Művészetek Völgye

dnvzoliTúra éve: 20102010.03.08 11:07:02

Mûvészetek Völgye 36

2010.03.05.

Péntek kora este összeállt az autó legénysége,így szombat 6 órakor Márti,Laci,Robi és Sanyi társaságában vágtunk neki a kicsit több mint 100 km-es útnak.Ahogy elterveztem,gyenge másfél óra alatt lerobogtunk Monostorapátiba,és 7:35-ös rajtidõvel meg is indultunk legyûrni a mára elrendelt távot.Nagy örömünkre csatlakozott hozzánk Viktor is,és bár amúgy sem voltunk valami morcosak,a jókedv innentõl garantált volt.Az elején még velünk tartott egy pannonhalmai sporttárs is,de õ gyorsabb tempót kívánt a miénknél,így hamar ott is hagyott bennünket.

Reggel bepakoltam egy pár kesztyût is,és bár nem gondoltam,hogy használni is fogom,hamar elõkerültek a zsákból.Nagy hasznát vettük aztán nemsokára a néhány fok mínusznak!Taliándörögd felé a szokásos sárdagasztás mindjárt elmaradt,ennek gondolom legalább annyira örültek az épp itt dolgozó favágók is.Elhaladtunk a Bába-majd a Java-kút mellett,gondoltam a másodiknál,ezt már megnézem magamnak.Bóklásztam keveset az erdõben,de nem találtam semmi „kutasat”így a többiek után siettem.A Raskóc-patak hídján most könnyedén jutottunk át,nem úgy mint tavaly,mikor a hídon hömpölygött jó 10 centi magasságban a víz.

Taliándörögdre az ell.pontra durván másfél óra alatt értünk,ezen a 8 km-en 110 méter szintet ír az itiner,lehetett tolni rendesen.Ettünk,ittunk majd kiérve a faluból nekilódultunk a nyílt terepen.Nagy szerencsénkre a beígért viharos szél nem jelentkezett,nem volt túl meleg,de sütött a nap,így jó kedvvel haladtunk.(Ekkor vettük észre azt a triót akik Dörögdöt egy a szalagozott elõtti úton hagyták el,és bõszen kispistáztak a mezõn,kihagyva így a Szt.András templomromot is.Az itiner ugyan lehetõséget ad erre,mármint az egyéni útvonal választásra,de akkor akik ezt a megoldást választják,remélem vannak olyan becsületesek is,hogy nem veszik át a kitûzõt és az oklevelet,amin a 36-os szám szerepel megtett távként!……)

Hamarosan aztán belefutottunk a „télbe”:) Az ilyentájt általában hóval telt mélyútszakaszok most sem okoztak csalódást,sõt mivel fagyos volt az idõ,a hó meg is bírt bennünket,így azon haladtunk amíg tudtunk.Ezt Márti is így gondolhatta,de õ azért a móka kedvéért produkált egy esést is.(az a fránya pálinka,ugye…:)

Ekkorra már eldõlt,hogy a gyõzködések hatottak,így az elõzõleg csak a 25-ös távot vállaló csapattársak is a bal kanyart választották a Szputnyiknál az egyenesen tovább haladás helyett ,és Öcs felé vették az irányt -az ell. szám felírása után.Itt is,mint a túrán általában,szép kilátásokban volt részünk.Bár voltak sporttársak akik Öcs érintését sem tartották fontosnak,mi azért begyalogoltunk a faluba,hogy aztán hamarosan el is hagyjuk és elinduljunk Pula felé.Elõször aszfalton,majd a Pulai-erdõ tövében egy földúton haladtunk,szerencsére a fagy még itt is tartotta magát,így a sár még váratott magára.Pulán a buszváróban megkaptuk a szokásos almánkat,melyet Márti finom zserbójával párosítottuk.Fél távnál voltunk pontosan,ha jól emlékszem bõ 3 órát vett igénybe az eddigi szakasz megtétele.

Pula után aztán végre újra bevethettük magunkat az erdõbe.Ez a szakasz egy rövid emelkedéssel indul,az ösvény mellett milliószámra nyílik a védett hóvirág.Balról aztán mellénk szegõdik egy patak is,amit aztán a kék jelzés befutásakor elhagyunk.A kék sávon folytatjuk tehát,túl sokat azonban nem tartózkodunk a túristajelzésen,csak a Kinizsi-forrás eléréséhez használjuk.Forrásnál vízcsere,fényképezés,kolostorrom megtekintés….

Az ell.szám felírása után nekivágunk az elsõ húzósabb emelkedõnek a Som-hegy oldalában.Az emelkedõ is jól járható hála a fagynak.Hamar felérünk,majd erdészeti utakon kanyargunk,aztán egy jobb kanyarral kiérünk az erdõbõl,ahol szép kilátásban van részünk a Hegyesd irányába.Pár méter után aztán szinte az egész eddigi útvonalunkra rálátást nyertünk ….szép.

Az etetõ-itató állomás Vigántpetenden az iskolában kapott elhelyezést.Módjával fogyasztottunk a finom teából,lekváros-zsíros kenyérbõl,hiszen nem túl szerencsés degeszre tömni a hasat amikor még jó kis kapaszkodások várnak ránk.Így is jó húsz percet biztos elidõztünk a kellemes melegben,de aztán erõt vettünk magunkon és nekilódultunk a folytatásnak.A falu végén a templom után balra fordulva felcaplattunk a domboldalba,majd ott dobva egy jobbost elõször az erdõ szélén,majd betérve a fák közé haladtunk.Felettünk szép mohás sziklaalakzatokat láthattunk,majd nemsokára meg is mászhattuk õket,elérkeztünk ugyanis a Király-kõ alá.Rövid,de annál meredekebb mászás következett,de az odafent elénk táruló látkép miatt(na meg a pecsét-süti duóért)mindenképp megérte a fáradság.Órákig el lehetne itt bámészkodni,de mivel teljesítménytúrán vagyunk vagy mifene  pár perc után leereszkedtünk a hegyrõl Kapolcsra egy szép árok peremén.A faluban egy ideig egy belsõ utcán haladtunk,így csapatunk néhány tagja még egy kis hintázást is beiktathatott pihenésképp egy játszótéren.Kapolcs érdekessége egyébként hogy minden utcának két neve van,és ez minden táblán fel is van tüntetve:)

A falut elhagyva még egy utolsó mászás várt ránk a Bondoróra,ez már némileg széthúzta a csapatot,de mivel csapatról van szó,fenn a tetõn bevártuk egymást.A kaptatót megelõzõ mezõn most hálisten nem kellett megtapasztalnunk milyen az,mikor viszonylag sok birka tartózkodik viszonylag kis helyen huzamosabb ideig,és közben eszeget is.Átbukva a tetõn egy ideig szintben haladtunk,majd az ell.szám felírása és némi ereszkedés után talán a túra legszebb kilátást biztosító pontjára értünk.Alattunk egy szõlõdomb,kicsit távolabb a Monostorapáti halastó víztükre csillog,mellette magasodik a Hegyesd,tõle balra,de távolabb a Szent György-hegy,mellette pedig a Csobánc.Mindezeket minegy keretezve a háttérben egy masszív vonulat,valószínûleg a Keszthelyi hg.Szép.A nézelõdés közben aztán Viktor buszának indulási idõpontja egyre közeledett,és még hátra volt négy kilométer,így egymást húzva kicsit emeltünk a tempón,aminek meg is lett az eredménye,megfelelõ idõben 15:22-kor bélyegeztünk a célban.

Jó kis menet volt,kiváló társaságban,kiváló idõben.Az ellátás szerintem jó:1csoki,1alma,tea-zsíros-lekváros kenyér,1süti.Szép színes itiner.Az oklevél is kiszínesedett tavaly óta,igaz a kitûzõ megegyezik a korábbival.Végig korrekt szalagozás.Mindent összevetve szerintem mindenki jól érezte magát,köszönet a szervezõknek!Nekem ez már az ötödik teljesítésem volt,de nem az utolsó,remélem!