Váci Csata /Lakóterületi SE Vízparti kerékpártúrák

sobriTúra éve: 20102010.04.10 22:21:18

Vízparti Ötvenes

A túrát erõs szélben kezdtem meg a kockaköves zebegényi vasútállomástól kigurulva a Duna menti úton Szob irányába. Szobról kiérve az elágazásnál egyenesen Márianosztra irányába továbbhaladva kezdetét veszi a túra gyönyörû része. :) Balra patak csordogál, jobbra kisvasút halad, az út pedig enyhén ,de folyamatosan emelkedik, ahogyan az erdõs völgyben a bánya után nemsokára Márianosztrán lyukadunk ki. Itt van az elsõ ellenõrzõpont a jólcsengõ Hangulat presszóban. :) A falu fekvése gyönyörû, elhagyva azt, a mezõn birkacsordával találkozik az ember, a tiszta levegõben pedig érezni a zöldborsó illatát. Kóspallag nemkülönben szép kis település. A falu végén egy tábla jelzi, hogy egy éles jobb kanyart kell venni Királyrét irányába. Itt érdemes visszakapcsolni, ugyanis egy rövid, de igen meredek szakasz következik az erdészházig. A Deszkametszõ völgyben végighullámvasutazva jutunk el Királyrétre a második ellenõrzõponthoz. Autóval errefelé szinte nem is találkozik az ember, lehet élvezni a természet közelségét. Kis pihenõ és frissítõ, majd a kisvasút mellett vezetõ úton elõbb Szokolyára, majd Kismarosra érünk. Itt már egyre jobban élénkül a forgalom és egyre közelítünk megint a Dunához és Verõcéhez. Lehet, hogy itt nekem is a kerékpárutat kellett volna használnom, 1-2 autós szerint legalábbis biztosan. Kis tekerés még és nemsokára beértem Vácra. A kerékpárút melletti zenepavilonban még egy utolsó pecsét, emléklap és finomságok átvétele, majd irány haza.