Dombay-tó

DpetiTúra éve: 20092009.12.17 17:22:51
Dombay-tó Maraton, avagy egy évzáró hétvége a Kelet-Mecsekben!

A túra december 13.-án, vasárnap került megrendezésre. A rendezõi csapat meghívott engem és pár túrapajtást szombat esti kis beszélgetõs, iszogatós mulattságra. A meghívást nem utasítottuk vissza, ezért szombaton délután elindultunk a Dombay-tóhoz. Kb. hat óra körül értünk oda. Már voltak, de a rendezõség egy része Pécsen volt vásárolni még egy-két dolgot, ami kell a túrához. Mi addig elfoglaltuk a szállást, aztán megnéztük, hogy mibõl élünk! Volt egy pár üveg bor, meg pálinka. Hát szomjasak nem maradtunk:). Jól sikerült az este. Csomót beszélgettünk, pingpongoztunk. Már amennyire lehetett burkolatlan ütõkkel. Mivel másnap feladatom volt két társammal, ezért „már” fél kettõkor eltettük magunkat másnapra, akarom mondani aznapra:).
Sokat nem aludtam. Aztán 5:15-kor kelés, mert várt ránk a pontõrködés a Zengõn. Kicsit korán volt, de összekaptuk magunkat. 6 elõtt egy picivel el is indultunk. Jól esett a kissé másnapos fejnek a friss hajnali levegõ. Kb egy óra alatt fel is értünk a csúcsra. Itt elfoglaltuk a helyünket, és vártuk az elsõ érkezõket. Lassan érkeztek is. Szép sorban. Találkoztunk sok-sok ismerõssel. Az idõ nem volt a legjobb, mert iszonyat hideg volt. Próbálkoztunk tüzet gyújtani, de füstön és max 10 cm-es lángokon kívül nem jutottunk többre. Levontuk a tapasztalatot, hogy a vastagon zúzmarás, jeges ágak nehezen égnek:).
Elõre meg volt beszélve, hogy barátok söprik a hosszú távot, ezért mi a Zengõn csatlakoztunk hozzájuk, és mi is segítettünk söpörni. Igaz nem volt ki (szerencsére). A végén már nagyon vártuk õket, mert fáztunk, mint a kutya. Végül megérkeztek! Összepakoltunk és nekivágtunk a még vissza lévõ kb. 37 kilométernek. A túrát, mindig is szerettem, mert szép helyeken halad. Zengõ, Réka-völgy, Kisújbánya, Cigány-hegy, Dobogó, Püspökszentlászló, Hármas-hegy és persze a Dombay-tó. Furcsa és egyben szép volt a hóhatár számtalan átlépése. Néhol akár 5 cm hó, máshol zöld fû. Ahhoz képest, hogy kb. 10 órakor indultunk a Zengõrõl, egész sokáig eljutottunk világosban. Püspökszentlászlón sötétedett ránk. Fejlámpák elõ, és fel a Hármas-hegyre. Az utolsó izzasztó „dombocska” a túrán. Utána már csak be kellet sétálni a rajtba. Ott kiürítettük a leszedett szalagokkal teli zsebeinket és nekiláttunk a maradék paprikás krumplinak. Végre meleg kaja! Jól esett!
Búcsú a rendezõktõl, aztán gyorsan haza, mert másnap zh:)

Jó kis túra. Jó kis csapat. Jó idõ! Kell még más egy JÓ túrához…

Köszönet a rendezõknek és örülök, hogy segíthettem!