Pinceszer/Vincézés - Pincézés

bambuszTúra éve: 20102010.01.26 07:42:30
Vincézés – Pincézés 25

(Ez a túrabeszámolóm a képeimbõl való videószerkesztés miatt egy kicsit elhúzódott.)

Miután megérkeztünk Csókakõre,és megtaláltuk a Bogi-pincét,egy gyors nevezés,és a kisüsti után nekivágtunk a távnak. Megtámadtuk Csókakõ-várát,de hármunk közül csak egyedül vettem be.A jutalmam egy müzli szelet,és a havas táj látványa.A vár túlsó oldalán,kissé csúszós lépcsõn,óvatosan leereszkedve a völgyben folytatódott utunkat,majd a Buhin-völgy emelkedõjén eljutottunk a Cser-vágás ep.-ig.Cser-vágástól Csákberényig egy hosszú,unalmas rész következett.Csákberényben a Vértes-Gyöngye vendéglátó-ipari egységben volt a 2 ep.Itt megpihentünk egy kicsit és pótoltuk az elhasznált kalóriákat.Csákberénybõl kivezetõ úton egy ház ablakából kiszóló néni terelt minket a helyes útra.Ekkor láttuk meg,hogy valakik már visszafelé jönnek, akik sikeresen túlmentek a keresztezõdésen.A faluból kiérve az erdõben egy kissé hosszú,húzós emelkedõn a Gémförtés-völgyön mentünk felfelé egészen a hegytetõig ahol összefutott a 15 km,és a 25 km-es táv.Innentõl egy kicsit lejtõs úton haladtunk egészen a Szép kilátás hegygerincig ahol már sokan gyönyörködtek a kilátásban.Itt szinte minden irányból lehetett hallani a „áááá,de szép”,és a „aszta de gyönyörû” mondatokat.Majd ezután következett a „fekete leves”.A szikláról lefelé vezetõ keskeny,csúszós úton a gyönyörködés,és csodálkozást kifejezõ mondatokat felváltotta a „q…a életbe minek jöttem erre” és a „q…a a…t a szervezõknek” kicsit ingerült túrázók mondatai.Miután szépen leereszkedtünk a hegygerincrõl és a Piroska-emlékmûnél jobbra fordulva rátértünk az Ezerjó borútra.Ezen az úton elértük a Sáfrán-pincét.Itt volt a 3 ep. ahol forró teát,és a házigazda borát lehetett iszogatni,és egy kicsit megpihenni.Itt az emberek elfelejtették a hegygerinc megpróbáltatásait.
A Sáfrán-pincébõl tovább haladva kevés gyaloglás után szintén egy „búfelejtõ” helyig,a Kis-pincéig vezetett az út.Itt is meg lehetett kóstolni a gazda borát,és a mustot.Innen már csak pár száz méter volt a célig,ahol hogy-hogy nem szintén forró tea,bor,és zsíros kenyér fogadta a túrázókat.