Meteor

laceeTúra éve: 20092009.10.14 12:09:02
Meteror 21/B

Az akadémiáig mentünk a 61-es villamossal, és átszálltunk a 22-es buszra. A busszal végigmentünk a Budakeszin lévõ végállomásig. A kútnál feltöltöttük a már igen-igen apadt vízkészleteinket. A Z+ jelen elértünk a Mammut-fenyõknél lévõ rajthoz. (Örömmel láttuk a mamutcsemetéket) 12.05-ös rajttal elindultunk. Az elején jelzetlen úton haladva, egy fatelep mentén, néhány létrát megmászva, elértünk a Hosszúhajtási-hegyre, a Hosszúhajtási kõbányánál lévõ 1.ep.-hez. Innentõl az M jelzésen haladtunk tovább. Sokakat megelõztünk, szinte állva hagytuk õket. Pedig nem is mentünk gyorsan. Rátértünk a Z háromszögre. Hosszú emelkedõ után, a Feket-hegyek, Tarnai Pihenõ 2.ep. következett. Itt már sokszor jártunk idén. Gyönyörû a kilátás innen. Ez az egyik legszebb hely. Innen felfelé egy kevésbé kellemes emelkedõ következett a P háromszögig. Itt egy srác lustaságból levágta az kanyart a már kitaposott részen. Nem sokat nyert vele, mert fent a P-n megelõztük. Fent a P háromszöget felváltotta a P-, melyen továbbhaladtunk.

A Vöröspocsolyánál 3.ep., (itt is sokadszor jártunk) egy férfi várt minket a pecséttel egy összecsukható széken ülve. Lenyomta a pecsétet, és utat mutatott nekünk. A P- jelen lerohantunk Remeteszõlõsre. Áttértünk az úton, jobbos kanyart véve az Ördög-árok felé haladtunk tovább. Az utcában megláttunk egy nyomós kutat. Abban a reményben megálltunk ott, hogy utána töltjük a vizesüvegeket. Sajnos a kút üzemen kívül volt. A villanyoszlopnál, melyen a K+ volt, balra fordulva ráleltünk a 2. már mûködõ nyomókútra. A kutat elhagyva betértünk a 4.ep.-hez a Remete-Szurdokba. A padon ülõ pontõrtõl megkaptuk a pecsétet, majd odébbálltunk. Itt elég sok turistát megkerülve kiértünk a szurdokból az országos K- re. Egy bal kanyar vétele után felértünk a buszmegállóig, ahol az oszlopon lévõ jel mutatta, merre tovább. Újra balra, jobbra, végül egyenesen elértünk a máriaremetei Templomhoz, az 5.ep.-hez. A pontõröktõl megszereztük az utolsó pecsétet, és nekiindultunk a végsõ szakasznak. A templomtól lefelé elértük a Zsíroshegyi utat, melyen az utóbbi idõben minden keresztezõdésben lassítókat tettek. (Nem rossz ötlet) Hosszas aszfaltozás végén végre megpillantottuk a Nagyrétet, mely már a túra végét elõjelezte. Itt még egy kis mászás, és beértünk a célba.

A gyermekvasútnál: cél pecsét, Bp.kupás pecsét, kis üdítõ és kitûzõ. Megettük a még meglévõ szendvicseinket és autóba ülve hazaindultunk.