Normafa

SipiTúra éve: 20102010.03.07 09:41:03

NORMAFA 20(2X)

2010.03.06

Valami csodálatos futó-kiránduló idõ volt ma ,a kora reggeli csípõs mínusz 7 fokot leszámítva. Az elég tág indítási idõt ,és a rajtnál hagyott  autó csomagtartójában ,illetve a Széchenyi-hegy elõtti frissítõ pont adta depózási lehetõségeket kihasználva elhatároztam,hogy 2 kört megyek.

93-as rajtszámot kaptam a 7,25-ös indulásomkor ,a közel 100 fõ elõttem  induló  arra engedett következtetni ,hogy 10 -ig legalább  7-800 túrázó fog nekivágni ennek a kellemes vonalvezetésû teljesítménytúrának.Könnyen öltöztem : mackó alsó, felül hosszú Saucony  ,rá egy nem túl vastag pulcsi és egy mellény  alkotta ruházatomat ,egy bringás kesztyû kiegészítésével.A Nordic Walkingot és a hátizsákot  nem vittem ,gondoltam sokan lesznek ,csak akadályoz az elõzgetésben ,meg könnyebb futni nélkülük.

Rögtön az elején csapódott hozzám egy sporttárs ,meg is nyomtuk aránylag tempósabban az elsõ két szakaszt ,mert nagyon fáztunk. Jelzésügyileg sok variáció nem volt ,sárga sokáig...... Csacsi réten egy csoki ,amit eltettem vésztartaléknak ,majd tovább egészen a piros becsatlakozásáig,a Piktortégla-üregek nevezetû ponthoz ,ott elfordultunk balra a sárga kör jelzésen ,és következett  a túra számomra ismeretlenebb része. Ami a rajtnál kapott  színes térképvázlatot átnézve nem tûnt veszélyesnek,ennek ellenére sikerült kicsit elkavarni ,az említett sárga körön tovább mentünk Csillebérc felé a piros négyzet becsatlakozásánál a derékszögû elfordulás helyett ! A mögöttünk lévõk jöttek utánunk ,szembõl érkeztek azok akik szintén benézték a jelzést ,így egy kb. 8 fõs csoport fordult vissza.....,plussz 600 méter bónusz ,ahogy Géza bácsi mondaná: "ugyanannyi nevezési díjért ,többet mehetünk ....." ,végül is minden relatív ! ?

Miután megszabadultunk a piros négyzet adta bonyodalmaktól ,a zöld 3szögön zúztunk lefelé ismét északi irányba ,az Irhás árok környékén ,majd aszfalt utak ,onnan nem messze Gazdagrét.Nem sokkal a 3.ik ellenõrzõ ponttól ,egy siratófalra emlékeztetõ utca tetején ,amit meggyalogoltunk ,hátranézve látom ám ,hogy egy "elvetemült" túratárs jön felfelé ,megfutva ezt a részt is! Késõbb kiderült teve volt a tétova.....:))  Közben a  futó kolléga akivel eddig jöttem leszakadt , viszont a Kápolna ep. -Úti Madonna szakaszánál Teve sporival konzultálván abban maradtunk ,hogy Õ futva veszi a Széchenyi-hegy elõtti etetõ ponthoz vezetõ "kellemes" meredekségû szerpentint ! Én emítettem,,hogy két kört megyek nincs kedvem leamortizálni magam az emelkedõk megkocogásával !

Nos, a TV adó körüli sztyeppés ,kissé szeles területet választották az etetõ pontnak ,az igen szimpatikus rendezõ-segítõk.Volt minden jó: forró tea ,zsíros kenyér ,csalamádé,lila hagyma ,meg is pihentem egy kicsit ,pótolva elhasznált kalória készletemet. Ezután különös esemény nélkül tovább a zöld 3szög-zöld sáv jelzéseken ,a többi túrán is  elõszeretettel alkalmazott vonalvezetésen kocogtam , a Normafa  (4.-ik ellenõrzõ pont) érintésével a kék körön. Libegõ -János-hegy - Erzsébet kilátó klasszikus pontok ,pecsét után le a piroson ,ahol már volt túrázó rendesen ,sikerült aránylag jó tempóban ,a tervezett idõben (2 és fél órán belül)  beérkeznem a célba.

Elsõ kör:  19,8 km - 720 szint - 2 óra 29 perc - 8 km/h

Rövid pihenõ (15 perc),szerelvény igazítás ,evés-ivás után elindultam negyed tizenegykor a 2.-ik körre.Idõ már melegebb lett , rengeteg túrázó ,nagyrészt a 10-es résztávon indulók ellepték a sárga ösvény elejét ,úgy a Csacsi rétig ,gondolom ott mentek le a Normafa felé ! ? Nem volt túl vidám elõzgetni némelyeket ,hárman-négyen egymás mellett ,sokszor kézenfogva ,kb. 20 perces ezrek tempóban ,nem figyelve ,elmélyülten  beszélgetve........Késõbb  a 20-as túra vonalán már sokkal jobb volt a helyzet ,sokáig egyedül mentem ,mert javarészt 10-ig elindult sporttársak már messze jártak. Eltévedés már nem volt ,emlékezetbõl abszolváltam a további útvonalat ,viszont az eddigi fagyott föld sok helyen ,már ahol rásütött a nap ,felengedett és igen tisztességes sár lett .A Normafa környéke enyhén kaotikus már dél körül ,a szép idõ kicsalogatta a népet  ,nagy tömegek mulatták az idõt némi testmozgással (is) ! A piroson lefelé megelõztem 10-es távról olyanokat másodszor,akiket a Csacsi rét elõtti sárgán láttam utoljára .

A második köröm rövidebb is lett(nem volt benne kavarás,plusz km) ,de lassabb is ,többet gyalogoltam már. 19,2 km - 680 szint - 2 óra 39 perc - 7,25 km/h

Összeségében nagyon szép idõben (a hideg nem volt veszélyes) ,igen kiváló rendezvényen vettem részt ,kellemesen elfáradtam.