Cserhát

olahtamas-Túra éve: 20102010.11.13 21:47:44

2010.11.13. Fel a Dobogó tetõre.

Megfordult a fejemben, hogy idén a 20-as kötött távon vegyünk részt a vágtató csigákkal, de aztán a buszos logisztika fenntarthatósága végett idén is a kötetlen távnál maradtunk.

Végül ugyan sikerült mindenkinek autós fuvart szereznie, de azért megvártuk a Budapestrõl érkezõ buszt.

A sárral lassító szakaszokon világossá vált, hogy a mai túrára is kaptunk némi bónusz nehezítést.

Felsõtoldnál szinte megváltásként üdvözöltük, az amúgy máskor nem túlságosan kedvelt aszfaltot.

Cserhátszentivánon egy kis üzemanyagtöltés után, hamar feljutottunk a kilátóba.

Itt mindjárt meg is ebédeltünk, hiszen az étvágygerjesztõ csak olaj volt a tûzre, mert már eleve éhesek voltunk.

Ha kilátó, akkor csoki, így a készlet hamar elpárolgott :)

Kellett is az energia, mert a Dobogó-tetõ nem adta meg magát egykönnyen. A kitartó emelkedõ alaposan kivette az energiát, meggyötört testünkbõl.

A csúcson szerencsére volt csoki szolgáltatás, amit sebtiben igénybe vettem, és a csoki úgy tûnt el a számban, ahogy az elõ van írva :)

Innen egy kellemes lefelé gyaloglásra számítottunk, bár a sártól tartottunk picit, és így félelmeink be is igazolódtak.

A várat már messzirõl megpillantottuk, de sehogy sem akaródzott neki közeledni, sõt némi szakaszon nem is láttuk, mert elbújt a szemünk elõl.

Végül pont 16 órára érkeztünk be Hollókõre, ahol igen sûrûen voltak a népek.

Gyors bakancspucolás, majd irány a Muskátli vendéglõ, ahol sebtiben átvettük a díjazást, és a palóclevest is bekebeleztük.

Gondoltuk átmegyünk az étterem részbe egy sztrapacskára, de az sajnos már bezárt.

Nem estünk kétségbe, hanem gyorsan átmentünk a Bableves csárdába, ahol viszont majdnem teltház volt, de szerencsére le tudtunk ülni.

A kiszolgálás persze a tömeg miatt elég lassú volt, de végül mindent megkaptunk, és teli gyomorral ülhettünk be az autóba, hogy hazautazzunk Budapestre.

Jó kis túra volt, rég fáradtam el ennyire, egy 21 km-es túrától.