Dobogókői hegyi futóverseny és teljesítménytúra

nedus65Túra éve: 20092009.11.23 09:16:59
Dobogókõi futóverseny
Ezen a ködös , de nem túl hideg szombaton a Pilisbe mentem futni . Egy kísérlet volt ez számomra , vajon hogyan megy az új gyógyszerrel a hosszabb táv , ugyanis a No , megállj csak óta nem futottam 18 km-nél hosszabb távon . Ráadásul kísérlet volt arra is , hogy milyen lehet egy tájfutós terepfutás . Vajon mi lesz a „járhatóbb” út , a toronyirányt-mindenenát- vagy esetleg a futhatóbb , de hosszabb jelzett/jelzetlen utak , vagy a kettõ keveréke ?
9:30-kor a Matyi büfé felett kb.30-40 futó sorakozott fel , és másodpercre pontosan indultunk . Az elsõ 3.5 km-er végig lejtett Pilisszentkeresztig . Bemelegítésnek jó lehetett volna , ha nem 4 perces átlagnál gyorsabban csörtettünk volna le a faluba . Onnan elõször enyhe , majd a Pilis-szerpentínen kicsit fokozódó emelkedõn végre beállt az iram az elviselhetõbb tartományra . Mivel elõtte két alkalommal bejártam a lehetséges útvonalat , és Jakus Béla barátom által tavaly lefutott track is benne volt az órámban , több lehetõsége is elõttem állt : felfutás körben a szerpentinen ( kb.1800 m-el hosszabb táv ) vagy az utálatos átvágás . Végül is improvizáltam , a kettõ keverékét alkalmazva néhány rövid étvágást megcsinálva nagyrészt a zöldön mentem .A pilis-nyergi ellenõrzõ pont ( nekem újdonság volt a tájfutós lyukasztós módszer , de határozottan célszerûnek tûnt ) után , mikor a piroson le botladoztunk a mûútig már egész nagy társaság verõdött össze .Legalább 8-9 futó társaságában ugráltunk át a mûút szalagkorlátján , hogy keresztben dzsungel harcot vívva átvágjunk a zöld jelzésre . A völgyben dolgozó favágók rémült , de legalábbis elképedt tekintettel figyelték az örült embereket akik a kidöntött fák ágain keresztül próbálnak átjutni . Innen egy darabig egy kicsit futhatóbb és követhetõ volt az út , egészen addig , míg elhagytuk a zöldet és behatoltunk egy fiatalosba , ahol talán valamikor volt valami csapás , de mostanra az erdõ irtások miatt ebbõl semmi sem volt látható . És hiába jártam már erre , és a társaságban voltak többszörös teljesítõk is , mégis alaposan eltájolódtunk és hatalmas bozótharcok közepette egy agyagos-saras patakmederben kötöttünk ki . Sokszor bokáig cuppogtunk a mély dagonyában miközben pontosan tudtam , hogy kicsit ballra tõlünk ott van a zöld/zöld háromszög jelzés kombináció , amin gyönyörûen lehetett volna végig futni . de hiába , ilyen a csorda szellem . Ezek után úgy döntöttem , hogy megyek a saját fejem és órám után . Innentõl kezdve állandó útitársam akadt egy xterrás kolléga személyében .Útközben lassanként kiderült , hogy egy csomó közös ismerõsünk van , így egészen jól elbeszélgettünk . Illetve fõleg én pofáztam , amiért utólag is elnézést kérek , de valahogy próbáltam elnyomni az egyre fokozódó és rosszabbodó hányingeremet . Ráadásul az volt a gyanúm , hogy nagyon visszafogom õt , de nem akart egyedül tovább menni . A Prédikálószékre való felmenet inkább emlékeztetet egy teljesítménytúrára , futás az nem sok volt benne , ráadásul itt rengeteg túrázóval is találkoztunk .Tudtam , ha valahogy felvonszolom magam , akkor jó darabig , egészen a Királykúti-nyeregig nincs nehéz szakasz . Ez így is volt , végre tudtam produkálni valami futó mozgás szerût is . Az utolsó 3-4 km tõl egy „kicsit” tartottam , ezen a szakaszon 3 hete majdnem telefonos segítséget kellett hívnom .Ennyire most nem volt rossz a helyzet , sok-sok bele gyaloglással ( vagy is inkább néha egy kis bele kocogással ) feljutottunk a tv-toronyig és onnan ugyebár már csak be kell gurulni a turista házi célig .Az idõ nem volt valami ( 3:54-34 km) fényes , de ma más céljaim voltak .
Tanulságok : nem érzem még most sem igazán magaménak ezt a versenyzési módozatot .Nem túl jól tájékozódom , fõleg a jelzetlen és sokszor járatlan utakon nem . Viszont nem lehet egy szavam sem , ez a verseny errõl szól , fix pontok és köztük meg ahogy tudod . A lelkem meg végig háborgott , hogy már megint kispistázom , pedig nem . Amúgy elég spártai volt az „ellátás” ( bár ez is tudható volt elõre ) két helyen volt víz . Azt pedig , hogy nõk nem indulhattak a „hosszú”távon eléggé középkori felfogásnak tartom . Ja , és az új gyógyszer sem hat .