Bakonyi Mikulás

cztamasTúra éve: 20092009.12.07 17:58:56
1 héttel vagyunk a Tanúhegyek után és máris sorbaállok a 30as táv nevezéséhez. Mit állok. Állunk. Kivételesen jött velem egy kolegám, úgyhogy ez a második túra aminek nem egyedül vágok neki. Pedig nem vagyok kibírhatatlan. Sorbaálláshoz csípõs kicsit a reggel de hamar bejutunk az aulába ahol viszont 50fok van. Gyors nevezés, aztán indulás, be kell fûteniük a ruháknak. Zircrõl kiérve, elkapva a tempót már nincs fázás helyette jó hangulat friss levegõ. Borzvavárig kisebb emelkedõ és gyönyörû õszi erdõ pompázik. Utána Cuha-völgy, ami amúgy is gyönyörû a vonat csak dob a hangulaton. A vasútállomásnál megnéztük jobbra fenn a kis szikla-emlékmûvet, sajnos tábla nincs már így tudatlanok maradtunk a témában. A patakátkeléseket nagyon élveztük. A völgy után a letérõn majdnem megyünk tovább az 50esen, egy idõsebb túratársunk szól hogy ha 30asok vagyunk akkor õt kövessük. :) Ezúton is köszönjük. Féltáv felé pihenõ, jó hangulatú EP-k várnak ránk. Csesznekig változatos terepen szép horhosokban ereszkedünk, csúszkálunk az amúgy nem túl sáros, de vizes agyagos talajon. Helyenként szigorú "photo-pointok" vannak érdemes körülnézni a nagy sietségben. Cseszneken a gyönyörû vár na meg a kocsma, ahol mindenki elfért evett (na meg ivott) :P és szusszant egyet a társaság. A szenyók is kiválóak voltak, egyedül a forralt bor hiányzott kicsit. Tovább Gézaháza felé, kis betonos szakasz majd erdõ, Kõ-Árok. Gyönyörû sziklafalak mindenütt (kicsi Hohe-Wandok). Jó kis sziklás terep, szembeforgalommal, mindenki mindenkit üdvözöl jó utat kíván. Jó érzés az üdvözlés, jót tesz a hangulatunknak. Gézaházánál találkoztunk Jólapukkival is, adott nekünk csokit, cserébe lefényképeztük és mindenféle jót kívántunk egymásnak. Az elõzõekhez képest kicsit monotonabb rész következett, szántók legelõk az EP-ig. Onnantól fenyves majd felérve a Cuha-hegyre (510m) lezúdulás 370re a völgybe. Ez egy jó kis szakasz. Leérve újra EP a vasúton, de konkrétan a síneken kaptuk a pecsétet. :) Aztán nem sokkal késõbb sikerült lencsevégre kapni egy szerelvényt még a kis kürtjét is megszólította nekünk a mozdonyvezetõ, kár hogy a képen nem látszik milyen jó hangja volt. :):) Ezek után Zircig újra Cuha-völgy, balról vasút, jobbról Cuha. Ahogy az elõzõekben is írták a templomot végig láttuk, de igen nehezen közeledett (még a 30asoknak is) :). Természetesen egyszer csak elfogyott a táv, beértünk. Mivel nem a teljesítmény volt a lényeg 8ó15percet mentünk, 40perc kocsmával. Plusz 200 fénykép is készült ez sem elenyészõ idõ. :):)
Hazaút elõtt kellemes meglepetésként a Sumi50-es túratársaimmal is összefutottam (õk persze az 50esen voltak). Remélem még látjuk egymást. A nap zárásaként egy állványos hosszú záridõs kép a két toronyról. :)
Jó túra volt, jó szervezéssel, és gyönyörû útvonallal. Jövõre 50es.
ui.: csak az a fránya forralt bor ;)