Boglárka

JakabTúra éve: 20112011.03.07 11:59:31

Szombat reggel kellemes párás napsütésben érkeztünk Macival a Boglárka túrára. A rajthely az iskolában volt, ahol némi sorbanállás után megkaptuk az indítási lapunkat. A szervezõk nem voltak toppon, mivel az én rajtszámom háromszor is szerepelt. Ezzel a pontõröknek okoztak némi nehézséget. A rajthely megválasztása szerintem amúgy sem volt szerencsés, mivel az iskola keskeny elõtere erre nem alkalmas, nagyon kicsi volt, és sokan voltak, így csak lökdösõdés meg nyomorgás alakulhatott ki.

A térkép nem volt az igazi, de a leírás azért segített. Az iskola mögött indultunk felfele a lépcsõkön, hamarosan a két szép látványosság, a vörös és kék (szerintem szürke) kápolnához értünk. Szép idõben biztosan lehet látni a Balatont, most csak a fölötte lévõ párát láttuk. A romantikus régi temetõn áthaladva, megnéztük a régi Boglári templomromot, aztán elhagyva a kellemes fenyvest ismét lépcsõn értünk le a központba. Az elsõ ellenõrzõ kérdést megoldva felfele indultunk a Gömbkilátóhoz. Közben láthattuk Boglár régi és újabb templomát is. Sajnálatos módon a kilátó már évek óta nem látogatható, pedig egy szép kis jelképe a környéknek. A terület mohos-fenyves nagyon kellemes, az ellenõrzõpontunk is itt volt. Finom csokis kekszes sütit kaptunk, Macival repetát is kértünk. Jó kis kiránduló hely ez, a fedett étkezõ hellyel, tûzrakási lehetõséggel. Innen továbbindulva végigmentünk a falu különbötõ utcáin, végig a sárga plusz jelzésen, és a falu végén ismét ellenõrzõ pont következett. Itt egy csokit tehettünk magunkévá, aztán szõlõk között gyalgoltunk tovább. Jó hosszan tartott a földes út, szerencsére ez még nem volt sáros. Itt találkoztunk a Löszölõ túra nagyon kedves szervezõivel, ezúton is ajánom figyelmetekbe a túrájukat, nagyon jól szervezett, kellemes túra lesz, és szintén része a Somogy kupa kiírásnak. Hamarosan dombnak felfele a piros sáv jelzésen gyalogoltunk, a Kis-hegyi kápolna felé. Ez már a harmadik kápolna volt a túra folyamán, nagyon szép fehérre meszelt, szemet gyönyörködtetõ látvány a domb tetején. Mellette az E.P., ami szintén jó kis kiránduló hely, asztalokkal, padokkal, borozási lehetõséggel. Picit megpihentünk, aztán indultunk tovább felfele. Itt az emelkedõn még nem hatott eléggé a nap sugara, jeges részek is voltak. A parkerdõ tetejét elérve már szinte csak lejtõ következett. Volt némi sár, de nem volt vészes. Utolért bennünket Zsuzsa és Zsolti a következõ E.P.-n, ahol finom házi sütit kaptunk. Együtt mentünk tovább, útközben megszámolva az oroszlánokat egyik feladatként. Közben volt szalagozás, amit késõbb néhány rosszindulatú túrázó vagy gyerek, vagy valaki átrakott, tévútra vezetve ezzel társait. A faluba érkezés elõtt még volt egy kis bizonytalanság, de helyes úton jutottunk vissza a rajthelyre. Megkaptuk a kitûzõt, és oklevelet. A kitûzõ nagyon szép a Gömbkilátót ábrázolja. Volt zsíros és vajas kenyér, szörp és savanyúság is. Jó kis túra volt, az apróbb szervezési hiányosságok pedig javíthatóak.