Bakonyi Barangolás

caty85Túra éve: 20092009.10.18 11:28:41
Sziasztok!

A Bakonyi Barangolásról szeretnék írni.A csapatunk a 20km-es távot választotta ami Bakonybélrõl indult.A rajtolás után sikeresen eltévedtünk, annyira beszélgettünk,hogy nem is nagyon figyeltünk a jelekre inkább követtük az elõttünk haladókat a P+ jel helyett egyenesen mentünk.A legnagyobb kárunkra mert már tuti,hogy mentünk két kilomért is mindenféle szántóföldön és sisnyáson át,mire körbenéztünk,hogy sehol semmi jelzés és senki nincs körülöttünk.Úgyhogy visszafordultunk egészen a falu határáig és végre mehettünk a rendes úton.Az elsõ ellenõrzõpontig simán eljutottunk mindenféle fennakadás nélkül.Mivel a tévedés végett jó késõn értünk oda inkább eltekintettünk az idõ felírásától :D Innen kövétkezett a legnehezebb része a túrának a Bányáig.Én legalábbis ( mivel a csapattársaim jóval edzettebbek nálam) kissé lihegve és elfáradva értem fel a régi kõfejtõig.Ott kicsit megpihentünk, készült pár fotó is aztán megkönnyebbülve,hogy most már jó ideig lefelé megyünk nekiindultunk.Elég hamar mivel már szinte rohantunk elértük a Királykapunkál lévõ ellenõrzõpontot.Ott ettünk,ittunk kissé megpihentünk és folytattunk utunkat.Az út egész jó volt csak úgy szaladtunk rajta.Komolyabb emelkedõ itt nem volt.Közben csatlakoztunk egy túravezetõkbõl álló fiatal,jókedvû társasággal.Velük haladtunk egy idegig és jókedvük ránk is ragadt,úgyhogy nevetve mentünk tovább.Aztán jött egy jó kis murvás út is ami nem tett túl jót a lábunknak.Mikor beértünk a Gerence pihenõhöz szépen kisütött a nap is,bár kissé hideg volt az erdõ nagyon szép így az õszi napsütésben.Elhagyva a pihenõt rögtön felfelé vettük az irányt ami engem kissé megvisel de aztán jött az elõbb említett társaság és így én is könnyedén vettem az akadályt.Az emelkedõ tetején volt a Széchenyi Zsigmond emlékmûve miszerint az ott álló magaslesen lõtt le 16 vaddisznót és 1 rókát.Itt is fotóztunk és Nóra szerint úgy állok a képen mindha én lõttem volna a 16 vaddisznót :D Mivel már kicsit szorított minken a szintidõ ismét felvettük a tempót és haladtunk immár a cél felé.Elértük az erdészeti mûutat .Ezt is legyûrve jó meredek lejtõ következett a mûútig amit itt-ott a hátsó felemen tettem meg :D Aztán az instabil kis hídon átérve bementünk Bakonybélre.Innen már a mûúton ballagtunk a célig.Ott nagyon szép oklevelet kaptunk és a kitûzõt.A kapott italjegyen jól bekóláztunk és mivel lehetett kapni be is lángosoztunk :D Mindent összevetve egy nagyon jó túra volt ,jó szervezés, jó szallagozás (amin így is sikerült eltévedni :D) a szervezõknek további jó munkát kívánunk és várjuk a következõ remek túrákat.