Fel a Naszályra!

Naszály 35 (Magyarkút-Alsópetény)
táv:34,5 km
össz-szint: 1154 m.

Erre a hétvégére Piros bejárást terveztem ,de hirtelen ötlettõl felbuzdulva (régóta terveztem Õsagárd ,és a Naszály környékének megtekintését)inkább Vagdalthúsék túráját választottam.Némi nosztalgiával gondolva a tavalyi "utolsó rendezésû" Cserhát40 túrára ,ami késõbb kiderült mégis meglesz tartva,ha nem is ugyanazon az útvonalon ,és távon.

Kora hajnali vonattal el Vácig ,ott átszállás a "kispirosra" ,és 6 óra 55 körül már baktattam is többed-magammal a magyarkúti kihalt állomásról ,a Beac Maxiról ismert Fogadóhoz ,ahonnan némi beszélgetés ,szerelvény igazítás ,csomag feladás után 7,15-kor elrajtoltam.

Szemerkélõ esõben indultam, az Irma-forrástól a kék sávon ,tempós gyaloglással ,néha a lejtõkbe belekocogva ,szép lassan utolérve az elõttem indulók zömét, egészen Katalinpusztáig,ahol az 1.ellenõrzõpont mûködött a helyi kocsmában (pecsét kitéve a pultra).
Nem sokat idõztem ,gyors pecsételés után tovább a piroson ,ahol sikerült is az ellenkezõ irányba menni ,hátam mögött úgy 20 méterre 2-3 "túra-társsal" ,akik végignézték hogy rossz irányba indulok ,Õk mentek helyesen ,még véletlenül sem kiáltottak volna utánam ,hogy ne tévedjek el ! Hamar rájöttem hibámra(4-5 perc múlva) ,vissza a piroson ,majd rá a közben észrevett ,szalagokkal is megerõsített jó útra. Számomra nem annyira ismert, nagyon szép (soha nem jártam erre)részeken haladtam ,érintve Rockenbauer kopjafát ,majd a Gyadai-tanösvényt ,utána nem sokkal a Gyadai-réten a piros és zöld jelzéseken elérve a 2.-ik ellenõrzõpontot(Óriások pihenõje)

Innen komoly emelkedés kezdõdött, már végig a kéken(ez a jelzés a túra végéig nem változott)a Bik-kúton át a Naszály-csúcsig ,kb. 450-500 méter fel ,úgy 5 km-en keresztül.Itt utolértem két futót ,velük kapaszkodtam-kocogtam egész addig ,amíg a meredek hegyoldalban letértünk a kékrõl ,kis idõ múlva a régi jelzésen haladtunk egy darabig ,majd nagy nehezen visszataláltunk a közben szintútra váltott rendes kék jelzésre ,amit a mögöttünk jött túratársak jeleztek.
A 3.-ik ellenõrzõponthoz már elsõként értem fel(35.-ös távon indulók közül) Pecsételés és "zúdulás" le Õsagárdra ,persze ez óvatos kocogás volt a köves talajon lefelé nem mertem nyomni nagyon.Nem siettem (közben visszaelõztek a futók ),nehogy korán érjek a pontokhoz,habár a vendéglátó-ipari egységek elviekben nyitva vannak ! ? Õsagárd kicsit csalódás ,az evangélikus templom szép volt ,végül a pont(4.-ik ellenõrzõpont) nem is kocsmában volt,hanem fentebb a falumúzeum kertjében. Itt finom sütit kaptunk ,meg dobozos üditõt.

Elég hosszú szántóföldes - erdõfoltos szakasz következett Felsõpetényig ,kevés jelzéssel ,de a kritikus helyeken szépen szalagozva. A faluban betérve a sörözõbe mely az 5.-ik pont volt ,pecsételés után ittam egy sört ,és egy kávét(jól esett nagyon).

Vissza kellett menni egy kicsit a hídon ,az új kék jelzésre (mert a régi Romhányba visz),az én térképem is régi volt ,majd végig a falun kiérve az üzemi területekre ,késõbb egy szintmentes szekérútra ,amely szinte végigvitt Alsópetényig.Nagyon sokáig (Õsagárdtól Alsópetény széléig) egyedül mentem ,csak a cél elõtt nem sokkal ért utol két másik futó túratárs,egy lány és egy fiú.
13,10-kor értem be a célba (Kulturház-Hármaskönyv Fogadó),idõm 5 óra 55 perc.

Vagdalthúsék remek kis túrát szerveztek ,a beigért szép kilátás a Naszályról sajnos az idõjárás miatt elmaradt ,de a szervezéssel maximálisan elégedett voltam,érthetõ itiner ,szalagozás ahol kellett ,az eltévedések saját hibámból adódtak ,az igazolólapban leírás a nevezetességekrõl ,és pontos információ a vasúti és busz járatok menetrendjérõl !
A végén pincér szolgálta fel a bablevest ,megittam a "feladott" sörömet is ,jó kis túra volt.