Gödöllő Éjszakai

zsenykaTúra éve: 20102010.06.14 18:40:08

Gödöllõ éjszakai 20km

Mivelhogy már régen voltam túrázni és Gödöllõn töltöttem a hétvégémet,nem volt kétséges : indulás az éjszakaira.

Elõzõ héten már elterveztem és ehhez találtam egy partnert Peti személyében .Elsõ túrája lesz ez neki és pont éjszakai,nem rossz kezdés .

Vittem neki túrafelszerelést,de a lábmérete meghaladta az enyémet ezért a saját "kis" edzõcipõjében kelt útra .Sajnos ebbõl lett is késõbb galiba ,de majd errõl a továbbiakban.Édesanyja kivitt minket a rajthoz ahonnana 20.10-kor startoltunk .gödöllõ utcáit koptatva meséltem petinek ,hogy mi várható ezen a túrán.Kiérve a városból ( hála az égnek ) egy kis emelkedéssel haladtunk elég jó tempóban a Papp Miska -kúthoz.Ügyeltem azért arra,hogy a tempó ne legyen neki túl gyors nehogy hamar kifáradjon .Így is sok túrázót megelõzve értünk be az elsõ ellenõrzõponthoz.Csokika és pecsételés után már fejlámpával folytattuk utunkat az erdõben ,de nemsokára aszfalton meneteltünk.Beérve Babatpusztára két futó srác integetett,hogy merre menjünk tovább.Kis kaptató után egy magányos vadászlesen találunk jelet,de hogy merre menjünk tovább azt nem tudjuk .Tanakodó túratársakkal egyetemben megleljük a sárga +-t.Hát nem volt egyszerû,de már Domonyvölgy felé vesszük utunkat . Két sráccal megyünk tovább,de egy következõ elágnál megáll a tudomány .Itt segítséget kapunk egy helyismerettel rendelkezõ futótól és go tovább.milyen szerencse,mert 2 km-en keresztül jel sehol sincs.Késõbb rálelünk és meleg tea és nápolyi lesz a jutalom az ellenõrzõ pontnál .Elindulunk a piros M jelzésen ahonnan a sárga +-ra kell letérni .Ekkor van az ,hogy Peti térdig érõ pocsolyában landol és ezután cuppanós minden lépése .Sajnálat ide-oda megyünk tovább ,hogy majd a Babati irmtemplomnál kiokoskodunk valamit .Csatlakozik hozzánk három gyerkõc aki megelõzve társaikat caplat az erdõben .Ekkor felrémlik ,hogy nem jó helyen járunk( jel sehol,szalag sincs sehol )mert megint a magányos vadászles magasodik elõttünk .Egy kisebb csoport jön velünk szembe akik azt tanácsolják ,hogy a Babati romtemplomot hátulról keressük meg .Makcskodva és a térkép böngészésével a magam feje után indulunk el "kis csapatommal".

Megleljük a pontot és összefutunk a gyerekek csoportjával.Itt Petirõl lekönyörögve a zoknit az enyém átadásával folytatjuk utunkat .Nem szeretném ha az elsõ túrája ilyen körülmények között végzõdve .Most már jobb kedvre derítve haladunk tovább annak reményében ,hogy most már nem tévedünk el.Egy tapasztalt turista csapódik hozzánk ,aki a 12-rõl áttévedt a mi huszasunkra .vele menetelünk Gödöllõ irányába.Az M3-t elérve látjuk már az alagút véget : felsejlenek a város fényei .Itt bhagynak le túratársaim ,akik most futva teszik meg a 30-t.Megbeszélem velük ,hogy várjanak be a célban és majd utánna hazavisznek minket.petit többször kérdezem ,hogy bírja e még ,de mindig igen a válasza.Ez örömmel tölt el és már be is érünk a suliba .Látom ,hogy egy kicsit féradt ,de a kitûzõ és az oklevél átvétele feledteti vele a fáradtságot .Túratársaim é sén is gratulálunk neki a teljesítéshez .Egy kis pihi és hazadobnak minket .remélem ,hogy sikerült neki jó élmény szerezni és bõvíteni a túrázók népés táborát.Fél kettõkor fürdés és csúszáa az ágyba. Köszönjük az ellátást,de azért aszalagozással nem voltunk megelégeve.Remélem jövõre már tisztább lesz a kép .Mert reméljük ,hogy jövõre szintén itt leszünk .