk, nem valami ígéretes idõ. A pontõr kettõvel lejjebb lépcsõfordulónál van. Lefelé a piroson szerpentinezek, gyakorlatilag 3
méterenként kerülnöm kell az embereket, ami persze nem zavar, csak nehéz az útra, kövekre figyelni közben. Majd lassan magam maradok, leérek a
Budakeszi útra, Szépjuhásznéhoz s kezdõdik egy kis emelkedõ- pont jó eddig, tetszik a: "fel a dombra, le futva, megint fel, megint le" játék. A Kaán- Károly
kilátónál picit várnom kell, hogy fel tudjak jutni pecsételni, nagy a forgalom. A Kis- Hárs hegy tényleg kicsi felkocogok rá, pedig nem szokásom.Ez alig több mint
egy km-re van az elõzõ ponttól - próbálok közben idõt nézni, átlagot számolni de feladom a matekozást, még csak 6,4 km van meg talán nem is érdemes
néznem. Az õrök itt nem a toronyban vannak, pedig már kezdtem azt hinni, hogy minden kilátóba fel kell menni hozzájuk:) A sárgán indulok tovább, jönnek
velem szembe is, kicsit elbizonytalanodok, lehet a Zk.s. -n kéne mennem? De ugyis rávisz a Zk.s.ra a S annyi, hogy nem megyek körbe, talán nem is kell.. térkép elõ; tényleg nem kell arra menni okés, nem csaltam:) Nyomom tovább amikor elhúz mellettem egy hosszúhajú srác nem tudom mennyivel futhatott de nagyot nézek, jó lenne nekem is így menni. Kellemes ösvényen haladok,a pihenõknél pont idõben veszem észre a pirosat és letérek. Örülök, hogy nincsen sár, kicsit szemerkél de nem vészes. A mûúton átkelve örülök, hogy ismét felfelé mehetek, az eddigi fel -le változatosságát megtartva. Nagyon sokan küzdenek felfelé,elõzök jobbról balról s a mindig jólesõ felértem érzés után kis torlódás: elvileg mozgó pontõr/kréta van itt, de most itt van az õr. Várok, aláírás, majd tovább a piroson. Persze lejtõsen, ahol szûkebb az ösvény és nagyobb a forgalom nehézkes az elõrejutás, de viszonylag gyorsan leérek a mûútra. Itt válik ketté a kilátók és a kilátók extra útvonala.

Csoki és innentõl jön az egyéni navigálás.. elõveszem a térképet, ha megyek tovább a mûúton az nekem jó állapítom meg. Elhaladok egy golfpálya mellett,majd elágazás: balra vagy egyenesen? Maradok továbbra is egyenesen, a vadaspark kerítése melletti ösvényen. Vagy két létrát is mellõzök, de nem mászok át: ki tudja miféle
karámokba kerülnék na meg nem biztos h elõbb ott vagyok. Majd hangokat hallok, na nem bolondultam meg:) : a gyerekzsivaj alapján ez lehet a Csacsi rét a
pihenõkkel. Lefordulok balra. Innen a S+on tovább amíg az a mûút mellé ér. Ott rátérek az aszfaltra és hamarosan a parkolóhoz érek, majd a kürtõskalács
illatának sikeresen ellenállva a bejáratnál vagyok. Beengednek a lapot felmutatva. Bent a "Kilátó" táblát egybõl kiszúrom, felmegyek és tényleg ott van az e.p.:)
Innen a Katonasírokhoz kell elnavigálni, elvileg van egy hátsó kijárat ami odavisz de fogalmam sincs hol. Lefelé menet találkozok J. Attiláékkal akik elmesélik
merre kell menni a sírokhoz.
A bejáraton kimegyek:), a keresett zöldikét sehogyse látom. Ekkor ismét találkozok Eszterrel és innentõl egy darabig együtt megyünk. Felfelé indulunk tovább, majd a Reviczky utcára térünk rá, aminek vége lesz. Jobbra fordulunk egy kissé rozoga létrán átmászva. Innentõl nem vagyok képbe merre, aztán a kerítések mellett rájövök, hogy tulajdonképpen a vadaspark mögött vagyunk, kicsit körbekerültük azt. Lefelé haladva nemsokára megtaláljuk a Z+t. Azon megyünk egészen amíg elkanyarodik jobbra, de egyenesen folytatjuk; egészen addig ameddig Attilaék szembe nem jönnek. El kellett volna mennünk jobbra, ezért a kavarodás, oda- vissza kb. 1 km.
Megbeszélés és korda-hallgatás után:) elkezdek sietni felfelé. Fel a domb tetejére, a tisztásnál balra egy vadetetõ mellett, aztán a fenyvesben megtalálom a Z+t.
Nem lett volna egyszerûbb végig azon jönni egyébként..=) A fenyvesben örömködve felmászok a tetõre, átmegyek egy létrán amire valaki faragott tökfejet tett:) Itt
elõkapom a térképet ami pont erre a részre van hajtogatva: meglátom a Katonasírt, ami elõtt a Z+ elmegy jobbra szal maradnom kell erre egyenesen, aztán
kerítésmászás, picit le és ott vagyok. Térkép zsebre. Lefutok egy szûk ösvényen a végén kerítés elõttem és jobboldalt is. Létra van, igaz van egy fok a tetején
meg az alján, és osszam be:) Egy sûrû gazoson vágok át, találkozva pár csipkeággal, biztos lett van egyszerûbb módja az idejutásnak - gondolom. Gyanús motorzúgás csapja meg a fülem,felnézek:a szembelévõ dombon szántanak. Ekkor pár méterre vagyok a sírtól, elõveszem az itinert nézegetem a színes térképet: Katonasírok alatta sziklafal. Mi a csuda.. rendes térkép után nyúlok kihajtogatom s ebben a pillanatban meglátom: van egy Katonasír és egy Katonasírok s nekem utóbbi kell..pont a nem nekem kellõhöz volt hajtva.. nem tudom mit szóljak saját hülyeségemhez, cifrán kijelentem h ekkora bolond mint én a világon nincs.. visszafelé megyek, tovább mint ahol a létra volt ezért át kell másznom a kerítésen: elég rozsdás, inog, érdekes mutatvány. Nem akarok ismét visszamenni a Z+hoz inkább nézek irányt: elõre így kevesebb idõt vesztek, majd valami tisztességes úton fel a dombtetõre, aztán ösvényt keresni a sírokig. Találok egy széles erdészeti utat fel, azon megyek közben már nevetek magamon h ilyet is csak én tudok, fogadni mernék nincs még egy olyan lökött induló a több100ból aki erre jött volna:) Felérve egy viszonylag széles útra jutok, hátranézek és jönnek mögöttem. Lassan megyek s megkérdezem õket a biztonság kedvéért: pont a jó útra navigáltam vissza. Pár 100m és ott is vagyok az e.p.-n, végre jó helyen.. Attilaék is itt pihennek, talán nem is vesztettem sok idõt? A pontõr elmondja, hogy nem kell elmenni a Vörös pocsolya e.p.ra a Tarnai - pihenõ a
következõ. Akkor jól járok ha lemegyek a sziklákon s toronyiránt odajutok. Az õr nagyon nem ajánlja, megyek hát tovább a szekérúton. Ez a tervezett
Z+útvonala.Mennyi Z+ volt ma már s ha felfestik majd mennyi lesz:) Lejtõsen száguldás közben nézegetem az itinert: nem is olyan nagy kitérõ a Vöröspocsolya, s milyen jól mutatna ha minden pontot érintenék:) Egy ösvényt követve remélem jó irányba fordulok, majd felfelé tartva a Vöröspocsolyás- hát környékén lehetek. A sejtés jó, ráakadok a pirosra. A P+ra fordulok de nem találom az e.p.-t megszemélyesítõ zsírkrétát. Legalább erre is voltam, még ha nem is tudom igazolni..letérek a pirosról ismét mert az sokat kerül a Tarnai pihenõ felé. Saccra nézek valami irányt, keresztezek egy köves utat, majd sokáig csak úgy megyek valamerre a fák között:) Elérek egy vadkerítéshez, átmászok rajta létra nélkül, azt hiszem kezdek ebben rutinos lenni:) Ismét ösvényezés, kerítés: ennek visszahajol a felsõ része mikor már majdnem a tetején vagyok. Ugrok inkább mielõtt kidõl velem:) Ezek után találok egy szélesebb utat amin már emberek is szoktak járni néha, pár lábnyomból ítélve. Még egy kerítés, spécin rájövök a lényegre:egy oszlopnál lendület, egyik láb feljebb legyen mint a másik h a súlypont ne egy helyre essen, az oszlop tetejét szorít, felhúz, átlép a másik oldalra, a fele környékén a drótra le, ugrás:)) Kimászókázva magam tovafutok, idõt nézek és ekkor látom meg hogy a Tarnai
és a Hárs- hegyi pont is 15:00ig van nyitva.. ebbõl még baj lehet ha sokáig szórakozok.. mint egy õrült úgy elkezdek rohanni és beleütközök a Zh.sz.-be.
Nagyon jó, ez felvisz a Tarnaihoz. Hamarosan meglátok egy táblát: Nagy Hárs hegy 2,5 km:) A pihenõhõig még megnyomom; odaérve Attilaékkal találkozok ma már sokadszorra:) Nem sokkal negyed 3kor indulok tovább,a Hárs- hegy innen 1,5 km. Sokan vannak ismét elõttem, jó embereket is látni annyi gazozás után:)
Neki is lódulok, a Csergezán- kilátónál vagyok 14:27kor. Iszok- eddig eszembe se jutott. A pontõrök mondják, hogy Nagykovácsiban meleg kaja lesz..Több se kell nekem:plusz motiváció megvan és még 4,5 km+ha beérek 55-re akkor egész szám lesz a menetidõm amit szeretek:) A Zh.sz.ön lefelé ismét
elõzgetek, vannak ismerõs arcok akiket már másodjára látok a túra során:) A háromszögnek vége, az elvileg Z-n megyek ha jól emlékszek egyet láttam is
Nagykovácsi széléig..itt nézem a cél Kossuth 109. . Elérek a Kossuthig, azon bízakodok, hogy csak ne 1-sel kezdõdjön a számozás.. szerencsémre nem.
Nézem még 3 perc Kossuth 129... 117.. 1 perc vagy 30 méterrel lejjebb buszmeg.. 113.. és percre pontosan 55kor érek a célnak helyet adó Trendl- házba.
Beállok a célnál a sorba és örülök, hogy végre itt.. :) Élményekben bõvelkedõ, érdekes túra volt ez a tizedik:)