Zalakaros Maraton

JakabTúra éve: 20102010.10.28 15:57:30

Október 10-én Ujj Zoli túrájára indultunk Zalakarosra.

A lányok, Kriszti és Mariann gyalogtúrára indultak. Eredetileg 20 km-re, de kiderült, hogy vadásznak valahol az erdõben, és mindenkit visszaterelnek. Így a lányok 10 km-t bírtak teljesíteni, majd napozva vártak minket Macival.

Mi Macival kerékpározni akartunk, nekünk 10-kor volt a rajt, a futókkal együtt. No persze Maci elporzott, nem is láttam többet, s ha jól sejtem elsõnek ért be. Igaz, összesen hárman tekertünk dupla kört.

Én a saját lányos, illetve háziasszonyos stílusomban tekertem, így nem bírtam olyan tempót mint a srácok. No de nem is ez volt a lényeg.

Az idõ reggel még nagyon hûvösnek indult, köd is volt, de aztán ahogy kezdett felszállni a pára és elõtört a napocska, kellemes lett az idõ.

Az egy körre, ami 37 km volt, 4 órát adtak, és a két körre is. Bár reggel direkt megkérdeztem a szervezõ hölgyet, és mondta, több van rá. Errõl ennyit.

Én épphogy kicsúsztam a 4 órából, de már mindegy is volt, mivel a pontõrök rég elmentek, engem nem vártak meg. Egyszerûen elfelejtették hogy én is tekerek és kint vagyok. Ettõl baromi rossz kedvem lett, mert szerintem nem minden nyanya tekeri le a 70-et úgy kapásból.

Ami viszont lényeges, és ajánlom mindenkinek: A Kis-Balaton mellett egyik oldalon hosszan, nagyon jó minõségû aszfaltos kerékpárút van. Közvetlenül a víz mellett halad, ezért is akartam ezt a tekerést. Sok-sok hattyút, kacsát láttam, nagyon szép ez a rész, a nádasok, a zsilip, stb.

Érdemes egy kirándulásra mindenképpen. Mivel az egész kör 37 km, ajánlom gyengébb biciklistáknak, családoknak is. A többi út ami a falukon átvezet, az is jó, egy része bicikliút, másutt pedig gyér a forgalom, nyugodtan lehet tekerni. Talán az autósok is tudják, hogy kirándulókörnyék, mert elég figyelmesen és óvatosan kerülgettek. Az egykörös bicajtúrán egyébként elég sokan indultak, még németeket is láttam. Egy helyes görkorcsolyás csajjal beszélgettem, mert azzal is lehetett a távot teljesíteni.

Látnivaló még a környéken a Bivalyrezervátum, én tavaly láttam, nagyon tetszett. Gyerekekkel és anélkül is látványos, kúltúrált hely. Ezen kívül Zalaváron van egy emlékmû, természeti bemutatóhely, azt hiszem Kis-Balaton múzeum a neve, és egy régi templomrom maradvány, amit Macival  már régebben megnéztünk, a Templomromok a Dunántúlon mozgalom keretében. A Kis-Balaton közötti aszfaltos úton ki van téve a tábla: Récéskúti bazilika. Csak be kell sétálni a fák közé, párszáz métert, és nagyon áhítatos helyre érkezünk. Egy darabka múlt.

A tekerés befejeztével még egy csalódás ért, sajnos elfogyott a kitûzõ. Így történhetett meg, hogy aki 10 km-t gyalogolt, az kitûzõt kapott, aki 70-et tekert, az majd késõbb valamikor megkapja. Zoli legalábbis ígéretet tett erre. A kritikához meg kell jegyeznem azt is, hogy elnézést kért, amiért nem vártak meg, de olyan bringásokra számítottak két körön, aki a futókkal együtt 4 órán belül beér.

A szervezéssel mindig problémák vannak, bármennyire értékelem Ujj Zoli szervezését lelkesedését, azért van hiányosság, pontatlan információk, stb.

A gyalogtúrán Zsolti-Zsuzsa páros is részt-vett, és Zsuzsától is sok kritikát hallottam a túráról. Hát igen, az embernek hamar el tudják venni a kedvét.

Mindenesetre a lányok jól érezték magukat, sütkéreztek a napon, amíg rám vártak. Gesztenyét is szedtek, igaz az idei termés aprószemû, nem a legfinomabb.

Miután mindenki össze-szedelõzködött, beültünk egy étterembe kajába fojtani a bánatomat. Hát, a dödölle sem volt hibátlan. :-)

Azért a Kis-Balaton körüli tekerés így is kellemes élmény, és ajánlom mindenkinek.