Gyermekvasút nyomában

Rush2006Túra éve: 20062006.08.22 21:05:11
Éjszakai Gyermekvasút 20

Vértes után irány a Gyermekvasút!! Móricznál még betértünk Tomival a Mekibe, majd jól föltankoltunk, és irány Hûvösvölgy. Huhh, mikor felértünk, rengetegen álltak sorban, legalább fél óra volt mire sorrakerültünk.. Kb. fél 9-kor indultunk. Tominak ez volt ez elsõ éjszakaija, de élvezte látszott rajta, mint ahogy rajtam is, hiszen eddig csak sík terepen voltam éjszakain:)

A 2. pont helyett (Fazekas-hegy) egybõl a 3. ra értünk (Nagy-Rét), mikor közölték velünk hogy kihagytunk egy pontot.. Nem láttuk a sárga kör tábláját, amint sunyin jobbra betér az erdõbe, legalább fél óráig keresgéltük, de rengeteg embert kellett közbeigazítani, mert szinte majdnem mindenki akit láttam ki akarta hagyni ezt a pontot:) De jószívû vagyok.. :) Na, nagy nehezen felértünk a csúcsra, kezdtem parázni, hogy ez így nem lesz yo, majd keményebb tempóra váltottunk.. Szerencsére a Kaán Károly kilátóig ismerõs volt a terep még éjszaka is, köszönhetõ a Budai Tájakon túrának. Közben rájöttem miért jó az éjszakai túra! Adrenalinfokozó, nem is kicsit.. Nem kell itt Red Bull, meg minden hülyeség, ez a táj magával ragadja az embert fõleg éjszaka. Hárs hegy állomás következett, ahonnan vki kérdezte hogy merre kell tovább menni, egy láthatólag nem beszámítható vki mondta hogy tovább a sín mentén, szinte mindenki ott ment, de mi maradtunk a sárga sávnál, hiszen úgy is ott kötünk ki, és a leírásban is a S- volt. No, megizzadtunk a Kaán Károly kilátóig való menetelnél.

Szépjuhászné (7.E.P)tól a piros sáv ment egészen Makkosmáriáig, ez nekem teljesen hazai táj volt, ismertem ezt a részt. Nem tudom mi történt velem, de úgy mentem fel az Erzsébet Kilátóhoz (János-hegy) mintha ma kezdtem volna túrázni, semmi fáradtság, mentem mint az õrült, meg is jegyezték páran, hogy mennyi energiám van még:) És az 50-esrõl még csak nem is tudtak.. itt befogtunk egy katonacsapatot, láthatóan jól bepiáltak, kínálgattak borral, de inkább maradtam a kútnál.. mentünk is tovább. Jó sokára jött csak Makkosmária, ahol ismét piás csapatba ütköztünk.. :-( Majdnem elhitették velünk hogy õk a pontõrök.. szép kis társaság.. Majd a templom elõtt leülve nézegettem a térképet, mert itt vége volt a P-nak. A Z+-on mentünk tovább, itt jó sokan összegyültek, inkább visszavettem, követtem a többséget, talán õk jobban tudták mint én, hiszen most voltam itt elõször. Jelzetlen út következett, ahol kettévált a csapat, mi egy 12 éves fiú-val, és néhány ismerõsével mentünk tovább, mert láttam, hogy a csávó profi a térképkezelésben, és igaza is lett, mert kilogikáztuk, és hamarosan már Virágvölgynél jártunk. Kiss frissítõ, lazulás, majd irány Disznófõ jelzetlen, késõbb Z- úton. Nehéz volt ezt a fránya zöldet megtalálni az tuti.. Itt is kb. 15 perc idõveszteség..

Innen elhúztunk, és a Zöld vonalon nyomtam neki keményen felfele, a Normafáig meg sem álltam. Itt kicsit bizonytalankodtam, majd jött egy idõsebb ember, egyszer már segített nekem, most is megtette, így hozzájuk csapódtunk, és Csillebérc mh.-ig velük mentünk. Innen párhuzamosan a sínnel elértük Normafa mh.-t.

Na, itt sajnos eléggé elkavartunk, és nem a Zöld háromszögön mentünk a Kápolnáig, hanem a völgy másik oldalából közelítettük meg a Kápolnát. Közvetlenül a cél elõtt haladtunk el.. Na ez egy sz*r érzés, higyjétek el :-))) De ráleltünk a Z háromszögre, és bár oda--vissza jártuk meg az utat, de meglett a Kápolna.Utána ismét vissza a Zháromszögön ahol jöttünk, majd emlékmû, és a céééééél! Kicsit izgultam a szintidõ miatt, de fél órával szintidõ elõtt bent voltunk. Jó kis túra volt ez, csak néhol túlbo nyolították :)) Én élveztem azért! Sajnos kb. 2 órát kellett várni a gyermekvasútra, mire elindult, addig egy yoo nagyot szundítottam, és kipihentem ezt a mai 70 km-t :)

Ja, és a virsli fincsi volt a célban, bár a gyomrom nem igazán akarta befogadni, de betuszkoltam :-)